Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[a6 c6] 3.0 tdi jak poznac konczacy sie rozrzad
Autor Wiadomość
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 180
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-09-26, 05:11   Wtrysk

Jak ma przerwe przy zapalaniu na goracym silniku to na 100 procent wtryski do roboty ,po co walkowac temat ,bylo na forum setki razy o tym
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-09-26, 08:17   

jochan41 napisał/a:
Witam koledzy.Wkrece sie w temat bo chcialem zapytac co to jest to ZACINANIE przy rozruchu?Ja jak odpalam auto to po przekreceniu kluczyka jest zwloka a potem auto odpala.Ale normalnie kreci podczas odpalania.Pytalem mechanika i powiedzial ze to normalne ze jest ta zwloka przy odpalaniu.



ludzie jak rozumiem kolega pyta o zwłokę po przekręceniu kluczyka a nie podczas krecenia rozrusznika... nie wkręcajcie mu bo zaraz sobie kolega żyły podetnie...

Jeżeli dobrze rozumiem to chodzi mu o zwłoke jaka jest spowodowana nazwijmy to "automatyczną stacyjką" , to że przekręcacasz kluczyk i puszczasz, nie musisz trzymać rozrusznika i on sam kręci aż odpali. Po przekręceniu kluczyka jest taka mała zwłoka zanim rozrusznik zacznie kręcić i każdy tak ma ... taka tego konstrukcja :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-09-26, 10:14   

U mnie nie ma żadnej zwłoki. Po przekręceniu kluczyka w prawo i jego puszczeniu rozrusznik od razu kręci, a silnik odpala po sekundzie (maksymalnie dwóch). Jeśli którykolwiek wtrysk jest uszkodzony (leje lub jest zapieczony) silnik będzie dłużej kręcił zanim odpali.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jochan41 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: jan
Dołączyła: 20 Lis 2014
Posty: 41
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2016-09-26, 10:30   

Wlasnie chodzi mi o ta zwloke o ktorej pisze kolega Lewdorek.Po tej zwloce rozrusznik kreci bez zaciecia az zapali.
 
 
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-09-26, 14:50   

jochan41 napisał/a:
Wlasnie chodzi mi o ta zwloke o ktorej pisze kolega Lewdorek.Po tej zwloce rozrusznik kreci bez zaciecia az zapali.



podejrzewam , że mówimy o tym samym i masz tak jak powinno być , najlepiej nakręć filmik , wklej i będize jasne... tu mój filmik, nie widać kluczyka kiedy przekręcam ale słychać i jest ta powiedzmy 0.5 sek zwłoka o której ja mówię ... żeby było jasne dla pozostałych nie podczas pracy rozrusznika o której wy piszecie...

https://youtu.be/TyDDAK62F7A
 
 
marstooq 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 65
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-14, 12:18   

Kilka dni temu mojemu dalekiemu kuzynowi w Audi c6 3.0 tdi BMK przeskoczył rozrząd (łańcuch) na jednym z kół. Samochód 350tys km udokumentowanego przebiegu. Auto zostało sprzedane z uszkodzonym silnikiem. Piszę żeby dodać do statystyk, że przeskoczenie się zdarza - nastąpiło przy rozruchu samochodu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Salah 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-20, 23:01   

gdzie w okolicy Wrocławia, kępna ktoś może stwierdzić czy rozrząd się kończy ?
 
 
kozak_patryk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Patryk
Wiek: 27
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 158
Skąd: Somonino/Borcz
Wysłany: 2017-05-05, 19:14   

Koledzy dwie sprawy słyszę odgłosy łańcucha przy odpaleniu ale kilka sekund i ustaje a także na ciepłym ale nie zawsze i trochę głośniejszy niż na zimnym i jeszcze jeden problem i tez nie zawsze na ciepłym silniku po zgaszeniu i automatycznym odpaleniu zawiesza się normalnie jak by potrzebował większej mocy jak będzie czas spróbuje nagrać sytuacje i wrzucić tu
wtryski na vagu niby ok i gościu co sprawdzał mówił ze by tego na razie nie robił czy przygaszenia moze maja cos wspólnego z rorzadem .

widziałem na ytotube
filmik
https://www.youtube.com/watch?v=o3Y6ZGU5JrQ

ale takiej to tragedii to nie ma i widzę ze odpalają tez wszystkie po chwili czyli z 3 sek a nie od strzała .

mam odłożone pieniadze na rorzad i pytanie czy to za raz z bomby wymieniać czy później
bo mam juz olej do silnika kupiony i do skrzyni a jak będą wymieniać to znowu bede musiał zakopywać oleje <mysli> <mysli> <mysli>
_________________
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
 
 
pepsik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Hubert
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Warka
Wysłany: 2017-07-22, 22:19   

Witam,
Panowie mam problem po wymianie rozrządu w moim a6 3,0tdi, były hałas przy odpalaniu na górnych łańcuchach, po wymianie na górze jest wszystko ok nic nie hałasuje.

Niestety jak się wejdzie do kanału albo stanie obok przedniego koła słychać jakiś metaliczny hałas :(

Mechanik wyciągnął silnik jeszcze raz okazało się ze nie założył oringu na dolnym napinaczu, założył oring ze starego napinacza złożył rozrząd i włożył silnik, ale niestety hałas z tyłu silnika na dole nadal jest :( :( :( :(
jak myślicie co to może być <mysli> ???? <mysli> <mysli>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Tomie1986 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Tomie
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-07-23, 19:03   

Czy jest ktoś w stanie podać ilość zgłoszonych przypadków przeskoczonego rozrządu ? dzieląc na BKN i ASB.
mój kolega miał ASB kupił ze sprawdzonym w ASO przebiegiem 250tyś. Po następnej wymianie oleju przy odpalaniu łancuch zaczął zgrzytać przez sekunde i tak do 550tyś bez zmian po czym sprzedał auto dalej. Olej wymieniał wg. zaleceń producenta co 25tyś. Wydaje mi się że w 224KM częściej przeskakiwał.
 
 
grzesdz1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Grzesiek
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-10-08, 12:24   

Pozwolę sobie odgrzać temat i być może zwiększyć ilość przydatnych informacji w nim umieszczonych.
Przejrzałem to i kilka innych wątków dotyczących rozrządu i wymiany jego poszczególnych elementów.
W wielu miejscach napisane jest, że wymiana górnych napinaczy jest możliwa w silniku znajdującym się w komorze po zdemontowaniu tylnych dekli i kilku elementów osprzętu.
Do wymiany tej potrzebny jest spryt i małe dłonie :]
Jednak nie trafiłem na informację szczegółową co należy zrobić lub czego uniknąć aby po wyciągnięciu napinacza nie przestawić łańcucha na zębatce dolnej (górna jest w całości widoczna)
Używaliście do tego celu blokad lub innych pomocy?
Ustawiacie górny wałek w konkretnej pozycji?
  
 
 
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 75
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-10-12, 13:52   

grzesdz1 napisał/a:
Pozwolę sobie odgrzać temat i być może zwiększyć ilość przydatnych informacji w nim umieszczonych.
Przejrzałem to i kilka innych wątków dotyczących rozrządu i wymiany jego poszczególnych elementów.
W wielu miejscach napisane jest, że wymiana górnych napinaczy jest możliwa w silniku znajdującym się w komorze po zdemontowaniu tylnych dekli i kilku elementów osprzętu.
Do wymiany tej potrzebny jest spryt i małe dłonie :]
Jednak nie trafiłem na informację szczegółową co należy zrobić lub czego uniknąć aby po wyciągnięciu napinacza nie przestawić łańcucha na zębatce dolnej (górna jest w całości widoczna)
Używaliście do tego celu blokad lub innych pomocy?
Ustawiacie górny wałek w konkretnej pozycji?


Kolega daj sobie spokój z tymi szamańskimi metodami... Aby zrobić to porządnie musi wyjechać cały silnik i należy wymienić wszystkie łańcuchy + napinacze.

Takie mirkowe metody to jest przepis na porażkę, kiedyś ktoś na forum pisał, że miał magika co coś tam podpiłował, coś podciął i wymienił górne napinacze... <uoee>

Zastanawiam się czy warto tak kombinować jak rozrząd kosztuje 1890 zł a robota 1500 i spokój na długie lata...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
sudan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: RAFAL
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 116
Skąd: PARIS
Wysłany: Wczoraj 9:22   

idymy napisał/a:
Aby zrobić to porządnie musi wyjechać cały silnik i należy wymienić wszystkie łańcuchy + napinacze.
Wedlug najnowszych info,nie trzeba wyjmowac silnika zeby zmienic rozrzad.Wystarczy sama skrzynia.Zarowno manual jak i automat.
 
 
arekC5 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Arek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 22
Skąd: Radom
Wysłany: Wczoraj 10:15   

nie trzeba ale jest niewygodnie. Ja osobiscie wole wyjac silnik. Niewiele dluzej schodzi a stawiam silnik na stół i wszystko widze, mozna zrobic przy okazji jakis wyciek i ogolny przeglad takiego silnika zeby przez jakis czas juz sie nie dotykac bo wiadomo troche to kosztuje wiec zrobic raz a dobrze. Samo czyszczenie plaszczyzny bloku do ktorej kleisz pokrywe rozrzadu mozna zrobic duzo lepiej majac wyjety silnik i jestes pewny ze nie bedzie pozniej wycieku i poprawek. Na dobra sprawe to wcale czasowo moze nie wyjsci dluzej, a tylko sie nameczysz. Uwazam ze zeby zrobic to tak jak nalezy to trzeba wyciagnac silnik.

przypomnienie kosztów,
kpl rozrzad 1900
oringi napinaczy, uszczelniacz walu, uszczelniacz pompy w skrzyni, sruby konwertera, silzgi, olej ok 1500 w zaleznosci od zakresu bo nie oszukujmy sie w trakcie wychodza rzeczy ktore nalezy zrobic bo gdzies jest wyciek, bo cos jest uszkodzone a nie bylo widac wczesniej.
robota 1500-2000

wychodzi 5-5,5 kpln i swiety spokoj.
_________________
a6 c5 2.5 tdi BDH
A6 c6 4.2 BAT
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: