Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]
Autor Wiadomość
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-10, 17:14   A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]

Witam, borykam się z błędem P2196 sygnał mieszanki zbyt bogatej.
Bląd usuwalem, co chwile powraca.
Gdzie szukac przyczyny?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 116 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1739
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-10, 22:46   

Wrzuć cały opis błędu, np. z VCDSa. Na 99% będzie to uszkodzona któraś sonda lambda.
 
 
wegrzyn6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AZA
Imię: Marcin
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 72
Skąd: Pionki, Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 01:29   

Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo nie domyka z innych przyczyn ).
Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.
Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mietek69 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 180
Skąd: Adamów
Wysłany: 2016-12-11, 19:05   

Sonda albo jest padnięta i przeklamuje albo cos z dawkowaniem paliwa jest nie tak (za duzo paliwa w stosunku do powietrza). Czyli moga lac wtryski, turbo puszcza olej, albo mocno utrudniony dolot powietrza. Na poczatek bloki pomiarowe na cieplym sprawdz czyli 003, 010, 011, 013, 014, 022, 023 oraz 072-077
 
 
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-12, 13:32   

mat1324, wrzucam cały błąd:
Znaleziono 1 błąd:
008598 - Sonda lambda 1; zespół 1
P2196 - 002 - sygnał mieszanki za bogatej
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 243798 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.11.16
Czas: 19:03:13

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1722 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 98.6 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Cykl pracy: 194.2 %
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 16.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

[ Dodano: 2016-12-24, 12:51 ]
mat1324, mógłbyś mi powiedzieć która sondę kupić i wymienić ?
Bo chyba zaczyna się coś dziać bo ostatnio 2 razy z rzędu zapalił mi się DPF
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 116 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1739
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-24, 15:05   

Jak będę miał czas, to za chwilę poszukam w ETCE numeru części, a w ELSIE instrukcje wymiany.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-26, 10:46   

OK byłbym bardzo wdzięczny gdyż po świętach muszę wymienić... myślisz kolego że orginałów kupić czy zamiennik z Bosha będzie oki ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 116 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1739
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-26, 13:27   

W Twoim aucie jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed katalizatorem wstępnym, czyli tuż za turbosprężarką. Dostęp do niej jest pod maską po zdjęciu górnej osłony. Wkręcona jest w układ wydechowy momentem 50 Nm. Wtyczkę do odpięcia znajdziesz po kablu <lol> . Więcej w instrukcji wymiany nie ma :) . Znaczy jest kilka informacji, np. jakich narzędzi użyć, ale są one dostępne tylko dla serwisu. Numer części: 059 906 262 F (wycofano 01/07/2009) → 1K0 998 262 AD. Ostatni numer jest dostępny w ASO w cenie 935 zł i jest to zestaw naprawczy. Zamiennikiem tego zestawu jest BOSCH 0 281 004 148. Na upartego możesz kupić używaną sondę, których na allegro jest pełno (wpisz tylko numer bez spacji 059906262F). Jeśli nie jest to sonda, to nie wydasz dużo kasy, a jeśli to jest ona to możesz zostawić używaną, ponieważ nie psują się one tak szybko.
 
 
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-26, 20:58   

Tak dla pewności kolego bo chce kupić nową z Bosha to jest sonda regulacyjna?
Ja mam silnik ASB 233 ps. Mogę podać numer win aby się upewnić: wauzzz4f58n115592. Z góry bardzo dziękuje koledze za odpowiedz.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 116 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1739
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-26, 21:54   

Tak, jest to sonda regulacyjna. Sondy lambda mają za zadanie pomiar zawartości tlenu w spalinach. Z jej odczytów sterownik jest w stanie w optymalny sposób regulować skład mieszanki.
Numery podane przeze mnie powyżej dotyczą dokładnie Twojego silnika.
Pytałeś się kilka postów wyżej, co lepiej kupić: oryginał czy zamiennik Boscha <mysli> . Bosch dostarcza na pierwszy montaż te sondy, więc nic innego nie dostaniesz. Po drugie, większość sond lambda (w grupie VAG) niczym się nie różni. Zauważalne różnice to długość przewodu oraz kolor wtyczki.
 
 
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-26, 22:29   

Bardzo bardzo Ci kolego dziękuje. Jutro jadę do Bosha po sondę i zakładam, dam znać co i jak :)
 
 
wegrzyn6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AZA
Imię: Marcin
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 72
Skąd: Pionki, Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 22:35   

Niekoniecznie błąd związany z sondą zawsze oznacza jej usterkę Panowie. Bo błąd nie brzmi zwarcia do masy lub plusa tylko, źe sonda wykrywa za bogatą mieszankę czyli w stosunku do tlenu nadmierna ilość paliwa. Nie twierdze też że jest jak myślicie i sonda walnięta. Gdyby jednak była sprawna to w mojej ocenie wtryski siadają (bolączka diesli) i leją paliwo, a nie mgiełkę robią. Kopci auto? Zalecam też nie zmniejszenie użytkowania auto do minimu bo kata może taka sytuacja zaczopować.

Moja diagnoza pesymistyczna i życzę ci żeby się nie sprawdziła, ale gdyby wymiana sondy nic nie dała to zalecam szukać problemu tam gdzie opisał.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
luk330 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Łukasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 29
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 415
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Wysłany: 2016-12-28, 12:41   

Według mnie to nie jest awaria sondy tak jak pisze wegrzyn6... No ale zobaczmy po wymianie ;) to że sonda daje błąd i jeszcze wprost wskazuje, że mieszanka jest za bogata to raczej zanim się kupi sondę to trzeba zrobić diagnostykę wskazań przepływomierza, korekcji wtrysków, wskazań sondy, cisnienia doładowania...
_________________
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)
 
 
a6rider 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartek
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-28, 13:26   

to dokładnie jakie grupy sprawdzic vcds?
Korekty wtrysków mysle że w normie bo od +0,3 do -0,7.

[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
a i bym zapomniał wtryski były w sieprniu na stole pobierczym w Boshu i były ponoć w bardzo dobrym stanie.

[ Dodano: 2016-12-28, 14:03 ]
A wiec są 2 błędy P2196 sonda lambda 1 rząd 1 sygnał mieszanki za bogatej. B
Oraz P2414 rząd 1 sonda 1 napięcie za niskie/ nieszczelność.
Takie błędy pokazuje vcds
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 116 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1739
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-28, 15:08   

Czyli jednak uszkodzona sonda <lol> .
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: