Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5]Olej w skrzyni.
Autor Wiadomość
Przemas 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 4
Skąd: Herne
Wysłany: 2008-01-28, 22:04   [A6 C5]Olej w skrzyni.

Co jaki przebieg wymieniać olej w skrzyni?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Przemas 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 4
Skąd: Herne
Wysłany: 2008-01-29, 17:03   

Dziekuje za pomoc.
 
 
Przemo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: lublin/Italy
Wysłany: 2008-03-06, 22:22   

Witam kolegow,mam pytanko czy przy wymianie oleju w ASB multitronic konieczna jest wymiana filtra?A wogole to gdzie on sie miesci?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-07, 08:37   

witam tak kiedys napisał pam"lotus"
Wymiana oleju w takiej przekladni wymaga okolo 5 litrow poniewaz okolo 4 litry pozostaje w sprzegle hydro kinetycznym i w zakamarkach calej przekladni. Koszt naprzyklad jednego litra tego oleju w mojej firmie to 60 zl czyli 300 zl za wymiane. Do tego dochodzi filtr w cenie 100 zl oraz uszczelka miski w cenie 80 zl . Sama usluga to 120 zl brutto. Tak wiec calkowity koszt przegladu olejowego dla tej skrzyni wynsi 600 zl brutto. Nie wydaje mi sie by warto bylo szukac lepszych rozwiazań ryzykujac blednie przeprowadzony przeglad a co za tym idzie wygenerowac dodatkowe koszty zwiazane z ewentyalnymi usterkami. Jesli jednak ktos bardzo chce jest to Esso LT lub oryginalny olej G 052 162 A1 lub A2

[ Dodano: 2008-03-07, 08:39 ]
dodam ze tak konieczna jest wymiana filtra i uszczelki,filtr jest w skrzyni,odkrecasz miske olejowa skrzyni i masz filtr.sam tego raczej niezrobisz bez VAG.

[ Dodano: 2008-03-07, 08:43 ]
post z innego forum pana"fiba"
zgadzm sie z nim w 100% (tydzien temy sam wymienialem olej)

Na początku trzeba zacząć od okręcenia korka od wlewu oleju (taka szesciokątna śruba ok. 26 albo 24. Potem trzeba spuścić olej a następnie musisz odkręcić całą miske od skrzyni (jest w niej około 40 śrub więc jest co odkręcać )I jak to sciągniesz to też ci wyleci troche oleju pozostałego na dnie więc trzeba troszke uważać. Następnie na dwóch śrubkach trzyma się filter oleju, odkręć te śrubki i wyciąg filter. Potem trzeba wyczyscić dobrze miske a zwłaszcza magnesy na niej, aby nie było żadnych opiłków. Jak będziesz miał miske na wierchu zwróć uwagę jak się wlewa olej do skrzyni, tam jest taki plastikowy wlew do którego trzeba włożyć końcówke która musi być wywinięta w dół aby olej leciał do miski a nie cofał się z powrotem. Popróbuj najpierw jakoś to pokombinować aby potem nie było problemu. To jest bardzo proste tylko musisz zrozumieć o co chodzi. Następnie załóż filter (wyczyść oczywiscie rant skrzyni) i na końcu uszczelkę i przykręć miskę. Potem dolej tym wlewem oleju . Jak będzie się przelewało to zakręć korek i zapal samochód niech pochodzi chwile - powinno się podpiąć teraz VAG'a który pokazuje temperature oleju a jak nie masz to dotknij ręką, żeby skrzynia była o takiej samej temperaturze jak temperatura ludzkiego ciała (żeby skrzynia nie była cieplejsza od ręki) Następnie odkręć korek i jak będzie olej kapał to zakręć, a jak nie będzie kapał to troche dolej. Postaraj sie zmierzyć ile oleju zlałeś i tyle samo wlej.
W mojej skrzyni weszło mniej więcej od 5,5 do 5,8 litra. I tak powinno być prawidłowo.
A jak wejdzie mniej to trudno bo nie zawsze tyle zleci.
 
 
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-07, 15:27   

witam tak zgadza wtedy wchodzi ok 9 litrów oleju,ale słyszałem opinie ze niezaleca sie tego robić to aut z wielkim przebiegeim bo moze uszkodzic uszczelniacze itd ile w tym prawdy to niewiem.poz
 
 
Przemo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: lublin/Italy
Wysłany: 2008-03-08, 00:23   

pozdrawiam,ja znowu slyszalem ze w mojej ASB typ multitronic z 2000r.wymienia sie sam olej bez filtra,a filtr miesci sie gdzies za chlodnica olejowa? Co wy na to
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-08, 05:16   

W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości. W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

[ Dodano: 2008-03-08, 05:17 ]
dodam ze filtr jest w skrzyni pisalem juz wczesniej.

[ Dodano: 2008-03-08, 05:22 ]
http://www.moto.allegro.p..._tiptronic.html



tak wygląda filtr niech ten ktos go umiesci za chłodnica aleju:)

[ Dodano: 2008-03-08, 05:34 ]
moze tak bedzie lepiej bo link pewnie za jakiś czas zniknie
 
 
Przemo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: lublin/Italy
Wysłany: 2008-03-08, 18:58   

hej mikita,dzieki za niezly wyklad.Z pewnoscia przyda mi sie,ale do ASB typu tiptronic! W multitronicu DSG jednak jest inaczej.
 
 
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-08, 21:25   

zgadza sie niedoczytałem ze chodzi o multitronic,postaram sie cos poszukac na ten temat.poz
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Dominio2.8 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 169
Skąd: PETERBOROUGH
Wysłany: 2008-03-30, 15:29   

Witam ja byłem w audi salonie(ANGLIA), sprzedawca wziął wszystkie potrzebne mu dane i kupiłem takie o to rzeczy do wymiany oleju w skrzyni
- 01V325429 oil strainer 1 szt
-01V321371 gasket 1 szt
-G052162A2 ATF OIL 7 szt
MOZE to ktoś zerknąć i powiedzieć czy to wszystko ?? ??
kupionych rzeczy jescze nie dostałem bo jak to w salonach bywa WYSYŁKA bo nie mają na stanie :-x

[ Dodano: 2008-03-30, 15:29 ]
skrzynia tiptronick
_________________
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
 
 
Dominio2.8 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 169
Skąd: PETERBOROUGH
Wysłany: 2008-03-30, 21:33   

za to zapłaciłem 101 funtów ;-) chyba dobra cena jutro jade do warsztatu i będą mi wymieniać. pozdro
_________________
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
 
 
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-30, 22:04   

witam oleju powinno wejść ok 4,8l u mnie weszło 5 bo 200ml rozlali,ile zapłaciłes za 1l oleju? ja płaciłem 11F pytam z ciekawosci.poz

[ Dodano: 2008-03-30, 22:05 ]
a i przypilnuj ich z temperaturą skrzyni przy wymianie oleju.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Dominio2.8 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 169
Skąd: PETERBOROUGH
Wysłany: 2008-03-31, 01:12   

nie wiem jak ci wymienili ale angol w serwisie powiedział że pzry wymianie potrzebne jest 9 litrów czyli twoja wymiana jest nie pełna. Ja robie wymiane dynamiczna i powinno wejśc 9 l. ja za litr płaciłem 9.43 funta.
a jaka temperatura na zimnym i ile oleju więcej i na ciepłym ?? ???????to ich przypilnuje i dzięki za informacje
_________________
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
 
 
mikita2003 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Przemysl
Wysłany: 2008-03-31, 07:59   

witam tak wiem ze dynamicznie wejdzie 9L ale opinie są rożne jedni mówią ze lepiej wymienić statycznie bo wymiana dynamiczna może doprowadzić do wycieku oleju przez te środki płuczące wiec każdy robi jak uważa ja osobiście wymieniłem statycznie i jest ok.

[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
temperatura powinna być miedzy 35C a 45C wtedy można wymieniać olej.
gdzie dokładnie kupiłeś olej?serwis audi? bo jak tak to maja różne ceny ja płaciłem 11 za litr .

[ Dodano: 2008-03-31, 08:04 ]
napisz jak poszło.
 
 
Dominio2.8 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 169
Skąd: PETERBOROUGH
Wysłany: 2008-03-31, 20:27   

Witam wymiany jeszcze dzisiaj nie miałem ponieważ jeszcze nie doszła przesyłka z serwisu audi (angole leniwce :-? ) Tak w serwisie audi w Peterborough, ciekawe nawet w takich serwisach różnia się ceny :roll: Jak wymienię dam znać co i jak. Pozdro
_________________
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: