Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy
Autor Wiadomość
eMckeN 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Warszawa/Łódź
Wysłany: 2009-09-21, 16:22   [A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy

Piotruś, świetna robota, dzięki. Mam małą uwagę, drobnostka, ale dla porządku:

Cytat:
po “fabrycznie stuningowane” 204PS (przy udziale firm ABT oraz MTM)


MTM fabrycznie tuninguje 180KM na 206KM (a nie 204KM) - info tutaj http://www.mtm-online.de/...T=m-0a6180206qx.

Pozdrawiam,
eMckeN
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Krzychum 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 0
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-27, 20:52   

Cześć Piotruś a masz jakieś dane na temat A6 2.5TDI 163KM BFC z 2003r skrzynia GHD Multitronik.Na temat skrzyni nie musisz pisać bo juz zrobiłem remont ale wszelkie inne dane i linki o awaryjności silnika mile widziane.Forum jest tak rozległe że trudno coś poszukać. <piwo>
 
 
Mundek2009 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Gdynia/pomorskie
Wysłany: 2009-12-28, 22:50   

Jaki więc silnik w A6 C5 jest najbardziej żywotny i nie wymagający dużych nakładów?
Czy silniku BCZ i BAU - BDG i BDH - maja innej konstrukcji wałki i rozrząd jak moja AFB?
Czy da sie stosować do mojej AFB lepsze, trwalsze wałki np. z wersji BAU? Czytając koszty naprawy itp. naprawdę można sie wystraszyć. Może pora kupic z silnikiem 1,9 TDI? A czy te 1.9 TDI są naprawdę trwalsze i tańsze w utrzymaniu? Ktos mi odpowie?
_________________
Mundek
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mlody_Ostry 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: Reda / Pomorskie
Wysłany: 2009-12-28, 22:51   

Dzięki wielkie za ten opis. Na pewno się przyda !!
I przy okazji mam pytanie, bo do mnie zawsze docierały plotki, że w silnik 2.5 z 2003 roku poprawiono wadę "wałków"
_________________
JEST
AUDI 100 AVANT 2.0 AAD 93r.
---------------------------------
BYŁO
AUDI COUPE B2 1.8 DS 85r.
AUDI COUPE B4 2.3 NG 91r.
AUDI COUPE B2 1.8 JN 88r.
 
 
kosmo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Wadowice/Kraków
Wysłany: 2010-01-03, 14:34   

Mlody_Ostry napisał/a:
Dzięki wielkie za ten opis. Na pewno się przyda !!
I przy okazji mam pytanie, bo do mnie zawsze docierały plotki, że w silnik 2.5 z 2003 roku poprawiono wadę "wałków"


Przecież wyżej jest wszystko napisane <rotfl>
 
 
djbroda80 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Piaseczno k/Warszawy
Wysłany: 2010-01-31, 01:33   

Post jest świetny i pogratulować jego Twórcy Piotrusiowi :) Jednakże mam maleńkie ale, choć nie do końca jestem pewny czy dobrze myślę: otóż
Piotruś napisał/a:
Silniki, objęte modyfikacją od rocznika modelowego 2002 to:

- AKE "drugiej generacji" (180PS zestawiane zarówno z tiptronikiem jak i tzw. manualem, oraz opcjonalnym napędem quattro)
... oraz produkowane zaledwie przez 1 rok ale chwalone przez użytkowników
- AYM o mocy 155PS, zestawiane ze skrzyniami manualnymi oraz multitronikami, nigdy nie łączone z napędem quattro

Rozumiem że z tego wynika że w tym roczniku to jest 2002 nie było jeszcze silnika oznaczonego symbolem BFC tak? bo jeśli tak , to muszę stwierdzić że o ile dobrze czytam co jest napisane w mojej książce pojazdu to mam wpisane że mam silnik właśnie BFC a rocznik mego autka to właśnie 2002.

Oczywiście jeżeli się mylę to przepraszam. Pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
komandor 


Model: Nie mam
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-31, 11:31   

proponuje ten temat przykleic tu na stale..
_________________
Styl, szyk, smak i elegancja - AUDI
 
 
djbroda80 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Piaseczno k/Warszawy
Wysłany: 2010-01-31, 12:41   

Piotruś no masz racje, zgadza się mam tam na 10-tej pozycji cyfrę 3. W takim razie wiem coś więcej. Dzięki za rozjaśnienie :)
 
 
MR.A6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 526
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-02-19, 14:10   

I jedź tu człowieku do "Kowalskiego" naprawiać autko,hehe ;-) Piotruś sorry,że teraz dopiero,ale kawał dobrej roboty :-D <piwo>
_________________
:arrow: bo MR.A6-wielkim miłośnikiem zwierząt jest :-D
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Ariel112 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 26
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: DW\DBL
Wysłany: 2010-02-19, 15:13   

Mundek2009 napisał/a:
Jaki więc silnik w A6 C5 jest najbardziej żywotny i nie wymagający dużych nakładów?
Czy silniku BCZ i BAU - BDG i BDH - maja innej konstrukcji wałki i rozrząd jak moja AFB?
Czy da sie stosować do mojej AFB lepsze, trwalsze wałki np. z wersji BAU? Czytając koszty naprawy itp. naprawdę można sie wystraszyć. Może pora kupic z silnikiem 1,9 TDI? A czy te 1.9 TDI są naprawdę trwalsze i tańsze w utrzymaniu? Ktos mi odpowie?


1.9 TDI jest trwalsze,tańsze w utrzymaniu i w naprawach.Ten silnik w tej budzie nawet sobie dobrze radzi przy okazji jest małe spalanie.Wszystko tez zależny jak kto dba.Ja na przykład chwale ten silnik i nie zamienił bym go na 2.5 TDi ;) pozdro
 
 
komar81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: RWD
Rok: 2002
Skrzynia: Automat
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: edynburg
Wysłany: 2010-02-25, 16:59   

Witam . mam problem ...wymienilem silnik z 2.5 tdi v6 kod BFC na kod AKE. po wymianie silnika padla automatyczna skrzynia biegow multitronik kod GHD. czy wymiana silnika na AKE 180 ps/ 132kw mogla spowodowac zepsucie sie skrzyni? czy ktos moze wie jakiego kodu skrzynia wspolpracuje z AKE?? z gory dziekuje
 
 
remi82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 0
Skąd: Mrągowo Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2010-04-13, 17:59   

czy to możliwe że BAU był również dostępny w manualu?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
remi82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 0
Skąd: Mrągowo Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2010-04-14, 08:54   

nie chodzi o allroada tylko zwykłe a6 , szukam A6 a wolał bym trafić z 2.5 na BAU a uniknąć tiptronika
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-29, 23:03   

Witam,

koledzy, jeśli piszę w złym temacie to proszę Moderatorów o wykasowanie mojego pytania.

Chcę jednoznacznie stwierdzić z jakim modelem silnika mam deo czynienia. Furka jest z Lutego 2003. 2,5 163km w multitronicu. Czy to będzie już silnik o oznaczeniu bdg?

Jeśli trzeba to mogę podać numer vin jeśli to coś ułatwi.

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-29, 23:17   

dziękuje za odpowiedź.

Czy silnik BFC został poprawiony w stosunku do modeli na "A"?

Czy probem wałków go dotyczy w mniejszym stopniu?

Pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: