Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy
Autor Wiadomość
eMckeN 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Warszawa/Łódź
Wysłany: 2009-09-21, 16:22   [A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy

Piotruś, świetna robota, dzięki. Mam małą uwagę, drobnostka, ale dla porządku:

Cytat:
po “fabrycznie stuningowane” 204PS (przy udziale firm ABT oraz MTM)


MTM fabrycznie tuninguje 180KM na 206KM (a nie 204KM) - info tutaj http://www.mtm-online.de/...T=m-0a6180206qx.

Pozdrawiam,
eMckeN
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Krzychum 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 48
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 0
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-27, 20:52   

Cześć Piotruś a masz jakieś dane na temat A6 2.5TDI 163KM BFC z 2003r skrzynia GHD Multitronik.Na temat skrzyni nie musisz pisać bo juz zrobiłem remont ale wszelkie inne dane i linki o awaryjności silnika mile widziane.Forum jest tak rozległe że trudno coś poszukać. <piwo>
 
 
Mundek2009 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Gdynia/pomorskie
Wysłany: 2009-12-28, 22:50   

Jaki więc silnik w A6 C5 jest najbardziej żywotny i nie wymagający dużych nakładów?
Czy silniku BCZ i BAU - BDG i BDH - maja innej konstrukcji wałki i rozrząd jak moja AFB?
Czy da sie stosować do mojej AFB lepsze, trwalsze wałki np. z wersji BAU? Czytając koszty naprawy itp. naprawdę można sie wystraszyć. Może pora kupic z silnikiem 1,9 TDI? A czy te 1.9 TDI są naprawdę trwalsze i tańsze w utrzymaniu? Ktos mi odpowie?
_________________
Mundek
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mlody_Ostry 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: Reda / Pomorskie
Wysłany: 2009-12-28, 22:51   

Dzięki wielkie za ten opis. Na pewno się przyda !!
I przy okazji mam pytanie, bo do mnie zawsze docierały plotki, że w silnik 2.5 z 2003 roku poprawiono wadę "wałków"
_________________
JEST
AUDI 100 AVANT 2.0 AAD 93r.
---------------------------------
BYŁO
AUDI COUPE B2 1.8 DS 85r.
AUDI COUPE B4 2.3 NG 91r.
AUDI COUPE B2 1.8 JN 88r.
 
 
kosmo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Wadowice/Kraków
Wysłany: 2010-01-03, 14:34   

Mlody_Ostry napisał/a:
Dzięki wielkie za ten opis. Na pewno się przyda !!
I przy okazji mam pytanie, bo do mnie zawsze docierały plotki, że w silnik 2.5 z 2003 roku poprawiono wadę "wałków"


Przecież wyżej jest wszystko napisane <rotfl>
 
 
djbroda80 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Piaseczno k/Warszawy
Wysłany: 2010-01-31, 01:33   

Post jest świetny i pogratulować jego Twórcy Piotrusiowi :) Jednakże mam maleńkie ale, choć nie do końca jestem pewny czy dobrze myślę: otóż
Piotruś napisał/a:
Silniki, objęte modyfikacją od rocznika modelowego 2002 to:

- AKE "drugiej generacji" (180PS zestawiane zarówno z tiptronikiem jak i tzw. manualem, oraz opcjonalnym napędem quattro)
... oraz produkowane zaledwie przez 1 rok ale chwalone przez użytkowników
- AYM o mocy 155PS, zestawiane ze skrzyniami manualnymi oraz multitronikami, nigdy nie łączone z napędem quattro

Rozumiem że z tego wynika że w tym roczniku to jest 2002 nie było jeszcze silnika oznaczonego symbolem BFC tak? bo jeśli tak , to muszę stwierdzić że o ile dobrze czytam co jest napisane w mojej książce pojazdu to mam wpisane że mam silnik właśnie BFC a rocznik mego autka to właśnie 2002.

Oczywiście jeżeli się mylę to przepraszam. Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
komandor 


Model: Nie mam
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-31, 11:31   

proponuje ten temat przykleic tu na stale..
_________________
Styl, szyk, smak i elegancja - AUDI
 
 
djbroda80 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Piaseczno k/Warszawy
Wysłany: 2010-01-31, 12:41   

Piotruś no masz racje, zgadza się mam tam na 10-tej pozycji cyfrę 3. W takim razie wiem coś więcej. Dzięki za rozjaśnienie :)
 
 
MR.A6 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 526
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-02-19, 14:10   

I jedź tu człowieku do "Kowalskiego" naprawiać autko,hehe ;-) Piotruś sorry,że teraz dopiero,ale kawał dobrej roboty :-D <piwo>
_________________
:arrow: bo MR.A6-wielkim miłośnikiem zwierząt jest :-D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ariel112 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 26
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: DW\DBL
Wysłany: 2010-02-19, 15:13   

Mundek2009 napisał/a:
Jaki więc silnik w A6 C5 jest najbardziej żywotny i nie wymagający dużych nakładów?
Czy silniku BCZ i BAU - BDG i BDH - maja innej konstrukcji wałki i rozrząd jak moja AFB?
Czy da sie stosować do mojej AFB lepsze, trwalsze wałki np. z wersji BAU? Czytając koszty naprawy itp. naprawdę można sie wystraszyć. Może pora kupic z silnikiem 1,9 TDI? A czy te 1.9 TDI są naprawdę trwalsze i tańsze w utrzymaniu? Ktos mi odpowie?


1.9 TDI jest trwalsze,tańsze w utrzymaniu i w naprawach.Ten silnik w tej budzie nawet sobie dobrze radzi przy okazji jest małe spalanie.Wszystko tez zależny jak kto dba.Ja na przykład chwale ten silnik i nie zamienił bym go na 2.5 TDi ;) pozdro
 
 
komar81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: RWD
Rok: 2002
Skrzynia: Automat
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: edynburg
Wysłany: 2010-02-25, 16:59   

Witam . mam problem ...wymienilem silnik z 2.5 tdi v6 kod BFC na kod AKE. po wymianie silnika padla automatyczna skrzynia biegow multitronik kod GHD. czy wymiana silnika na AKE 180 ps/ 132kw mogla spowodowac zepsucie sie skrzyni? czy ktos moze wie jakiego kodu skrzynia wspolpracuje z AKE?? z gory dziekuje
 
 
remi82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 0
Skąd: Mrągowo Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2010-04-13, 17:59   

czy to możliwe że BAU był również dostępny w manualu?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
remi82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 0
Skąd: Mrągowo Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2010-04-14, 08:54   

nie chodzi o allroada tylko zwykłe a6 , szukam A6 a wolał bym trafić z 2.5 na BAU a uniknąć tiptronika
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-29, 23:03   

Witam,

koledzy, jeśli piszę w złym temacie to proszę Moderatorów o wykasowanie mojego pytania.

Chcę jednoznacznie stwierdzić z jakim modelem silnika mam deo czynienia. Furka jest z Lutego 2003. 2,5 163km w multitronicu. Czy to będzie już silnik o oznaczeniu bdg?

Jeśli trzeba to mogę podać numer vin jeśli to coś ułatwi.

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-29, 23:17   

dziękuje za odpowiedź.

Czy silnik BFC został poprawiony w stosunku do modeli na "A"?

Czy probem wałków go dotyczy w mniejszym stopniu?

Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: