Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy
Autor Wiadomość
ALAN_PAWEL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: WROCLAW
Wysłany: 2011-04-06, 19:44   

Matko Boska... Jestem szcześliwy ze odnalazlem takie FORUM..Panie Piotrze jestem pod wrazeniem... JA DZIS KUPILEM AUDI A6 C5 z 2004 roku 2.5 tdi jest z marca zdaje sie... nie wiem czy zrobilem dobry wybor poniewaz AUTO jest chyba na multitroniku(ale nie wykluczam ze to TIPTRONIK) wlasciciel mowil ze to AUTOMAT ito mi wystarczylo(czuje sie jak sierota) i pewnie bedzie miał silnik BDG. I dzis Bozia dopiera pokierowala mnie na takie informacje ..Mogłem szukac BAU ...A zreszta jeszcze nie wiem jaki to silnik tak na 100% relacjonuje na biezaco dzis o 18 kupilem ,auto stoi w garazu na drugim koncu miasta..i Nie moge tego sprawdzic.. Jutro to sprawdze. Ale ze szczescia ktore mialem o godzinie 18 dość duzo wyparowalo. w 3godziny duzo sie zmienilo:/ (AUDI ma 167tkm i jest naprawde zadbane). Maże ze jutro odczytam BAU..

pozdrawiam wszystkich ..Pewnie tu zamieszkam na dość dlugo
_________________
PYTAJ..nie bladz
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
ALAN_PAWEL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Wiek: 37
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: WROCLAW
Wysłany: 2011-04-06, 20:24   

Użytkownik, :(( teraz czytam o tym Multitroniku..Moj Boze to naprawde taka porazka?? dzieki na odpowiedz
_________________
PYTAJ..nie bladz
 
 
Balk2011 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 35
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-07-04, 18:25   

Znalazlem A6 C5 silnik Bfc z triptronicem. Czy to mozliwe ?? Kompendium mowi ze nie montowali triptronic do BFC


Model Designation: Audi A6 Av. 2,5 TDI
Model: A6
Date of production: 04.10.2002
Model year: 2003
Sales type: 4B50YH
Engine code: BFC
Transmission code: GHD
Axle drive: SA
Interior trim code: LA
Roof color: 4Z

0G7 Tiptronic ??

Wlasciciel potwierdza.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
photokom 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tom
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-24, 17:11   

Mam pytanie o zaworki w układzie olejowym. Na rysunku zaznaczyłem je niebieskimi obwódkami. Do czego służą, gdzie fizycznie w silniku się znajdują (może numery części)? NIestety jestem noga z niemieckiego i te nazwy niewiele mi mówią, nawet używając słownika i translatora (wychodzą dziwne, niewiele mówiące tłumaczenia).
Dlaczego zawory nr 1 i 2 są szeregowo? Czyżby jeden był to zawór kierunkowy a drugi upustowy (dławiący ciśnienie idące do głowicy)?
_________________
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
 
 
photokom 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tom
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-24, 20:54   

No właśnie chodzi mi o te wszystkie zaworki. Ten schemat wkleiłem bo tylko taki znalazłem. Mimo poszukiwań nie udało mi się znaleźć nic lepszego (masz może jakiś?). Czy mógłbyś napisać coś więcej o elementach składowych układu smarowania w tym silniku? Czy w podstawie filtra oprócz odmy, membranki, zaworu pozwalającego na przepływ oleju przy zatkanym filtrze i małej blaszki (pełniącej też rolę zaworu) coś jeszcze się znajduje? Co jest pod tą dużą śrubą na imbus pod skosem u podstawy filtra (podejrzewam, że zawór jednokierunkowy)? Jakie zaworki, zwłaszcza te odpowiedzialne za ciśnienie oleju są w silniku? Jak dokładnie działają słynne zaworki zwrotne pod podstawą filtra? Czy to są tylko zawory jednokierunkowe (zapobiegające odpływaniu oleju z głowic po wyłączeniu silnika)? Czy to są zaworki upustowe upuszczające nadmiar oleju do miski i redukujące w ten sposób ciśnienie oleju idące do głowic?
_________________
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
 
 
photokom 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tom
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-25, 10:14   

Dzięki za odpowiedź. Rozebrałem nieco podstawę filtra. Z tego co widzę to od strony olejowej w samej podstawie jest tak: Od spodu wchodzi olej (z pompy) i przechodzi przez ten duży zawór na wielkiego imbusa (zawór jednokierunkowy). Przez ten zawór dostaje się do komory filtra (na zewnętrzna stronę wkładu). Następnie przedostaje się przez wkład i przepływa do takiej plastikowej rurki z dziurami która idzie centralnie przez komorę. Na w samej rurce, w jej górnej części znajduje się zaworek awaryjny pozwalający na przepływ oleju w przypadku zatkania filtra. Tą rurka spływa spowrotem na dół i wypływa z podstawy przez 2 otwory - jeden idący do turbiny a drugi w dół spowrotem do bloku silnika (pod podstawę). I to tyle od strony olejowej. Chyba, że czegoś nie zauważyłem?

Teraz część "powietrzna" - a więc odma itp.
Od góry powietrze dochodzi do odmy wężykiem. Przechodzi przez odmę i z boku wchodzi do komory gumowej membranki ze sprężynką. Normalnie zaworek ten jest otwarty i bez oporu dostaje się kanałem pod spód podstawy filtra. Dodatkowo odma ma odpływy od spodu - 4 kanalikami jak się domyślam olej wypływa i skapuje, przepływa przez prosty zaworek jednokierunkowy (sprężysta blaszka - niezbyt szczelna) i również spływa pod spód podstawy i dalej do miski olejowej. (to w przypadku plastikowej odmy - jak jest w przypadku szmacianej?). Z budowy zaworka z membranką wynika, że membranka zamknie się tylko wtedy, gdy ciśnienie powietrza wewnątrz podstawy filtra (a dokładniej w bloku silnika) jest znacznie mniejsze od ciśnienia atmosferycznego. Musi być na tyle małe, by pokonać opór sprężynki. Wówczas membranka przesuwa się i odcina możliwość przepływu powietrza miedzy głowicami a blokiem. Dobrze rozumuję? Również tutaj nie widzę żadnych innych elementów. A więc co tu się może zepsuć oprócz tej membranki (i oczywiśce zapchanej odmy), żeby trzeba było wymieniać całą podstawę?
_________________
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
gewes 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-01-28, 07:49   

jest bardzo konkretnie - szacunek
_________________

 
 
Wyrwiząb 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Wiek: 40
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-28, 08:50   

Piotruś napisał/a:
gewes napisał/a:
jest bardzo konkretnie - szacunek

Wielkie dzięki Kolego gewes !!
Akurat należę do gatunku ludzi, którzy od czasu do czasu lubią usłyszeć coś fajnego o sobie :) .

PS:
Bardzo szkoda, że obecne trendy na Dostęp zabroniony tak bardzo skutecznie zniechęcają przed tworzeniiem kolejnych podobnych opracowań


Nie rozumiem jakie trendy. Piotruś opracowanie Twoje nt. silników 2.5tdi jest genialne, z pewnością oparte na dużym doświadczeniu w praktyce. Na prawdę nie wiem co lub kto może stać na przeszkodzie w opracowaniu podobnych dla innych silników diesel'a. Po prostu siądź w wolnych chwilach nie zważając na wyimaginowane przeszkody i to napisz, a psalmy będą napływać ze wszystkich stron internetu :)

ps. Kolego, daj na PW jakiś namiar na Ciebie bo chciałem się jakoś w tym roku na rozrząd umówić. Kiedyś sprzedawałeś allroada C6 i był tam podany numer, ale nie dzwoniłem bo zaznaczyłeś żeby nie truć tyłka w innych sprawach niż związanych ze sprzedażą.
_________________
Dlaczego tak groźnie na mnie patrzycie, nie wiedziałem że totem który właśnie zniszczyłem był prezentem ślubnym dla córki waszego wodza...
 
 
blurek 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDG
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 0
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-29, 19:03   

Witam, na początek dzięki Piotrusiu za to opracowanie, ale ja mam zupełnie inny problem, silnik kiepsko pali na średnio rozgrzanym silniku, ostatnio nawet odniosłem wrażenie że problem się pogłębia i coraz bardziej mnie to frustruje, sprawa wygląda tak:

1) samochód stał tydzień w największe mrozy, przekręcam kluczyk po ok 10sec gaśnie kontrolka świec odpala na dotyk

2) silnik dobrze rozgrzany kontrolka świec tylko miga, przekręcam pali na dotyk

3) odpalam samochód robię 1-5km odstawiam autko na 1-4h i muszę kręcić w zależności od dystansu, temperatury zewnętrznej i temperatury silnika od 3sec do nieskończoności, ostatnio nawet udało mi się rozładować akumulator :(

jeśli nierozgrzany samochód postał tylko kilka minut nie ma problemu żeby odpalić nawet jak nie jest rozgrzany

niestety tylu ilu mechaników tyle teorii :(

odłączenie czujnika a przez to długie grzanie świec nic nie pomogła.

silnik to BDG ma przejechane 166tyś udokumentowane, wg mnie przyśpiesza bardzo dobrze, czasami go przeganiam do tych 200km/h nic się nie dzieje, nie ma czkawek, równo pracuje na wolnych obrotach, wszystko wymieniane na czas.

pomocy, tylko to mnie boli w tym autku
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
ojciecdyrektor1973 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Andrzej
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 0
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-26, 11:14   

Piotruś, mam pytanie do Ciebie. Posiadam A8 2.5 TDI AFB + tiptronic stoję przed dylematem co zrobić gdyż niedługo pewnie przyjdzie powalczyć z wałkami i całym rozrządem. Czy możliwe jest zaadaptowanie silnika BAU do mojego samochodu? Pozdrawiam i gratulacje za opracowanie.
Ps trafilem na taki ogłoszenie http://allegro.pl/silnik-...3242496675.html podobne pieniądze jak nie większe musiał bym wydać na remont AFB
 
 
ojciecdyrektor1973 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Andrzej
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 0
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-26, 23:13   

Dzięki Piotruś za naprowadzenie na odpowiednie tory, przeczytałem wątek od A do Z. W moim przypadku chyba najlepszym wyjściem będzie przekładka samego słupka gdyż w tamtym roku zregenerowałem turbo i pompe wtryskową. Po remoncie tiptonica zrobiłem 80 tys. więc trochę szkoda zainwestowanych pieniędzy. Piotruś czy podiął byś się tej przekładki? Mam na myśli skompletowanie wszystkiego co będzie potrzebne (oczywiście pieniądze na zakupy prześle przez internet na konto) a ja bym przyjechał jak byś mi dał znać że już wszystko masz i przeprowadził byś operację. Pozrawiam Andrzej z Warszawy
PS trafilem też na to http://allegro.pl/silnik-...3255341400.html
 
 
fr86 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2013-06-03, 15:42   

Bardzo ciekawy temat. Jest to forum Audi A6, ale zapytam się o ten silnik w Audi A4. Z tego co przeczytałem silnik BDG ma problemy z układem wtryskowym. Jednak ten silnik był montowany w Audi A4 B6 od czerwca 2003, a także od listopada 2004r. w Audi B7. Czy to jest dokładnie ten sam silnik? Czy może ten wkładany do B7 jest już poprawiony również z tej bolączki. Drugie pytanie, ile nm ma ten silnik? Czy w B6 i B7 jest taki sam? Szukałem informacji i znalazłem dwie 310 nm i 350 nm. Może jest to powiązane też z silnikiem BCZ? Byłbym wdzięczny jak ktoś by znalazł katalogowe info. Niestety o tych silnikach informacji jest bardzo mało. Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fr86 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2013-06-03, 22:52   

Przywitany:) Nawet na tej stronie:
http://www.audiklub.org/d...ant_2.5tdi.html

W danych technicznych jest:
Moc KM (kW) / obr/min. 163 (120) / 4000
» Moment obr. (Nm / obr/min.) 350 / 1400

Za to zdjęcie wykresu mocy przedstawia się jako 163km i 310 nm:/
http://www.audiklub.org/p...ykres_22.81.jpg

Dobrze by było jakby ktoś rozwiał wątpliwości.
 
 
aali82


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 0
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 2013-07-03, 13:14   

A czemu ja nie widzę postów piotrusia :( może mnie to ktoś wyjaśnić?
 
 
tomekkk1 



Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 2506
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-07-03, 13:19   

aali82 napisał/a:
A czemu ja nie widzę postów piotrusia :( może mnie to ktoś wyjaśnić?

Złożył wniosek o usunięcie jego postów oraz konta wraz z innymi osobami. Mieli do tego prawo.
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: