Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy
Autor Wiadomość
holekpiotr 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDG
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 403
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-30, 08:44   

Piotruś napisał/a:
lucas-007 napisał/a:
Chcę jednoznacznie stwierdzić z jakim modelem silnika mam deo czynienia. Furka jest z Lutego 2003. 2,5 163km w multitronicu. Czy to będzie już silnik o oznaczeniu bdg?


Nie, w mojej ocenie jest to silnik BFC, czyli konstrukcyjny bliźniak AKE i AYM.
Kod literowy silnika najszybciej znajdziesz w narożniku tabliczki znamionowej na prawym nadkolu ale lepiej jest się trochę poświęcić i oczyścić pole numerowe na silniku (pomiędzy prawą głowicą a pompą wtryskową).


A mój to BDG ;-)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-30, 08:53   

Hmmm...

W takim wypadku rozumiem że jednak będę musiał sprawdzić oznaczenie silnika na tabliczce pod maską aby jednoznacznie stwierdzić model?:(

Wierzę w to że ujrzę tam BDG:)

Pozdrawiam
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-08-10, 22:15   

Piotruś miałeś rację. W Poniedziałek będąc w ASO potwierdzili że silnik to BFC. Jest po wymianie hydrauliki oraz rozrządu.

Liczę na kolejne 90tkm spokojnej jazdy.

Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-22, 13:31   

Witam wszystkich. Jestem nowy...:) Chciałem zapytać: w twoim (świetnym tak przy okazji) kompendium jest napisane że BDG spełniają euro4 i są z filtrem cząstek stałych natomiast mam na oku auto z 2003r bez filtra cząstek stałych euro3... Sprawdzone po VIN-ie... Czy znasz taką konfigurację i czy taka konfiguracja też obarczona wadami o których piszesz? Jak częste jest to ryzyko? Czy znasz jakieś statystyki? Czy kolegom na forum zdarzały się takie przypadki? Pozdrawiam!!
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-22, 14:42   

Faktycznie za daleko poszedłem w wyciągnięciu wniosków a propos euro4. Przepraszam :) Mój błąd polegał na tym że idąc tropem euro4 a za tym idąc filtrem cząstek. Auto na pewno ma silnik BDG. Jakie konkretnie części u siebie wymieniałeś aby przywrócić sprawność? Czy przy naprawie zmieniałeś oprogramowanie sterownika ("rozsuwanie w czasie dwufazowego wtrysku") u jakiegoś tunera?? Na co zwrócić uwagę przy kupnie przy diagnostyce Vag-iem?
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-23, 14:46   

SZACUN!! :D Dzięki za odpowiedź!! Napiszę jak nabędę audiczkę!! :-)

[ Dodano: 2010-10-24, 21:34 ]
A tak jeszcze zupełnie hipotetycznie... A jakby wstawił pompę i wtryski od silników euro3 do tego z euro4?? Chodzi mi - przy ew. naprawie... :roll:
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
zertaul 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-26, 14:12   

Ja mam pytanie odnośnie silnika BAU. W/g zamieszczonego opisu silniki te występowały od RM 2004, natomiast ja mam ten silnik w RM 2003 (produkcja 04/2003, 10-ta cyferka w VIN, to 3). Auto wyjechało z fabryki z tym silnikiem...
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 18:57   

Piotruś napisał/a:
Za pozwoleniem ... szukaj BAU albo BCZ (2,5TDi) lub z 1,9TDi AVF albo AWX gdybyś przeżył bez quattro (ja bym nie przeżył ... :-x ).



Czy tzn ze AVF nie wychodzil w ogole z quattro czy jest inny blok i nie da sie podpasowac z innego 1.9 takiej skrzyni?

Pytam bo sie wlasnie zastanawiam nad swapem...
 
 
marek [a6] 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Pomógł: 54 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 587
Skąd: nysa
Wysłany: 2010-12-19, 19:24   

witam.niestety ale 1.9 TDI czy to AVF czy AWX nie wychodziły z napędem quattro .POZDRO
_________________
tylko quatrro !! !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:28   

Ok, a nie da rady kupic od innego 1.9? AVF /AWX to zupelnie inny silnik (blok) niz poprzednie 1,9 chocby z A4?
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:36   

Pieknie, i o to mi chodzilo, dzieki :) . Czyli rozumiem 1.9 130KM mozna z passata z wiazka i reszta censored, a skrzynke 4x4 z A4 :)
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:47   

Ok, to zanim moderatorzy wyczyszcza temat z 1,9 powiedz jeszcze jesli chodzi o awaryjnosc BAU kontra AVF... ;)

[ Dodano: 2010-12-20, 08:48 ]
jeszcze jedno, jak poznac czy silnik i pompa ( kupujac je osobno) sa faktycznie z BAU? Jakies numerki ktorych trzeba sie trzymac?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Reminatorus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Świecie/kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-01-30, 22:51   

Piotruś ... świetnie rozwinięte kompendium na temat 2.5 TDI.

Ale po przeczytaniu tego materiału przestanę spać spokojnie.
będę musiał sprawdzić stan układu zasilania w swoim BDH
_________________
Motomoto
 
 
filias 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 0
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-23, 11:52   

Piotruś szacun za Twój opis.
Mnóstwo wiedzy dla osób mniej zaawansowanych technicznie i bez doświadczenia.

Na podstawie Twojego opisu silników 2.5tdi wybrałem sobie A6 quattro z silnikiem BAU (2004r.).
Już miałem kupować gdy zaczęły do mnie dochodzić bardzo niepokojące i sprzeczne z artykułem informacje.
Otrzymałem info od 3 mechaników zajmujących się Audi oraz Subaru żeby silnik 2.5tdi omijać z daleka.
Jak mówiłem, że rzeczywiście większość jest zawodna i droga w obsłudze (na podstawie Twojego opisu), ale że silnik BAU ma wyeliminowane błędy poprzedników, to odpowiadali żeby w żaden z silników 2.5tdi się nie pchać, że się sypią, że wtryskiwacze idą a cena naprawy monstrualna, że do tego problemy z automatyczną skrzynią biegów i znowu koszt bardzo wysoki itd itd.

Przez te sprzeczne rady mam w głowie takie zamieszanie, że trochę odpuściłem pomysł z A6, ale trzyma mnie nadzieja, że silnik BAU (może jeszcze jakiś inny jest ok) wcale nie jest taką niedoróbką i nie dosięgną mnie koszty naprawy idące w dziesiątkach tysięcy złoty. Nie chcę wejść w samochód w który po zakupie będę musiał wkładać powiedzmy 7 tysi w skrzynię, tudzież sypną mi się wtryskiwacze albo jeszcze coś innego przy silniku.

Co myślisz o tych radach mechaników i czy ma to jakieś uzasadnienie wynikające z Twojego doświadczenia?
Może lepiej jak sobie wejdę w jakiś silnik 1.9tdi 130km i go zawirusuję w A4 albo w A6 jeśli taki występował?

pozdrawiam i dzięki
Filias
 
 
filias 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 0
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:24   

Piotruś wielkie dzięki za tę sensowną odpowiedź. Przekonuje mnie Twoja argumentacja, a odpowiedź zaraz prześlę. Może któryś zechce publicznej debaty pro publico bono :)

dzięki wielkie!
pozdrawiam
Filias
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: