Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] Silniki 2,5TDi V6 wszystkie typy, kompendium wiedzy
Autor Wiadomość
holekpiotr 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BDG
Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 403
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-07-30, 08:44   

Piotruś napisał/a:
lucas-007 napisał/a:
Chcę jednoznacznie stwierdzić z jakim modelem silnika mam deo czynienia. Furka jest z Lutego 2003. 2,5 163km w multitronicu. Czy to będzie już silnik o oznaczeniu bdg?


Nie, w mojej ocenie jest to silnik BFC, czyli konstrukcyjny bliźniak AKE i AYM.
Kod literowy silnika najszybciej znajdziesz w narożniku tabliczki znamionowej na prawym nadkolu ale lepiej jest się trochę poświęcić i oczyścić pole numerowe na silniku (pomiędzy prawą głowicą a pompą wtryskową).


A mój to BDG ;-)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-07-30, 08:53   

Hmmm...

W takim wypadku rozumiem że jednak będę musiał sprawdzić oznaczenie silnika na tabliczce pod maską aby jednoznacznie stwierdzić model?:(

Wierzę w to że ujrzę tam BDG:)

Pozdrawiam
 
 
lucas-007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: lbn
Wysłany: 2010-08-10, 22:15   

Piotruś miałeś rację. W Poniedziałek będąc w ASO potwierdzili że silnik to BFC. Jest po wymianie hydrauliki oraz rozrządu.

Liczę na kolejne 90tkm spokojnej jazdy.

Pozdrawiam.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-22, 13:31   

Witam wszystkich. Jestem nowy...:) Chciałem zapytać: w twoim (świetnym tak przy okazji) kompendium jest napisane że BDG spełniają euro4 i są z filtrem cząstek stałych natomiast mam na oku auto z 2003r bez filtra cząstek stałych euro3... Sprawdzone po VIN-ie... Czy znasz taką konfigurację i czy taka konfiguracja też obarczona wadami o których piszesz? Jak częste jest to ryzyko? Czy znasz jakieś statystyki? Czy kolegom na forum zdarzały się takie przypadki? Pozdrawiam!!
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-22, 14:42   

Faktycznie za daleko poszedłem w wyciągnięciu wniosków a propos euro4. Przepraszam :) Mój błąd polegał na tym że idąc tropem euro4 a za tym idąc filtrem cząstek. Auto na pewno ma silnik BDG. Jakie konkretnie części u siebie wymieniałeś aby przywrócić sprawność? Czy przy naprawie zmieniałeś oprogramowanie sterownika ("rozsuwanie w czasie dwufazowego wtrysku") u jakiegoś tunera?? Na co zwrócić uwagę przy kupnie przy diagnostyce Vag-iem?
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
scaraab 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-10-23, 14:46   

SZACUN!! :D Dzięki za odpowiedź!! Napiszę jak nabędę audiczkę!! :-)

[ Dodano: 2010-10-24, 21:34 ]
A tak jeszcze zupełnie hipotetycznie... A jakby wstawił pompę i wtryski od silników euro3 do tego z euro4?? Chodzi mi - przy ew. naprawie... :roll:
_________________
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zertaul 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-10-26, 14:12   

Ja mam pytanie odnośnie silnika BAU. W/g zamieszczonego opisu silniki te występowały od RM 2004, natomiast ja mam ten silnik w RM 2003 (produkcja 04/2003, 10-ta cyferka w VIN, to 3). Auto wyjechało z fabryki z tym silnikiem...
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 18:57   

Piotruś napisał/a:
Za pozwoleniem ... szukaj BAU albo BCZ (2,5TDi) lub z 1,9TDi AVF albo AWX gdybyś przeżył bez quattro (ja bym nie przeżył ... :-x ).



Czy tzn ze AVF nie wychodzil w ogole z quattro czy jest inny blok i nie da sie podpasowac z innego 1.9 takiej skrzyni?

Pytam bo sie wlasnie zastanawiam nad swapem...
 
 
marek [a6] 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Pomógł: 54 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 587
Skąd: nysa
Wysłany: 2010-12-19, 19:24   

witam.niestety ale 1.9 TDI czy to AVF czy AWX nie wychodziły z napędem quattro .POZDRO
_________________
tylko quatrro !! !
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:28   

Ok, a nie da rady kupic od innego 1.9? AVF /AWX to zupelnie inny silnik (blok) niz poprzednie 1,9 chocby z A4?
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:36   

Pieknie, i o to mi chodzilo, dzieki :) . Czyli rozumiem 1.9 130KM mozna z passata z wiazka i reszta censored, a skrzynke 4x4 z A4 :)
 
 
P_Trela 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 19:47   

Ok, to zanim moderatorzy wyczyszcza temat z 1,9 powiedz jeszcze jesli chodzi o awaryjnosc BAU kontra AVF... ;)

[ Dodano: 2010-12-20, 08:48 ]
jeszcze jedno, jak poznac czy silnik i pompa ( kupujac je osobno) sa faktycznie z BAU? Jakies numerki ktorych trzeba sie trzymac?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Reminatorus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 32
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Świecie/kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-01-30, 22:51   

Piotruś ... świetnie rozwinięte kompendium na temat 2.5 TDI.

Ale po przeczytaniu tego materiału przestanę spać spokojnie.
będę musiał sprawdzić stan układu zasilania w swoim BDH
_________________
Motomoto
 
 
filias 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 0
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-23, 11:52   

Piotruś szacun za Twój opis.
Mnóstwo wiedzy dla osób mniej zaawansowanych technicznie i bez doświadczenia.

Na podstawie Twojego opisu silników 2.5tdi wybrałem sobie A6 quattro z silnikiem BAU (2004r.).
Już miałem kupować gdy zaczęły do mnie dochodzić bardzo niepokojące i sprzeczne z artykułem informacje.
Otrzymałem info od 3 mechaników zajmujących się Audi oraz Subaru żeby silnik 2.5tdi omijać z daleka.
Jak mówiłem, że rzeczywiście większość jest zawodna i droga w obsłudze (na podstawie Twojego opisu), ale że silnik BAU ma wyeliminowane błędy poprzedników, to odpowiadali żeby w żaden z silników 2.5tdi się nie pchać, że się sypią, że wtryskiwacze idą a cena naprawy monstrualna, że do tego problemy z automatyczną skrzynią biegów i znowu koszt bardzo wysoki itd itd.

Przez te sprzeczne rady mam w głowie takie zamieszanie, że trochę odpuściłem pomysł z A6, ale trzyma mnie nadzieja, że silnik BAU (może jeszcze jakiś inny jest ok) wcale nie jest taką niedoróbką i nie dosięgną mnie koszty naprawy idące w dziesiątkach tysięcy złoty. Nie chcę wejść w samochód w który po zakupie będę musiał wkładać powiedzmy 7 tysi w skrzynię, tudzież sypną mi się wtryskiwacze albo jeszcze coś innego przy silniku.

Co myślisz o tych radach mechaników i czy ma to jakieś uzasadnienie wynikające z Twojego doświadczenia?
Może lepiej jak sobie wejdę w jakiś silnik 1.9tdi 130km i go zawirusuję w A4 albo w A6 jeśli taki występował?

pozdrawiam i dzięki
Filias
 
 
filias 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 0
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-24, 10:24   

Piotruś wielkie dzięki za tę sensowną odpowiedź. Przekonuje mnie Twoja argumentacja, a odpowiedź zaraz prześlę. Może któryś zechce publicznej debaty pro publico bono :)

dzięki wielkie!
pozdrawiam
Filias
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: