Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 ] NA CO ZWRACAć UWAGę PRZY KUPNIE AUTA
Autor Wiadomość
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-04-06, 17:27   [A6 C5 ] NA CO ZWRACAć UWAGę PRZY KUPNIE AUTA

W związku, z tym, że coraz więcej osób pyta się o to, co kto sądzi o danym aucie, a niektóre to powinny zostać oddane już dawno na szrot, postanowiłem przygotować małe kompedium wiedzy. Tak żeby każdy mógł zerknąć i od razu sobie pomyśleć, aha, ten tego nie ma, to nawet o niego nie pytam :) Tak więc po kolei:

1. Słynne naklejki na nadkolach.
Każde Audi A6 C5 posiada naklejki na tylnych nadkolach. Jedni mówię, że ochrona przed piachem, inni że specjalnie tam są żebyśmy mogli ocenić czy auto było bite. Tak czy inaczej. Naklejki są. Jeśli ich nie ma? Znaczy że coś było kombinowane. Naklejki te, nie odklejają się przy 200k km. :) Ba. Nawet przy 400k się nie powinny odkleić. A są one tu:


2. Naklejki pod maską.
Co powinno być pod maską? Chodzi dalej o naklejki. Pierwsze co, to od razu po prawej stronie powinna być srebrna, prostokątna naklejka. Ostrzega ogólnie że kręci się wiatrak i nie wkładać tam rąk.. Czego innego też nie radzę:


Dalej, mamy naklejki na masce. W lewym dolnym rogu, patrząc od przodu na otwartą maskę. Naklejki są dwie. Jedna duża srebrna, druga mniejsza czerwona. Oprócz tego MOG? być naklejki o wymienianym rozrządzie. Są one właśnie w tym miejscu na masce, bądź gdzieś na osłonie rozrządu. Zależy od warsztatu. Tak czy inaczej, te dwie być muszą:


Jest jeszcze w bagażniku, w kole zapasowym naklejka serwisowa. Na niej znajdziemy wszystko co chcemy wiedzieć o aucie. Jaki silnik, VIN, jakie wyposażenie.

3. Naklejka o dziecku w foteliku. I inne angielskie.
Tu jest sprawa prosta. Otwieramy drzwi pasażera z przodu, widzimy naklejkę, znaczy że samochód nie przyjechał z Anglii (albo dobrze udaje). Jeśli ta naklejka jest u kierowcy, auto miało przygody w UK.


To samo się tyczy zamka. Zamek w drzwiach jest TYLKO w drzwiach kierowcy.


Przyciski do zamykania i otwierania drzwi, oraz od regulacji WSZYSTKICH szyb muszą być po stronie kierowcy.


Porcja przycisków koło świateł awaryjnych. Po lewej mogą być: przyciski ASR ESP od regulacji zawieszenia, od parktronica schowek na wizytówki. Po prawej uchwyt na kubek! Jak jest po lewej=anglik.


Dodatkowo, światło przeciwmgielne powinno być po lewej stronie.

4. Lift czy nie.
Ostatnio też często widać sklecane auta z 10 innych. Jak to odróżnić? Otóż. Auta przedliftowe mają:
-prawe małe lusterko

-mniejszy, bardziej owalny grill

-wklęsłe halogeny

-w miejscu oznaczonym kółkiem widzimy samą żarówkę

-blenda jest szara

-pokrętło od świateł

-wypukłe spryski świateł


Po lifcie:
-lusterko jest normalne
-grill prostokątny, większy:

-halogeny płaskie, równe prawie z kratką

-w miejscu oznaczonym kółkiem, jest żarówka, ale płaska i duża

-blenda czarna

-pokrętło od świateł

-płaskie spryski lamp


Oczywiście były pół lifty, które np miały już płaskie halogeny, i inne kierunki, ale dalej owalny grill. Były one mniej więcej z roku 2000-2001. Całkowite polifty były po 2001. Oczywiście nie wspominam o takich pierdółkach, jak np, tylne lampy. Przed liftem całe były ciemno czerwone, po lifcie, miały już białe paski z kierunkami i wstecznym. Podświetlenie deski na początku też było czerwone, potem białe. Również ramiona wycieraczek, po lifcie były większe, masywniejsze.

5. Co potem
Oglądamy wszystkie szczeliny które są widoczne na zdjęciu. Najbardziej interesują nas szczeliny między maską i lampami a zderzakiem. Powinny być równe. Gdy np pod lewą jest większa o wieeele dziura, to coś było. Oczywiście, może być też źle poskładany zderzak po rozrządzie. Ale warto dopytać. Taka sama się tyczy spasowania tyłu. Listwa srebrna bagażnika powinna być równo spasowana ze zderzakiem. Warto również zwrócić uwagę na te listwy:

Nie powinny aż tak odstawać. Tak samo jak nie powinny odstawać drzwi od reszty karoserii. Ważne są również boczki siedzenia, i wytarte pedały. Jak już mają całą kratkę pościeraną, to nie wierzymy w przebieg +/-180k km :)

6. A jak pojadę?
Jak już się naoglądamy, i mamy swoje cudeńko, lecimy na oględziny na żywo. Wtedy sprawdzamy autko:
a) VAGiem
b) czujnikiem grubości lakieru
c) sprawdzamy 2 razy to co sprawdzaliśmy na zdjęciach
d) patrzymy czy po otwarciu nic nie śmierdzi, nie strzela, nie stuka
e) jak chodzi skrzynia, jak łapie sprzęgło, czy przy automacie, nic szarpie
f) czy przy jeździe na wertepach nie stukają wahacze
g) czy jest osłona pod silnikiem, jak nie, to czy nigdzie się nie dostał piach
h) sprawdzamy jeszcze raz VIN
i) jak już jesteśmy pod tym autem, sprawdzamy czy nie ma nigdzie ognisk korozji, jak są, znaczy że coś było robione, ocynkowane blachy audi nie rdzewieją
j) można poszarpać lekko wahacze i zobaczyć czy np tuleje dolnych wahaczy nie są wyrobione

No i to chyba na tyle. Jak autko przejdzie te testy, to powinno być gotowe do zakupu. Pamiętajcie nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i chłodnego oka :)

Jak się temat przyda to można go gdzieś przykleić. Jak również czegoś zapomniałem to mówcie, będę dopisywał.

Dla niektórych ten poradnik to chleb powszedni, ale mam nadzieję że się komuś przyda :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
cameleon741 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 547
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 17:34   

-=Rafal=- napisał/a:
Warto również zwrócić uwagę na te listwy:

Nie powinny aż tak odstawać.


Tutaj niestety się nie zgodzę- te listwy mają w środku metal, który jak rdzewieje to się wygina. W autach przedliftowych są już nadgryzione przez ząb czasu i same się wyginają. Więc to nie jest jakimś dowodem o złej przeszłości <okok>
_________________

 
 
elviernes 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Waldi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 17:37   

świetna robota,o kilku szczegółach nie wiedziałem :) A przyda się każdemu początkującemu
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-04-06, 17:38   

cameleon741, nie do końca. Te listwy są na zaczepach. Jak tak odstają, to znaczy że zaczepy pourywane, i ktoś o to łaaadnie nie zadbał. Nie mówię od razu o wypadkowej przeszłości. Ale jest się o co dopytać. Zajrzyj do mnie do tematu, jak wyglądają takie listwy u mnie w aucie z 12.1997r :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
cameleon741 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 547
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 17:43   

-=Rafal=- napisał/a:
cameleon741, nie do końca. Te listwy są na zaczepach. Jak tak odstają, to znaczy że zaczepy pourywane, i ktoś o to łaaadnie nie zadbał. Nie mówię od razu o wypadkowej przeszłości. Ale jest się o co dopytać. Zajrzyj do mnie do tematu, jak wyglądają takie listwy u mnie w aucie z 12.1997r :)


Ale zaczepy mogą się same przecież urwać od warunków, soli itd.

Moja a4 jest z 97', 100% bezwypadkowa nie malowana i te listwy są w kiepskim stanie- rdza z nich wychodzi i się powyginały. W a6 też mi zaczynają próchnieć <mysli>
_________________

 
 
daniel1997 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Daniel
Pomógł: 173 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5706
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2011-04-06, 17:55   

Witam kolego fajny opis napewno się przyda,wracając do tematu listw to nie muszą one swiadczyć o wypadkowej przeszłości jeżeli drzwi pasują idealnie.Moja listwa od strony kierowcy przy końcu po zimie zaczeła odstawać próbowałem ją odkręcić i klops śrubka się przekręciła na krzyżaku troche rdza ją zjadła.Ale i tak wielki szacun za opis Pozdrawiam ;)
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Wirus 230 KM i 486 NM

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
grzałka 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 1324
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-06, 18:27   

niezła robota, ale co do naklejek na tylnych błotnikach, na które wszyscy zwracają wielką uwagę to można takowe nabyć w aso za 50-60 zł.
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-04-06, 19:46   

grzałka, wiem że to kosztuje parę złotych. Ale. Jak tego by nie było. To można polemizować czyż nie? :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
grzałka 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Krzysztof
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 1324
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-06, 19:58   

masz rację i nie chodziło mi tutaj broń boże że coś zrobiłeś nie tak. po prostu wkurza mnie że wiele osób przy ocenie auta zwraca szczególną uwagę na te właśnie naklejki i tylko na nie, nie wiedząc że można je sobie kupić i nakleić, wtedy nie potrafili by odróżnić auta malowanego od fabryki. na całe szczęście zrobiłeś kawał dobrej roboty i może uda się wiele osób przez to wyedukować, a takie dodatkowe komentarze myślę że dobrze żeby się pojawiały to może ktoś jeszcze coś dorzuci z własnego doświadczenia, gdyż nikt nie ma monopolu na wiedzę, a wspólnie można zrobić więcej. szacun.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Michal_Modena 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 0
Skąd: Fiorano Modenese IT
Wysłany: 2011-04-06, 20:51   

Witam Wszystkich.
W profilu mam wpisane audi, którego jeszcze nie kupiłem ;) Ale inaczej nie chce puścić przez rejestrację.
W sobotę mam jechać oglądać auto w cenie 2,5 tysiaca euro a jest to :
A6 w Avancie z 2,5 TDI V6 z przebiegiem 260tysięcy km.Rok produkcji 1999. Auto bardzo bogato wyposażone. I tutaj pytanie: (mam nadzieję że w opdowiednim temacie piszę swoje zapytanie ;) )
Czytając wiele na temat tej "nieudanej" jednostki napędowej chciałem się dowiedzieć od Was czy jestem w stanie cokolwiek stwierdzić jeśli chodzi o ten motor podczas oględzin auta? Boję się jak ognia wytartych wałków rozrządu i czy bardzo możliwe jest, że przy tym przebiegu niestety będą do zrobienia ? Piszcie a ja będę wdzięczny za wszkelkie odpowiedzi :)
Z góry dzieki
 
 
elviernes 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Waldi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 06:32   

Michal_Modena masz na forum dział "przywitaj się"od tego działu każdy zaczyna.Takie zwyczaje u nas panują,jak w każdym szanującym się "domu" <lol> A potem możesz oczekiwać życzliwości znajdujących się na naszym forum fachowców i pasjonatów ;)
 
 
Michal_Modena 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 0
Skąd: Fiorano Modenese IT
Wysłany: 2011-04-07, 11:58   

elviernes napisał/a:
Michal_Modena masz na forum dział "przywitaj się"od tego działu każdy zaczyna.Takie zwyczaje u nas panują,jak w każdym szanującym się "domu" <lol> A potem możesz oczekiwać życzliwości znajdujących się na naszym forum fachowców i pasjonatów ;)


Dzięki za zwrócenie uwagi i przepraszam że nie uczyniełem tego odrazu.

Jeśli ktoś byłby w stanie udzielić mi jakiś wskazówek jakimi powinienem sie kierować odnośnie oględzin auta z silnikiem 2,5 TDI V6 ( o silnik w szczególności się rozbija ) byłbym wielce wdzięczny :)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Armani85
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-07, 12:56   

Jak bedziesz ogladac to wrzuc 6stke i pobujaj autem bedzie wiadomo czy slychac juz walki
 
 
-=Rafal=- 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Rafał
Pomógł: 27 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1307
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-04-07, 16:54   

Michal_Modena, zdejmij pokrywę zaworów i zobacz jak wałki wyglądają. Chyba najlepsza opcja i najszybsza :)
_________________
- Leniwy Mechanik -
 
 
maweriq 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 68
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-04-07, 20:11   

W polifcie mniejszy gril, ten na dole ma srebrną ramkę co dość mocno rzuca sie w oczy.
_________________
AUDI ponad wszystko ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: