Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Korozja w C5.
Autor Wiadomość
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 43
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-01-31, 12:55   [A6 C5] Korozja w C5.

Siemka,

mam pytanie czy są jakieś typowe miejsca rdzewienia naszych autek?

- już się naczytałem opinii, że nie bite nie rdzewieje, że jest ocynk i nie ma prawa rdzewieć etc...
ale szczerze mówiąc to nie rdzewieje tylko wartburg :)

Moje ma ogniska rdzy na lewym nadkolu, przednia para drzwi-listwa dolna, dach od szyby przedniej, i tylna blenda(to ostatnie akurat dlatego, że puknięte).

Dziś akurat widziałem dokładnie ten sam poziom korozji w tych samych miejscach w innym A6 C5 z mojego rocznika.
(oprócz blendy)

Nie interesuje mnie, że moje auto wpadło w poślizg i obracając się uderzało we wszystko co było na drodze, i zanim zawinęło się na drzewie to zrobiło salto zahaczając dachem o brzozę...

Z jakimi rdzewiejącymi partiami swojego auta się zmagacie? :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
yash1n 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 25
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 53
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2013-01-31, 14:23   

Ja mam równiez a6 z 98 tylko ze sedan roku i na szczęście nie zauważyłem nigdzie u mnie rdzy :) czy jakich kolwiek pęcherzyków :)
 
 
Rafii


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TDI 90KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Sląsk
Wysłany: 2013-01-31, 14:36   

u mnie oba przednie nadkola, ale na samym rancie po jednym pęcherzu i okolice mocowania relingu w tylnej części nadwozia
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Kapec31 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Damian
Wiek: 30
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 61
Skąd: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-31, 22:05   

u mnie jak na razie to tylko nad szybą na dachu:) ponoć też standard
_________________
Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant :) jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki :)
 
 
chebus23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2013-01-31, 22:37   

u mnie pęcherze są nad przednią szybą od strony kierowcy,oraz na tylnej klapie pod ramką na tablice rej.
 
 
daniel.tymek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Daniel
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2013-01-31, 23:45   

1998 rok produkcji i nawet grama rdzy nie znalazłem a jestem detalistą:p
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kot919 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 62 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 1553
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2013-02-01, 00:59   

U mnie krawędzi pod listwami drzwi, błotniki - ewidentnie od ściągania nadkoli, najbardziej wystające ranty drzwi - obicia od przeszkód terenowych, pod listwami biegnącymi przez cały dach (tylna część) - dość często spotykane, nad szybą przednią - odprysk od kamienia, o dziwo maska przednia pomimo licznych odprysków nie załapała 'rdzawych' dodatków :-)

Co do ocynku - gdyby nie on nasze samochody wyglądałyby jak chociażby Focusy z tego rocznika :P, w większości jednak rdza jest przyczyną usterki mechanicznej - odprysk, zadrapanie.

Ja u siebie usunąłem wszelkie 'źródełka' rdzy, oraz wgnieceń parkingowych lakierując cały samochód :-)
 
 
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 43
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-01, 09:11   

Progi pewnie też aluminiowe :)
bo mam tak poodbijane od dołu, ale wcale nie rdzewieją. (strach to na lewarek wziąć)

Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to dach od szyby to jak wycinają szybę i wkładają nową przednią to często i gęsto zdarza się, że robią to źle... u mnie rdzewieje a wymieniana była w zachwalanych szwajcarskich ASO AUDI :)

Dodatkowo stan przechowywania auta też ma swoje znaczenie - typu garażowanie, nie jeżdżenie po szutrze, błocie etc(przy quattro ciężko się powstrzymać). No i ukochana zima na przemian z solą drogową. ;)

ps. wniosek taki, że nierdzewiejące egzemplarze da się znaleźć ale bardziej prawdopodobne jest znalezienie egzemplarza po dobrych poprawkach. (u mnie nadkole ktoś robił wcześniej i widać, że źle bo teraz tylko wymiana będzie)
 
 
daniel.tymek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Daniel
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2013-02-01, 23:08   

W domu stoi Renault Scenic z 2000r.Progi,nadkola...szkoda gadać. Także gdyby nie ten ocynk w Audi to tak jak kolega napisał wyżej nasze auta wyglądały by jak Fordy czy Renault'y. A jak jest jakiś odprysk od kamienia to warto kupić lakier w pędzelku do takich rzeczy,oczyścić i maznąć. Wtedy nie wierze w purchelki i rdze
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Shrek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 50
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 97
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 09:37   

Ja mam jak inni nadszybie przednie, odpryski od kamieni i ogniska się robią, oba przednie nadkola,
od spodu wewnątrz, zapewne przy jakichś pracach mechanicznych poobijane zostało, nigdzie więcej.
 
 
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 43
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-14, 15:14   

A ja z ciekawości wszedłem na allegro popatrzeć na części zamienne :)

- drzwi to koszt 100PLN wybór jest, kolor też - śmiało się dopasuje nawet stopień zaniedbania do całości.
- nadkole już gorzej ale jedno znalazłem za 150PLN w kolorze i stanie.
(widocznie w tym roczniku to norma i już nie ma co odsprzedawać).
- klapa tylna do 100PLN. (była za 50PLN w kolorze ale chyba po polerce a by nie pasowała)


Czyli u mnie zamknę się w 300PLN jak sam będę robić i z 400PLN na polerkę. + listewki to max 1000PLN.

I mam auto zrobione - a mi blacharz krzyknął 3000PLN :)
 
 
aguamak 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 128
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2013-02-15, 12:34   

u mnie pęcherze delikatne pojawiły się w okolicy mocowania relingu z tyłu dachu i na nadkolach, ale są to bardzo delikatne ogniska
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
darooe36 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-02-17, 18:52   

Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
_________________

 
 
bosmman 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Wiek: 52
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Wysłany: 2013-02-27, 00:09   

darooe36 napisał/a:
Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól


?więte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.
 
 
mateuszsta20 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Mati
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 179
Skąd: Nysa/Utrecht
Wysłany: 2013-02-27, 04:23   

bosmman napisał/a:
darooe36 napisał/a:
Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól


?więte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.


Ale mi wlazles na leb <stres>
_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://images76.fotosik.p...b922c929d5b.jpg
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: