Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Korozja w C5.
Autor Wiadomość
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 42
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-01-31, 12:55   [A6 C5] Korozja w C5.

Siemka,

mam pytanie czy są jakieś typowe miejsca rdzewienia naszych autek?

- już się naczytałem opinii, że nie bite nie rdzewieje, że jest ocynk i nie ma prawa rdzewieć etc...
ale szczerze mówiąc to nie rdzewieje tylko wartburg :)

Moje ma ogniska rdzy na lewym nadkolu, przednia para drzwi-listwa dolna, dach od szyby przedniej, i tylna blenda(to ostatnie akurat dlatego, że puknięte).

Dziś akurat widziałem dokładnie ten sam poziom korozji w tych samych miejscach w innym A6 C5 z mojego rocznika.
(oprócz blendy)

Nie interesuje mnie, że moje auto wpadło w poślizg i obracając się uderzało we wszystko co było na drodze, i zanim zawinęło się na drzewie to zrobiło salto zahaczając dachem o brzozę...

Z jakimi rdzewiejącymi partiami swojego auta się zmagacie? :)
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
yash1n 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 23
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 53
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2013-01-31, 14:23   

Ja mam równiez a6 z 98 tylko ze sedan roku i na szczęście nie zauważyłem nigdzie u mnie rdzy :) czy jakich kolwiek pęcherzyków :)
 
 
Rafii


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TDI 90KM
Napęd: RWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Sląsk
Wysłany: 2013-01-31, 14:36   

u mnie oba przednie nadkola, ale na samym rancie po jednym pęcherzu i okolice mocowania relingu w tylnej części nadwozia
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Kapec31 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AYM
Imię: Damian
Wiek: 28
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 61
Skąd: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-31, 22:05   

u mnie jak na razie to tylko nad szybą na dachu:) ponoć też standard
_________________
Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant :) jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki :)
 
 
chebus23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2013-01-31, 22:37   

u mnie pęcherze są nad przednią szybą od strony kierowcy,oraz na tylnej klapie pod ramką na tablice rej.
 
 
daniel.tymek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Daniel
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2013-01-31, 23:45   

1998 rok produkcji i nawet grama rdzy nie znalazłem a jestem detalistą:p
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
kot919 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 59 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 1516
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2013-02-01, 00:59   

U mnie krawędzi pod listwami drzwi, błotniki - ewidentnie od ściągania nadkoli, najbardziej wystające ranty drzwi - obicia od przeszkód terenowych, pod listwami biegnącymi przez cały dach (tylna część) - dość często spotykane, nad szybą przednią - odprysk od kamienia, o dziwo maska przednia pomimo licznych odprysków nie załapała 'rdzawych' dodatków :-)

Co do ocynku - gdyby nie on nasze samochody wyglądałyby jak chociażby Focusy z tego rocznika :P, w większości jednak rdza jest przyczyną usterki mechanicznej - odprysk, zadrapanie.

Ja u siebie usunąłem wszelkie 'źródełka' rdzy, oraz wgnieceń parkingowych lakierując cały samochód :-)
 
 
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 42
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-01, 09:11   

Progi pewnie też aluminiowe :)
bo mam tak poodbijane od dołu, ale wcale nie rdzewieją. (strach to na lewarek wziąć)

Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to dach od szyby to jak wycinają szybę i wkładają nową przednią to często i gęsto zdarza się, że robią to źle... u mnie rdzewieje a wymieniana była w zachwalanych szwajcarskich ASO AUDI :)

Dodatkowo stan przechowywania auta też ma swoje znaczenie - typu garażowanie, nie jeżdżenie po szutrze, błocie etc(przy quattro ciężko się powstrzymać). No i ukochana zima na przemian z solą drogową. ;)

ps. wniosek taki, że nierdzewiejące egzemplarze da się znaleźć ale bardziej prawdopodobne jest znalezienie egzemplarza po dobrych poprawkach. (u mnie nadkole ktoś robił wcześniej i widać, że źle bo teraz tylko wymiana będzie)
 
 
daniel.tymek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Daniel
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2013-02-01, 23:08   

W domu stoi Renault Scenic z 2000r.Progi,nadkola...szkoda gadać. Także gdyby nie ten ocynk w Audi to tak jak kolega napisał wyżej nasze auta wyglądały by jak Fordy czy Renault'y. A jak jest jakiś odprysk od kamienia to warto kupić lakier w pędzelku do takich rzeczy,oczyścić i maznąć. Wtedy nie wierze w purchelki i rdze
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Shrek 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 48
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 97
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 09:37   

Ja mam jak inni nadszybie przednie, odpryski od kamieni i ogniska się robią, oba przednie nadkola,
od spodu wewnątrz, zapewne przy jakichś pracach mechanicznych poobijane zostało, nigdzie więcej.
 
 
lewy87r 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 42
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-14, 15:14   

A ja z ciekawości wszedłem na allegro popatrzeć na części zamienne :)

- drzwi to koszt 100PLN wybór jest, kolor też - śmiało się dopasuje nawet stopień zaniedbania do całości.
- nadkole już gorzej ale jedno znalazłem za 150PLN w kolorze i stanie.
(widocznie w tym roczniku to norma i już nie ma co odsprzedawać).
- klapa tylna do 100PLN. (była za 50PLN w kolorze ale chyba po polerce a by nie pasowała)


Czyli u mnie zamknę się w 300PLN jak sam będę robić i z 400PLN na polerkę. + listewki to max 1000PLN.

I mam auto zrobione - a mi blacharz krzyknął 3000PLN :)
 
 
aguamak 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 128
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2013-02-15, 12:34   

u mnie pęcherze delikatne pojawiły się w okolicy mocowania relingu z tyłu dachu i na nadkolach, ale są to bardzo delikatne ogniska
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
darooe36 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Wiek: 29
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-02-17, 18:52   

Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
_________________

 
 
bosmman 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Wiek: 50
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Wysłany: 2013-02-27, 00:09   

darooe36 napisał/a:
Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól


?więte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.
 
 
mateuszsta20 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Mati
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 179
Skąd: Nysa/Utrecht
Wysłany: 2013-02-27, 04:23   

bosmman napisał/a:
darooe36 napisał/a:
Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól


?więte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.


Ale mi wlazles na leb <stres>
_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: