Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?
Autor Wiadomość
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-07, 23:49   [a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?

Witam. Posiadam pneumatyczne zawieszenie tylne, już troche z nim miałem historii ale teraz jest wszystko zrobione miechy wymieniane 2lata temu i ostatnio regenerowane teleskopiki (siłowniczki) co są w środku miechów. Tył trzyma ładnie na ok. 80% Jednak mam kilka pytań co do tego zawieszenia. Czy po nocy jest normalne że autko trochę opada? a po np 2dniach już bardzo? W zimie przy większych mrozach np -10 tył nie podnosi się, słychać ze pompuje jednak nie podnosi, wiem jak wymieniałem miechy to w starych było troszkę wody i pewnie w tych też się jakoś gromadzi. Są uszczelki (ringi) jednak nie wiem w którym miejscu i czy one są powodem dostawania się wody? i jak wygląda sprawa z opadaniem, jak wchodzi kilka osob to pompuje się, jak wyjdą to odrazu ma się obniżyć? Da się poprawność tego zawieszenia sprawdzić VAGiem? Bardzo proszę o odpowiedź.
_________________
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
surowy 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 294
Skąd: Wa-Wa
Wysłany: 2011-01-08, 15:52   

Majkel23, poszukaj trochę o zawieszeniu allroad, były odpowiedzi na większość ze stawianych pytań.
Opadanie nie jest zupełnie naturalnym zjawiskiem. Mój samochód stał przez 2 tygodnie nie odpalany, a nie opadł ani o milimetr z żadnej strony, przez tydzień z tego czasu było -8 stopni. Opadanie sugeruje, że pasowałoby faktycznie zainteresować się szczelnością układu.
?e nie pompuje? No to niestety kompresor jest słabiutki, chyba że powietrze ucieka gdzieś bokiem.
_________________
Usunięto. Punkt 24 Regulaminu.
 
 
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-08, 16:32   

szukałem sporo na forum a z allroud jest troche inaczej bo tam jest sterowanie zawieszeniem a tutaj nie mam nic do kontroli. Pomuje zawsze i z tym problemu nie mam tylko przy mrozach zamarza mi i wtedy slychac ze kompresor pracuje ale nie podnosi tylko na mrozach. No i czy ktos wie jak sprawdzic szczelność układu? Kiedyś miałem sprawdzaną w ASO i stwierdzili ze jest wszystko dobrze a po tygodniu musiałem miech wymienić bo był nieszczelny :/ Tak więc chciałbym bezpośrednio usłyszeć opinie.
_________________
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
surowy 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 294
Skąd: Wa-Wa
Wysłany: 2011-01-08, 17:25   

Majkel23 napisał/a:
jest troche inaczej bo tam jest sterowanie zawieszeniem a tutaj nie mam nic do kontroli
to jest tylko trochę inaczej, na co dzień w allroadzie chodzi na takiej samej zasadzie. co do sprawdzania szczelności, to chyba gdzieś Piotruś coś wspominał o tym
_________________
Usunięto. Punkt 24 Regulaminu.
 
 
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-08, 23:49   

Użytkownik napisał/a:
Majkel23, może ten temat Ci pomoże
http://www.audiklub.org/p...t=75011&start=0


Bardzo przydatny link dzięki za podanie. Zapoznałem się z nim i chyba bez logów się nie obędzie żeby ustalić dlaczego układ może być nieszczelny? Jak ktoś przerabiał już podobny temat to proszę o wypowiedź
_________________
 
 
marpis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-09, 00:03   

Majkel23, jeśli masz zawieszenie pneumatyczne, to powinieneś mieć możliwość wprowadzenia trybu serwisowego tego zawieszenia. Wprowadź ten tryb na noc i zobacz rano, czy tył siadł, czy nie. Jeśli siadł, to nieszczelności możesz szukać w obrębie poduszek, jeśli nie - szukaj nieszczelności gdzie indziej :roll:
Jest to rada, którą znalazłem gdzieś na tym forum i sam z niej skorzystałem szukając nieszczelności. U mnie była walnięta poducha (tyle, że z przodu). Wymieniłem obie na regenerowane i jest ok.

Możesz również sprawdzić poduchy za pomocą wody, mydła i pędzelka.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-09, 00:06   

Dzięki za konkretna radę jak byś mógł jeszcze powiedzieć czy VAG'iem mam to zrobić? jeżeli tak to w jaki sposób?
_________________
 
 
marpis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-09, 00:13   

Czytałem sporo na temat zawieszenia pneumatycznego (co nie znaczy, że wiem o nim sporo ;-)) , ale nie pamiętam, żebym coś czytał o lokalizacji nieszczelności za pomocą VAGa. Zresztą jak dzwoniłem do firmy regenerującej poduchy, bardzo sympatyczny Pan właściciel również polecił mi wodę, mydło i pędzel ;-)

Jak Ci olej cieknie z silnika, to go VAGiem nie zlokalizujesz. Z powietrzem jest podobnie, tylko znacznie gorzej, bo miejsca nieszczelności nie widać jak w przypadku oleju.
 
 
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-09, 09:56   

Zgadzam sie ale Panowie poduchy miałem wymieniane 2lata temu na nowe czy to możliwe że już są nieszczelne? zwłaszcza że auto przez te 2lata przejechało 30tys? sądzę że problem w czymś innym... przewody? uszczelki jakaś nieszczelność reszty układu. Jak to zlokalizować?
_________________
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
marpis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-09, 15:36   

Chyba jednak głupoty piszę, bo jak przed chwilą znalazłem w jakimś poście błędów zawieszenia można się doszukać pod adresem 35. Czyli diagnoza VAGiem nie zaszkodzi ;-)


Ja bym Ci proponował zagadać do kolegi Piotrusia. Z tego co się zdążyłem zorientować siedzi w temacie dość mocno i to nie tylko zawieszenia pneumatycznego ;-)
_________________
pozdrawiam
Marcin
 
 
Majkel23 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-09, 17:39   

Miałem skanowanie VAGiem ale wyszkoczyly dwa błędy jeden od radia durgi od klimy a w zawieszeniu wszystko ok przynajmniej nic sie nie pojawiło. Bo zawieszenie całe chodzi dobrze zawsze pompuje jak ktos wejdzie itp problem jest w tym ze po nocy auto lekko siada a po dwóch jeszcze bardziej... i w zimie zamarza :/

Bardzo bym prosił kolege Piotruśia o wypowiedź w moim temacie, w profilu ma napisane "NIE POMAGAM "NA PW"." a więc nie będę uderzał do niego z moim problemem.

obraz z etki


Wyczytałem też tam o jakimś zestawie naprawczym lecz zadnych wiecej info.
_________________
 
 
madrick 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: żagań/Lubuskie
Wysłany: 2011-01-31, 11:30   

Witam wszystkich ponieważ jestem pierwszy raz, z racji tego ze to też pierwsze audi i problemik. Mam audi allroad c5 i wszystko było pięknie do czasu pierwszych problemów z zawieszeniem. Najpierw po nocy opadała mi przednia lewa strona. Po prześledzeniu forum postanowiłem ze spróbuję najpierw wymienić oringi w miechu. Super. udało się , przód stoi jak trzeba, ale teraz problem z tyłem auta. Tył auta opada równo każda strona. Co dziwnego, ze jeżeli zostawię auto na 4 lub 3 poziomie, nie opadnie nic, ale jak tylko zostanie na 2 to opadnie do zera, i wtedy po uruchomieniu auta kompresor pompuje , ale jest tak ze złapię błąd " granica regulacji nie osiągnięta" i nie podniesie się. Po kilku próbach udaje się podnieść tył i wtedy jeździ się normalnie. Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi. Ale jeżeli od miecha idzie przewód do bloku zaworów i zawór trzyma na poziomie 4 lub 3 to powinien też trzymać na 2. No czegoś tu nie rozumiem i nie wiem co zrobić.
pozdrawiam wszystkich z forum.
Krzysiek
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
marpis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-31, 12:06   

madrick napisał/a:
Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi.


Kolego jesteś w błędzie ;-)
Miałem podobnie z przodu. Na 3, czy 4-tym poziomie autko stało całą noc i nic. Z 2-giego kucało do samego spodu.
To, że przy poziomie 2 powietrze ucieka a przy 3, czy 4 nie, to nic dziwnego. Po prostu guma w Twoim miechu tak się układa, że dziura "otwiera" się dopiero jak auto jest niżej. Może również o tym świadczyć fakt, że masz problem z ponownym napompowaniem miechów. Wydaje mi się, że w pozycji "na glebie" guma w miechach jest w takiej pozycji, dziura jest na maxa otwarta, więc powietrze ucieka tak szybko, że kompresor nie wyrabia.

Jeśli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi ;-)
 
 
madrick 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 30
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: żagań/Lubuskie
Wysłany: 2011-01-31, 13:25   

Kolego Marpis.
Czy u Ciebie wymiana miechów załatwiła sprawę ? Co zrobiłeś ? powiem szczerze ze też o takim wytłumaczeniu myślałem ale zawsze lepiej zapytać niż robić błędy.
 
 
marpis 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 108
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-31, 13:37   

Madrick, ja wymieniłem dla świętego spokoju od razu oba miechy na regenerowane. Od tamtej pory problem zniknął jak ręką odjąć. Oczywiście nie jestem w stanie na 100% stwierdzić, że u Ciebie to też miechy siadły, ale z Twojego opisu tak to wygląda na moje oko ;-)
Dlaczego? A no właśnie dlatego, że opadanie auta zależy od tego na jakim poziomie go zostawisz, a więc od ułożenia gumy na miechu. Gdyby nieszczelność była w innym miejscu, to poziom, na którym auto zostawiasz nie miałby żadnego znaczenia - uciekało by tak samo na 2-gim jak i na 4-tym poziomie.

Powiem Ci jeszcze, że jak gadałem z gościem, który zajmuje się regeneracją miechów, to mówił, że z jego doświadczenia wynika, że zdecydowana większość nieszczelności w układzie zawieszenia pneumatycznego wynika właśnie z pękniętych miechów.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: