Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
Autor Wiadomość
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-04-13, 19:39   [A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Przegladałem inne tematy, ale dedykowanego dla silnika 3.0 nie było. Posty dot. instalek do 2.8 są już trochę stare, dlatego zakładam nowy temat dla silnika 3.0 i chyba bez znaczenia czy z Q i Tip.

Rozważam montaż instalacji LPG do mojego auta, w związku z tym proszę o porady co wybrać i jakich marek unikać. Stawiam przede wszystkim na jakość i bezawaryjność działania całej instalacji. Koszt instalacji jest rzeczą ważną, ale drugorzędną.

Koledzy tomciar i czaros (mamy te same silniki) podzielili się swoją wiedzą na PW:
tomciar poleca sprawdzoną Landirenzo Omegas za 4500zł.
czaros nie narzeka za bardzo, ale wymienia listwę i się odezwie z nowinkami.

Dziś wpadłem do gazownika zakładającego (polskie) instalacje STAG. Trochę się dowiedziałem jak to u niego wygląda.
On sam jeździ [A6 C5 2.8 Q + LPG], której sam wstawił STAG IV gen. i pokazał mi jak to u niego jest zainstalowane. Odradził mi listwę 3-ohm (czerwoną) bo nie wyrabia, dlatego u niego jest 2-ohm (żółta) -podobno ma krótszy żywot, ale lepiej działa z silnikami, które mają mniejsze opóźnienia zapłonu. Zbiornik LPG ma w miejscu na zapasówkę, a zapasówka teraz siedzi we worku.
Koszt całkowity najnowszego STAG'a V gen. to 2900zł. Serwis instalki co 10 tyś.km.

Jeżeli podałem coś bzdurnego to sorry, ale dopiero się uczę nt. LPG :-)

Będę wdzięczny za Wasze cenne porady!
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-04-13, 20:31   

Witam.
Jak najbardziej polecam Landi renzo omegas, bardzo dobra instalka, cały zastaw pochodzi z tej firmy a wtryskiwacze przez nich to med, wtryskiwacze z górnej półki.
Jeśli chodzi o inne to jedynie polecam Stag. Wystarczający będzie Stag 300 plus lub nowsza wersja Stag 300 premium, który ma wbudowane korekty OBD i jak ECU sam potrafi wprowadzać korekty dawkowania gazem. Dobrze zestrojona instalka będzie jednak bez problemowo działała ze Stagiem 300 plus bo to bo to sprawdzona i dobrej jakości elektronika.
Co do wtryskiwaczy to broń boże żadne czerwone, żółte czy niebieskie bo to wszystko waltek, najtańsze na rynku, najgorsze jakościowo. Polecam wtryskiwacze Matrix HS 211, małe, pojedyncze łatwe w montażu z możliwością zamontowania bardzo blisko kolektora i wtryskiwaczy benzynowych.
Co do reduktorów to w twoim przypadku poleciłbym 2 reduktory Zavoli Zeta N, bardzo dobrze sprawują się w parze a 2 reduktory to stabilniejsze ciśnienie i lepsza wydajność.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-04-14, 08:23   

fassi1, wielkie dzieki za info! Z rozmowy domyślam się, że proponowano mi zestaw STAG 300 Premium. Na pewnym str.internetowych są tabele porównujące moduły STAG 300 i wnioskuję że Premium tylko wchodzi w grę bo jest "mądrzejsza", a różnica w cenie między Plus i Premium u tego gazownika to 200zł.
Z tymi wtryskiwaczami to jakby doszło co do czego, zastanawiam się czy gazownicy np.mają wybrane marki sprzętu, który instalują i na inny się nie godzą, albo nie dają gwarancji...

Użytkownik, dzięki za wskazówkę -juz sie zarejestrowałem i tam bede szperał :-)

Dzięki za pomoc Panowie!
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
yogibear1 


Model: RS6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Tiptronic
Imię: marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 358
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2010-04-15, 15:37   

http://www.drypa.pl/kateg...cylindrowe.html :!:

[ Dodano: 2010-04-15, 16:37 ]
sai 6cyl.
_________________
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-05, 23:04   

Może ktoś jeździ ASN'em na gazie to by się pochwalił czy wszystko gra i co tam ma :) Bardzo mnie interesuje ten silnik ale wiadomo tylko w opcji z gazem bo troszkę jeżdżę.
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-07, 09:13   

To napisz proszę co tam masz i jak się sprawuje. Czy były jakieś problemy, na co zwrócić uwagę?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-07, 21:04   

Interesuje mnie Avant Quattro tip z 2004 i tylko full z MMI, z silnikiem ASN oczywiście :] , przebieg około 150000. Cena "prawie" nie gra roli, byleby taką znaleźć :)
 
 
ZiBi1100 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 70
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-09-08, 10:50   

LOQ napisał/a:
Interesuje mnie Avant Quattro tip z 2004 i tylko full z MMI, z silnikiem ASN oczywiście :] , przebieg około 150000. Cena "prawie" nie gra roli, byleby taką znaleźć :)


będziesz musiał się wybrać do Szwajcarii, tam na pewno znajdziesz coś takiego
_________________
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-10, 02:11   

Zaczynam o tym myśleć poważnie. Niestety nie znam nikogo uczciwego, kto jeździ do Szwajcarii po samochody a w ciemno nie chce gości'a z ulicy brać bo już byłem świadkiem jak wygląda sprowadzenie auta na zamówienie. W drodze do Polski w jednym mieście auto wjechało do gościa od cofania liczników, w kolejnym był ugadany gość z fotelami w świetnym stanie, tam szybka podmianka, papiery gotowe jeszcze przed zakupem samochodu wystarczy uzupełnić dane samochodu, i tak samochodzik podjeżdża prosto od Belga pod dom nowego właściciela. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni <brawo> Zrobiło się poza tematem sorki...
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mr.Pit 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: ASN
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Rumia
Wysłany: 2011-09-22, 10:58   

Ja jezdze na Landi Renzo Omegas i smialo moge polecic. Poprostu petarda. W miescie zamykam sie w 15 l gazu, a lubie przycisnąć <lol>
_________________
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-22, 11:27   

mr.Pit napisał/a:
Ja jezdze na Landi Renzo Omegas i smialo moge polecic. Poprostu petarda. W miescie zamykam sie w 15 l gazu, a lubie przycisnąć <lol>


Bo masz multi i FWD - Q+Tip spali niestety więcej <uoee>
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-09-26, 20:58   

Na szczęście mało km robię rocznie, więc właściwie LPG mi się nie opłaca choć muszę przyznać: patrząc na obecne ceny benzyny i relację między Pb95 i LPG to człowiek się za głowę łapie...
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-26, 21:45   

Módlmy się, żeby nie doszło do wyrównywania cen LPG i Pb. Wtedy pozostanie tylko jeździć traktorem <uoee> Przy moich 24tyś rocznie nie ma mowy na Pb :| Przez 1,5 roku stawiałem się że nigdy gazu nie zamontuję, niestety ekonomia wyznaczyła swoje racje. Ale faktycznie nie ma co narzekać, bo obecne instalacje są na prawdę dobre.
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-09-26, 22:01   

Mnie przeraża to, jak będąc w biurze widuję w kółko te same samochody u jednego gazownika w sąsiedztwie...
Oprócz tego nie spotkałem jeszcze posiadacza samochodu z LPG, który to powiedziłby że jeździ do gazownika tylko w celu wymiany filtrów co 10K km -z tego co obserwuję u "zagazowanych" to co chwila coś nie trybi. Właściwie to odwiedzają swoich gazowników tak często jak stacje benzynowe, wróć... LPG! :P

Jakby tak usiadł z kartką i zanowatował koszty instalacji, wizyt, koszty dojazdów, testów, kalibracji, wypalonych sond lambda, bezcennych nerwów i straty czasu to raczej te oszczędności są złudne -to tylko moje osobiste odczucia.
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-09-26, 22:24   

W moim przypadku co roku zaoszczędzam około 4,5tyś. ?eby nie jeździć co chwilę do serwisu kupiłem kabel, ściągnąłem soft i instrukcję w pdf, poczytałem troszkę fora i co miesiąc mniej więcej robię sobie kalibrację. Sonda mi nie padła ale za to kat padł po 30tyś na LPG :] Przy moim roczniku i 280tyś km przebiegu (tyle jest na blacie a miał 4 właścicieli wcześniej :] ) to i tak pewnie zaraz by poleciał. Wstawiłem zamiast niego tłumik przelotowy za 70zł i śmigam dalej. Gaz i tak nie truje środowiska tak jak Pb czy ON. Można się przychylić że jednak się opłaca. Co do ASN to mam obawy, że nie wyjdzie to najlepiej, bo tam są z tego co pamiętam dwa katy i 4 sondy. Jeden kat podróba kosztuje 800zł więc już robi się gorąco. :]
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: