Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
Autor Wiadomość
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 12:04   

fassi1 napisał/a:
Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm


Max 3tyś ?? u mnie to max 2tyś <lol>
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-29, 13:46   

LOQ napisał/a:
fassi1 napisał/a:
Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm


Max 3tyś ?? u mnie to max 2tyś <lol>


To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, ta?sze do zagazowania.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
dareka44 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Darek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: INOWROCLAW
Wysłany: 2012-01-29, 16:09   

fassi1 napisał/a:
To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, ta?sze do zagazowania.

Mam w a4 1.8 T , wytrzymały silniczek, bo przy 340tys przebiegu na 15 tyś km nic nie dolewam oleju (od nowego zalewam mobil1 5w40), ale za to 4 gary pracują tragicznie .Przy 110/h jak dla mnie, jest to nie do zniesienia! Dynamika też bez rewelacji.Spalanie to tylko litr gazu mniej niż w 3.0 !!
Tak się teraz zastawiałam, nie wiem dlaczego audi zrezygnowało z 5 cylindrowych rzędówek <zalamka> Konstrukcja minimalnie droższa od 4 garów ale na pewno ta?sza niż 6 a kultura pracy tych silników była na bardzo wysokim poziomie i dorównywała widlastym szóstkom.
_________________
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 16:18   

fassi1 napisał/a:
To po co Ci auto z takim silnikiem?
Trzeba było kupić 1.8T, ta?sze do zagazowania.

Spodziewałem się tego pytania. :p Właśnie po to, żeby można było tak spokojnie jeździć, a jak trzeba to mieć czym przycisnąć. Jeżdżąc do powiedzmy 2-2,5tyś obr ten samochód całkowicie normalnie przyspiesza i wcale się nie wlecze, a w środku kulturka i przede wszystkim cisza. Przy 1.8t nie będzie takiego efektu. To jak jak z wieloma rzeczami - po co komu kino domowe 250W mocy jak i tak nikt nie słucha tak głośno przez cały czas.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-29, 17:08   

Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 20:44   

fassi1 napisał/a:
Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Audi V6 to żadne rewelacja.
Kultura pracy to jest R6 BMW lub Lexus.
Po za tym 12-13l gazu w 3.0 to jedynie może wyjść średnie na trasie z prędkością nie przekraczającą 100km/h, żadna to jazda, ja bym tego nie wytrzymał.
Powiedzcie prawdę ile kilometrów robicie na zbiorniku gazu (ile litrów zatankowane) w codziennym używaniu czyli mieszana jazda i krótsze odcinki, do pracy, do sklepu po chleb itp.
Już 12-13 gazu nie wyjdzie, min 15 to się zgodzę.

Nie chciałem ani Lexusa ani BMW tylko Audi, a V6 chodzi o niebo lepiej niż R4. U mnie spalanie A6 jest zawsze z trasy i wychodzi takie jakie wychodzi - robię około 470km na baku lpg i tankuje do niego ~56l, czyli wychodzi około 11,5 - 12l LPG. Jazda w okolicach 100km/h, jakoś się nie skupiam szczególnie na oszczędzaniu, po prostu jeżdżę spokojnie. Po to mam jeszcze B4 z małym silnikiem, żeby nie bulić za dużo za gaziora jeżdżąc po mieście, poza tym stawiam go gdzie chce i się nim w ogóle nie przejmuję. A6 jest za duże do miasta i szkoda by było, żeby zaraz ktoś go porysował pod marketem. Tyle co zaoszczędzę na zupie z A6 spokojnie wystarcza na utrzymanie B4. Zawsze co dwie furki w domu to nie jedna.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Tomash 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tomek
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-29, 23:25   

Ja się nie szczypie tryb s zapięty i ogie? 18-20 benzy to standard miasto (robię głównie krótkie odcinki 10km i postój) rano mi się szybko nagrzewa bo mam garaż ogrzewany, myślę właśnie o gazie ale w perspektywie tras (latem w weekendy robię po 400km) bo w mieście zimą będzie 50/50 benz/gaz zanim się nagrzeje.
_________________
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
 
 
mr.Pit 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: ASN
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Rumia
Wysłany: 2012-01-30, 10:42   

Ja smigam codziennie 50km w jedna str obwodnica (ze 140km/h nie schodzę) a wracam miastem (bez uzywania kierunków bo i tak mnie nikt nie wyprzedza <rotfl> ) Do baku wchodzi mi 50l i robię ok 350-380km po zmianie świec na irydowe denso. Wcześniej 350km było po za zasięgiem
_________________
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
 
 
Tomash 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tomek
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-30, 22:17   

daj coś więcej o modelu tych świec , do gazu jakieś dedykowane ?
_________________
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mr.Pit 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: ASN
Imię: Piotr
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Rumia
Wysłany: 2012-01-31, 13:42   

Denso IK20 polecil mi je gazownik z bytowa. Jak dla mnie rewelka. 10zl drożej od ngk na sztuce, ale moim zdaniem warto <okok>
_________________
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-10, 20:07   

Panowie mam pytanie. W zimie miałem różnicę w spalaniu na poziomie 2,5l a teraz na poziomie 4l a jeżdżę tym samochodem tylko w trasie, więc proporcja benz/lpg jest raczej do pominięcia. Czy zmiana temp na dworze i może zmiana składu LPG na stacjach wpływa tak na instalkę. Zawsze tankuję na tej samej stacji. Zastanawiam się czy nie jechać do firmy zgłosić to, może jakąś kalibrację zrobią. Instalacja była zakładana w zimie.

Zima:
Fis: 10,2-10,5l -> real LPG 12-13l

Lato:
Fis: 9,8-12,2 -> real LPG 14,3-15,5l

miałem raz na spokojnej trasie 400km prędkość 100-120km z fisa 8,4l a LPG wyszło 12,3l
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-04-10, 21:05   

Warto zerknąć na korekty paliwowe, może wtryski zaczęły lać.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
314TeR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Sand City
Wysłany: 2013-03-13, 09:02   

Odgrzebie trochę temat, chcę założyć instalację do swojego nowego nabytku, 3.0 ASN + Q + T, wiadomo że komponenty zmieniają się z czasem i chętnie bym usłyszał co obecnie jest na topie jeśli chodzi o graty do tego auta. Potrzebuję coś niezawodnego, butla w koło (jaka się zmieści), jaki reduktor, komp, wtryski, jakieś inne wskazówki co można zrobić a co unikać... np takie wtryski się zmieszczą pod osłoną, albo na tę butlę da radę położyć dojazdówkę, ale zmniejsza to pojemność, a więc i zasięg. W dużej mierze będę śmigał po mieście, więc akurat zasięg nie jest dla mnie kluczowy.
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-13, 20:27   

Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG. Jeżdżę nim tylko poza miasto bo do tego jest stworzone to auto i tylko za miastem można osiągnąć "normalne" spalanie.

Co do instalki to polecam konfigurację:
- Stag 300 Plus
- wtryski Hana 2000
- reduktor KME Gold (do 325KM)
- przewody Faro 8mm
- bak w kole 72l (58 tankuję)

Trzeba dobrego gazownika żeby odpowiednio wykonał tą instalkę. Ważne, by były zastosowane metody wyrównania ciśnienia pomiędzy listwami. Miejsca jest sporo i można tą instalkę ładnie pochować. ?ałuję tylko, że nie zastosowałem pojedynczych wtrysków bo można by je ładnie przy samym kolektorze pochować i skrócić do min przewody. U mnie wtryski leżą na pokrywach zaworów na potrójnych listwach. Instalacja wymagała dwóch dodatkowych wizyt w firmie w celu dostrojenia bo się mapy trochę rozjeżdżały i raz miałem błąd o zbyt bogatej mieszance a raz o zbyt ubogiej. Na ten moment od jakiś kilkunastu tyś jest wszystko dobrze. Zero błędów, nie czuć przełączenia ani spadku mocy - jeździ tak jak na benzynie.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
314TeR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Sand City
Wysłany: 2013-03-13, 20:35   

LOQ, dzięki, czytałem uważnie ten wątek i Twoje przeboje. Ogólne trendy znam, ale to są przeważnie informacje sprzed roku jak nie więcej, np Stag 300 Plus już nie ma, jest albo premium albo ISA2...
LOQ napisał/a:
Jak będziesz po mieście jeździł to się zastanów czy warto LPG ładować. Zimą ten silnik żłopie ogromne ilości paliwa zanim się rozgrzeje i przełączy na LPG.

Warto, warto... instalacja porządnie założona na prawidłowych komponentach można załączać już przy ~20 stopniach cieczy w układzie chłodzenia, w praktyce bym za bramę nie wyjechał a by zapinało już gaz. Wystarczy dobry termostat i sprawny układ chłodzenia.

Poza tym kompa mam, pojęcie jako takie też i wystroić instalację potrafię sobie sam. Warsztat który montuje tak jak chce z tego co ja chce też mam, pozostaje jedynie "co ja chcę" i tu chętnie wysłucham co się naprawdę sprawdza i co jest obecnie na topie.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: