Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
Autor Wiadomość
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-14, 14:31   

Nie ma szans wystroic auta bez robienia tego podczas jazdy w trasie.
Tak bedziesz do nich jezdzil i jezdzil a korekty benzynowe beda sie rozjezdzac ze juz o max obciazeniu nie wspomne.
Na postoju mozna jedynie wystroic bieg jalowy.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-14, 14:58   

Kurde jak zwykle trzeba samemu wszystko obczaić i robić bo kur... większość ma gdzieś profesjonalizm, byle tylko ciapę wziąć i kopa w ....

Jakąś mapę paliwową miałem zrobioną, bo jeździli wcześniej, ale ostatnio tą gazową skasowali, wymienili uszczelki w dwóch wtryskach, zrobili kalibrację na jałowym i kazali jechać. Ja się na tym nie znam ale tak słyszałem, że nawet na hamowni stroją LPG. No nic trzeba się zapisać na jakieś forum lpg kupić kabel i samemu działać.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-14, 20:04   

Nie pieść się z nimi. Daj im ostatnią szansę i mają stroić auto na drodze a nie w garażu bo jak nie to pojedziesz do kogoś kto się zna a za strojenie niech oni płacą, a jak im się coś nie podoba to niech to wymontowują i oddają kasę i tyle.
?aden błąd mieszanki ani check nie powinny zaistnieć po montażu instalacji.
Jakby co to zgłoś się na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz kogoś we Wrocławiu kto wystroi Ci instalację. Jest tam ktoś z Wrocławia kto zna się na rzeczy.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
adamm02 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Wiek: 31
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-12-15, 16:09   

Ja mam Landi Renzo , działa bez zarzutu jak na pb,
pod warunkiem dobrego wystrojenia mapy

spalanie 12-13 przy jeździe miasto 30% trasa70% .
 
 
dareka44 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Darek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: INOWROCLAW
Wysłany: 2012-01-01, 20:27   

Na 2 reduktorach BOR1 pali mi średnio 13-14 gazu. Zawsze leje do pełna(ZBIORNIK W KOLE 48,5 WCHODZI) przejeżdżam około 320 km i zaczynam myśleć o stacji by dotankowac i nie ma innej opcji by coś wyszło nie tak, bo tankuje na jednej stacji, i stale wychodzi mi tak samo.Jeżdżę średnio pół na pół trasa-miasto.Zazwyczaj jeżdżę spokojnie ale potrafię tez przeciągać do 6,5tys.Zawsze na fisie pokazuje mi średnio o 2 litry mniej. :)
_________________
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-14, 14:54   

Przy jeździe 50/50 miasto trasa wychodzi na prawdę ładnie. Ja się staram po mieście jeździć starym bo te 3.0 strasznie dużo benz wciąga zanim się rozgrzeje. Co chwile stygnie i z 20l benz za moment nie ma nic. Jestem teraz po ostatnich poprawkach przy których wymienili mi wszystkie wtryski i zrobili mapy na nowo. Zrobiłem od pełnego baku LPG 300km i na ten moment nic złego się nie dzieje. Z fis'a wychodzi 10,1l (tylko trasa) i jak będzie 12l lpg to będę bardzo zadowolony. Zobaczymy Od sucha do pełna jeszcze lpg nie tankowałem ale powinno wejść 58l według specyfikacji baku - też się obczai


Tak więc samochód zaczął się przełączać na benz. przy przyspieszaniu więc zatankowałem do pełna i weszło 56l. Zrobiłem na tym 484km, także wyszło 11,6l. Fis pokazał 10,4l. Jest lepiej ale ciągle różnica jest chyba troszkę za mała. Zobaczymy jak wyjdzie dalej.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2012-01-14, 15:49   

LOQ, u Ciebie wychodzi jakieś 11,5% różnicy we wskazaniach.

Moim zdaniem, żeby określić ile samochód z instalką LPG faktycznie spala (celem obliczenia kosztów) to powinno się również brać pod uwagę benzynę (spalaną przy rozruchu).
VAGiem można dosyć precyzyjnie sprawdzić poziom paliwa w baku w litrach (stojąc na równym podłożu), aby uwzględnić ubytek w benzynie po wyjeżdżeniu całej butli. Jeżeli nie mamy VAGa to pozostaje zatankować również benzynę do pełna i przeliczyć różnicę przy dotankowaniu.

Sugeruję powyższe, ponieważ porównanie poprzedniego średniego spalania benzyny jedynie z obecnym średnim spalaniem LPG będzie zakłamaniem faktów.
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-14, 20:51   

M0NEER napisał/a:
LOQ, u Ciebie wychodzi jakieś 11,5% różnicy we wskazaniach.

Moim zdaniem, żeby określić ile samochód z instalką LPG faktycznie spala (celem obliczenia kosztów) to powinno się również brać pod uwagę benzynę (spalaną przy rozruchu).
VAGiem można dosyć precyzyjnie sprawdzić poziom paliwa w baku w litrach (stojąc na równym podłożu), aby uwzględnić ubytek w benzynie po wyjeżdżeniu całej butli. Jeżeli nie mamy VAGa to pozostaje zatankować również benzynę do pełna i przeliczyć różnicę przy dotankowaniu.

Sugeruję powyższe, ponieważ porównanie poprzedniego średniego spalania benzyny jedynie z obecnym średnim spalaniem LPG będzie zakłamaniem faktów.


Zgadzam się z Tobą w 100% ponieważ ten silnik zanim się rozgrzeje pali niemiłosierne ilości paliwa co dość mocno podnosi średnią w fisie. Gdybym faktycznie przejechał całe 480km jednym ciągiem to pewnie fis wskazałby 9,5l. Jeżdżąc tym samochodem tylko po mieście zauważyłem duży ubytek benzyny i wszystko przez to, że ciągle stygł i musiałem go rozgrzewać na nowo. Miałem wtedy 17,8l na fisie, z LPG wyszło około 15,5l a z 20l benzyny po chwili nic nie zostało. Dlatego też porzuciłem wyciąganie tego samochodu do załatwiania spraw w mieście i przerzuciłem się na moją poczciwą B4. Może latem będzie się bardziej opłacało. Na ten moment 3.0 jeździ tylko na trasie :|
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
dareka44 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Darek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: INOWROCLAW
Wysłany: 2012-01-15, 15:32   

Nie wiem jak jest u Was , ja mam ustawioną temperaturę przełączenia 45 stopni. Teraz w tych warunkach pogodowych (około 0 stopni), delikatnie jeżdżąc(nigdy nie wysilam silnika nim się rozgrzeje) przełącza mi się na gaz po przejechaniu 2 km! Zazwyczaj na moje 100 km. to u mnie jeden raz, czasem 2, 3 razy mam samochód zimny. Dlatego przy mojej jeździe nie odczuwam tak wizyt po PB. Jeśli ktoś jeździ cały czas po mieście do pracy i spowrotem to faktycznie tej benzynki wciągnie sporo. W takim przypadku diesel byłby najlepszym rozwiązaniem, tylko właśnie pojawia się pytanie, kto tu z nas lubi te ciężkie dźwięki pod maską :p
niestety za przyjemności trzeba płacić, albo z nich rezygnować ;)
ps Panowie , czarna skórka z alcantarą już w audicy, w tygodniu postaram się fotki trzasnąć.
_________________
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-15, 23:54   

dareka44 napisał/a:
Nie wiem jak jest u Was , ja mam ustawioną temperaturę przełączenia 45 stopni. Teraz w tych warunkach pogodowych (około 0 stopni), delikatnie jeżdżąc(nigdy nie wysilam silnika nim się rozgrzeje) przełącza mi się na gaz po przejechaniu 2 km! Zazwyczaj na moje 100 km. to u mnie jeden raz, czasem 2, 3 razy mam samochód zimny. Dlatego przy mojej jeździe nie odczuwam tak wizyt po PB. Jeśli ktoś jeździ cały czas po mieście do pracy i spowrotem to faktycznie tej benzynki wciągnie sporo. W takim przypadku diesel byłby najlepszym rozwiązaniem, tylko właśnie pojawia się pytanie, kto tu z nas lubi te ciężkie dźwięki pod maską :p
niestety za przyjemności trzeba płacić, albo z nich rezygnować ;)
ps Panowie , czarna skórka z alcantarą już w audicy, w tygodniu postaram się fotki trzasnąć.

Aż 45 stopni??? Nie ma takiej potrzeby. 30-35stopni jest ok.
Przełączanie na gaz na nie rozgrzanym silniku nie ma nic wspólnego z wysilaniem silnika.
Ja mam przełączanie przy 20 stopniach. Wszystko kwestia wystrojenia <okok>
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-16, 00:32   

Dobrze jest żeby silnik trochę popracował na benzynce, wtryski się przemyją itp. Spotkałem się nawet z opinią, żeby ustawiać na 50st. Ja mam 30st w obu autach i jest git z przełączaniem.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
dareka44 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Darek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: INOWROCLAW
Wysłany: 2012-01-16, 01:40   

fassi1 napisał/a:
Przełączanie na gaz na nie rozgrzanym silniku nie ma nic wspólnego z wysilaniem silnika.


Chodziło mi o to, że jak silnik jest zimny, olej nierozgrzany, to jest gorsze smarowanie , co wpływa na szybsze zużycie elementów mechanicznych silnika.Dlatego nim się rozgrzeje, pedał gazu traktuje bardzo delikatnie.Być może,audinka przy mocniejszym pociągnięciu nagrzałaby się już po 1,5 km jazdy.A co do temperatury przełączenia, uznałem(gazownik poparł), że dla membran reduktorów będzie to odpowiedniejsza temperatura, a dwa tak jak LOQ zaznaczył, niech silniczek popracuje też na benzynie. Na pewno mu to nie zaszkodzi, a przy moim trybie , to i tak mało na benzynie jeździ :)
_________________
Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Tomash 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tomek
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-28, 17:37   

Czytam i czytam 12 -13 l gazu :) , wg katalogu pali 16-18 benzy w mieście i tak by wychodziło jeśli chodzi o moją A6, ile by spaliła gazu pewnie 20-23 , trasa 15-17 gazu jak nic powinno wziąć , moje minimum na benzynie w trasie to 12l. Firmowa Fabia 1.4MPI gazu mi bierze 13-14 w mieście 10-12 trasa , a wasze 3l Quattro palą 12-13 :)
_________________
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
 
 
LOQ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Marcin
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 186
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-28, 23:26   

Sam jestem w szoku jak to mało pali, bo mam B4 Avant 1.6 101KM z przebiegiem ~290tyś i pali mi trasa ~10l lpg a miasto ~11,5lpg. Natomiast A6 z trasy tylko, pali około 11,5l LPG. Ostatnie dwa tankowania to miałem na fis'ie 10,3 i 9,7l a z lpg wyszło 11,6 i 11,4l. Fakt, że jeżdżę naprawdę spokojnie ale jakby nie było to spalanie jest niesamowite. Jak mi poprzedni właściciel mówił, że tak mu palił to brałem te info z przymrużeniem oka, ale okazuje się, że nie ma co się bać dużej pojemności. Na pewno ten samochód nie nadaje się na krótkie dystanse po mieście. Na początku przez chwilę bawiłem się nim po mieście, trochę gazując co jakiś czas to faktycznie wynik wyszedł coś pod 18l. Jak jest nierozgrzany to siorbie strasznie.
_________________
Obecne bolidy:
Audi A3 8P 1.6i BGU 2005r.
Audi A6 C5 3.0 ASN Tiptronic Quattro 2003r.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-28, 23:52   

Panowie zacznijcie uzywac pedalu gazu a nie max 3tys rpm
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: