Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4] AEL rolka napinacza paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-10-23, 15:20   

LECHU to nie jest fota mojego napinacza.
Znalazłem fotkę podobnego.
Chociaż nie wiem, czy nie identyczny?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-10-24, 15:42   

Widzę ,że jeszcze nie wykręcałeś napinacza.
To ten sam.
Dodam, że sprawuje się dobrze.
Faktem jest, że założyłem nowy pasek.
Na starym trochę szalał.
Pasek był powycinany od starej rolki.
Chyba sobie stawała od czasu do czasu.
Pozdro.
 
 
kamil138 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 216
Skąd: suwałki
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2009-10-28, 21:11   

Koledzy ten napinacz na zdjęciu bez problemu pasuje do A6 C4 2.5TDI AEL wiem bo sam taki kupiłem, zamontowałem i już grubo ponad 10000km przejechałem i jest cicho, także polecam.
_________________
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
martino 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 110
Skąd: Góra Śląska
Wysłany: 2010-02-05, 07:09   

Koledzy-pozwólcie ze ogrzeje temat.
Mam problem z napinaczem u siebie-konkretnie ten amortyzatorek jest malo sztywny, ostro sie telepie ten mechanizm, do ktorego jest przykrecony i wydaje mi sie, że sama rolka popiskuje.
Koszt nowego ok.300 zł plus rolka 80zł. Pomyslałem sobie, że wrzuce ten bez tłumika drgań. Polećcie jakie czesci zastosowac...może jakies nr. itp. oraz jak to cenowo wychodzi.
_________________
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-02-05, 10:06   

Na prośbę martino
Napinacz z silnika adp, może inne pasują lepiej, taki miałem pod ręką na przymiarki. I tak źle wymierzylem, blacha ma obecnie 14,5mm i jest ok, 14-15mm powinno dać rade. Rolki nie zmieniałem, tzn ta z napinacz pasuje do paska ;)
Przepraszam za to jak to wygląda, jak sie zrobi ciepło wezmę się za to, obiecuje ;)
Fotki na szybko ;/








 
 
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-05, 10:27   

hehe...ale rzeźba :)

a jak linka polaczona :)
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
Ostatnio zmieniony przez elmi_k 2010-03-18, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-02-05, 10:43   

A jak linka jest w oryginale? Swoją drogą to niezły patent, jakby nie można zrobić 'po bożemu'. 2 stówy w kieszeni więc wybór był jednoznaczny..
_________________
TDI +
 
 
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-05, 11:13   

Hincó napisał/a:
A jak linka jest w oryginale?


jest w calosci - nie laczona :)
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-02-05, 11:30   

Lechu napisał/a:
Kontrolujcie ten napinacz ,bo ogólnie to on ma niezłą wadę. On strasznie poddawany na moment zginający w miejscu gdzie ma sprężynę. Jak się troszkę nagnie ito będzie wam wzdłużnie przecinał pasek kantem rolki. I podejrzewam, że dlatego wymyślono w C4 inny patent.

Jak zobaczysz pasek u mnie to widać podłużne nacięcie, w miare szybko to wymieniłem tak że nic sie nie dzieje, ale podpisuje sie pod tym! Luz na napinaczu może przeciąć pasek wzdłużnie i to w krótkim czasie!


elmi_k napisał/a:
Hincó napisał/a:
A jak linka jest w oryginale?


jest w calosci - nie laczona :)

A linka jest w ten sposób puszczona oryginalnie? Myślałem że inaczej idzie a nie o łączenie chodzi-daje to regulacje któej używalem ;)
Ostatnio zmieniony przez Hincó 2010-02-05, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-05, 12:19   

Lechu napisał/a:
W A6 C4 nie ma żadnej linki albo poprostu jeszcze o czymś nie wiem :P


to jest linka do otwierania maski... nie ma nic wspolnego z napinaczem :D

u mnie tez jakos w tamtym miejscu idzie
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
daro3333tarno 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-03-05, 13:17   

Witam
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.

Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...
 
 
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-03-05, 18:42   

Jak u siebie założyłem bez amorka, to na wolnych obrotach też go było słychać i drgania były.
Wyciszał się dopiero przy 850-900 obrotów.
Założyłem stary, wymieniłem rolkę i amorek.
Napinacz jak nowy.
Ostatnio zmieniony przez robak26 2010-04-22, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
daro3333tarno 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-03-05, 19:36   

U mnie też napinacz przestaje drżeć ale dopiero przy 2000obr/min
a możesz mi jeszcze napisać jaki masz numer twojego paska wielorowkowego, dokładnie chodzi o długość...
i jeszcze takie małe pytanko, czy wentylator chłodnicy powinien się kręcić na wolnych obrotach silnika...? Bo u mnie jak zapale auto to się kręci i problem jest taki że nie mogę go nagrzać na postoju, może stać i miesiąc a temperatura nie przekroczy 40C :roll:
dzieki za pomoc i pozdro
 
 
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-03-05, 19:56   

Jak będę miał chwilkę to odczytam numer, a jeśli chodzi o wiatrak to powinien się kręcić również na wolnych obrotach.
To co dzieje się z temperaturą to normalne.
Poczytaj sobie tematy związane z temperaturą silnika.
Jest tego trochę na forum.
Amorek w napinaczu ,w naszych autach występuje dlatego ,że jeden pasek obsługuje dużą ilość rolek ,z których każda z nich stawia opór o różnej sile, dlatego występują drgania.
Tutaj główną rolę odgrywają siły działające na pasek.
Gdyby wszystkie rolki stawiały ten sam opór (co jest nie możliwe),amorek byłby zbędny. <ok>
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-03-05, 20:13   

a ja mam takie pyt czy ten amortyzatorek powienien sie tak jakby łamać w połowie - chodzi mi o to czy ta spręzyna na nim założona składa sie z 2 czy z 1 czesci ? -
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: