Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2,5TDI AAT] ?ożysko visco wyskoczyło...
Autor Wiadomość
Voyteck 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Wojtek
Wiek: 31
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-04-03, 10:23   [A6 C4 2,5TDI AAT] ?ożysko visco wyskoczyło...

Witam wszystkich !!

Czy ktoś z was spotkał się już z takim problem? A mianowicie po 2miesiącach od zrobienia rozrządu, napinaczy, visco, łożyska kompresora, alternator, itp. ?ożysko mocowania visco do podstawy wentylatora „wyjechało” z łapy przykręcanej do silnika, zerwał się pasek wieloklinowy, a wentylator oparł i zablokował się na chłodnicy. Zdjęcie poniżej. Panowie z serwisie powiedzieli mi ze to łożysko wprasowuje się na gorąco do łapy, tak też ostatnio zrobili, ale jak tłumaczyli mi wczoraj „nastąpiło zmęczenie materiału i ta łapa nie będzie trzymać łożyska w momencie gdy silnik się nagrzeje” Doradzili mi także że należało by zrobić zabezpieczenie owego łożyska, czy ktoś coś takiego już robił ?

Ja będę próbował pojechać do tokarza żeby zrobił frez na łożysku, w trzech miejscach przewiercił i nagwintował łapę, po wprasowaniu wkręcamy śruby i już powinno trzymać… Ale może ktoś ma lepszy pomysł albo uwagi do mojego,( że np. za bardzo osłabię obie części)


 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Voyteck 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Wojtek
Wiek: 31
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-04-04, 11:30   

No więc byłem wczoraj u tokarza, powiedziałem mu o co chodzi, ale gość powiedział:

"Panie takie rzeczy to tylko na kleju, po co kombinować, jak osadzisz pan to na kleju to prasą będzie ciężko wyciągnąć to łożysko…”

Także po wypowiedzi kolegi Użytkownik, tokarza i paru znajomych stwierdziłem że stawiam na klej. Po większych poszukiwaniach (a był w sklepie 600m od mojego domu ;-) ) udało mi się nabyć dokładnie taki jak zaproponował kolega Użytkownik w cenie 50zł za tubkę. Dostarczyłem go mechanikom (stwierdzili ze to w dalszym ciągu jest partyzantka bo na tym łożysku są duże przeciążenia.) Ale zobaczymy jaki będzie efekt.

Dzięki za pomoc!

[ Dodano: 2009-08-21, 20:05 ]
A więc informacyjnie pisze że po ponad 4 miesiącach wszystko elegancko pracuje, łożysko osadzone na kleju tak jak pisałem powyżej.

pozdrawiam
 
 
Szymi2230 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-10-10, 18:18   

witam odświeżę trochę temat, mianowicie mam do wymiany te łożysko, które u kolegi tak sobie samo wyskoczyło, z tym że u mnie nie chce wyjść i nie ma jak go wybić, czy wie ktos w jaki sposób można je wyjąć aby nie uszkodzic łapy? poza tym, gdzie można dostac takie łożysko za normalne pieniądze, dodam że dzwoniłem wczoraj do aso i tam do kupienia cała łapa za około 1300 zł nie ma samego łożyska (twierdzą że jest nie wymienialne w tym systemie),jednak kolega mundek ma w jednym z postów nawet zdjęcie tego łożyska ale niestety nie podał żadnych numerów, http://www.a6klub.pl/a6-c...zy-vt18748.htm, proszę o pomoc co najlepiej zrobić w tym temacie bo auto stoi na kanale i sie marnuje <uoee>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 361
Skąd: dolnosląski
Wysłany: 2012-10-10, 18:31   

nic prostszego jak zmierzyć średnice zew ,wew i szerokość i do sklepu a tam już sobie poradzą (sklepu typowo z łożyskami )
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Szymi2230 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-10-10, 18:39   

oto chodzi, że niby nie tak prosto bo już byłem w takim sklepie nazywa sie PREMA w Tczewie
i powiedzieli że nie dopasują
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 361
Skąd: dolnosląski
Wysłany: 2012-10-10, 18:41   

a tam nie dopasują??? nie ma takiej opcji :> jak nie znajdą katalogowo to się albo dotoczy tulejkę zewnętrzną albo wewnętrzną <rotfl> nie ma rzeczy nie możliwych <luzik>
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Szymi2230 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-10-10, 18:55   

nie wiem czy zwróciłeś uwagę na linka którego podałem w odświeżaniu tematu nie jest to takie sobie zwykłe łożysko tylko raczej ułożyskowany wałek
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 361
Skąd: dolnosląski
Wysłany: 2012-10-10, 19:44   

nie zwróciłem uwagi ale to nie zmienia że można dotoczyć taki wałek pod jakieś łożysko/a,co pozwoli ci na późniejszą prostą obsługę,a koszt całej operacji bedzię ułamkiem ceny nowego elementu- lub pozostaje opcja z odzysku
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Szymi2230 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 34
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Tczew
Wysłany: 2012-10-10, 21:57   

wolałbym żeby ktoś podał numery tego łożyska, które powinno być oryginalnie, jeśli ich nie zdobędę to będzie trzeba się ratować odzyskiem lub coś kombinować, ale poczekam jeszcze trochę może ktoś się odezwie, w końcu "mundek musiał skądś te łożysko wziąć, na zdjęciu nie wygląda jakby było używane tylko jest raczej nowe więc ktoś takie łożyska na pewno robi

[ Dodano: 2012-10-13, 23:44 ]
z tego co zdążyłem sie zorientować:
samo łożysko jest nie do dostania- producenci robią je niby pod zamówienie audi czy innej firmy która ma jakby to powiedzieć "prawa" do tego produktu dlatego jest niedostępne na rynku wtórnym, da się je wybić z łapy bo mam wyjęte, są na nim numery ale żadna firma z łożyskami jego nie ma. Samą łapę dostałem za 80 zł polecam szrot w Przodkowie koło Kartuz maja dużo części w dobrych cenach, jeśli chodzi o łożyska z audi innych modeli czyli a6 c5 czy c4 z silników v to są o 10 mm mniejsze w średnicy (30 mm) a potrzeba 40mm, niby można dotoczyć jakaś tuleje, ale nie wiem czy taki składany element wytrzyma obciążenia, jak ktoś będzie miał więcej info to proszę o podzielenie się bo mam samą łapę bez łożyska i chętnie zainstalowałbym w niej odpowiednie łożysko takie jakie powinno być, a nie latał na używce, pozdrawiam, i tym samym kończę temat
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-01-09, 18:22   

Panowie i panie co myslicie o takim łozysku - wymiary te same ma
?? ??
http://www.allegromat.pl/aukcja128460
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-08-04, 19:58   

Odkopuje, bo mam problem z tym wałkiem. Mam mega luzy, jak zresztą i na samym sprzęgle, pasek nie wymieniany przez lata właśnie ze względu na luzy. Jeździło z 3-4 lata bez problemu. Jak chciałem wymienić pasek, to wszystko szlag trafił.

Mam nowe sprzęgło. Teraz tylko ten wałek, ja nawet nie wiem czy jego będę potrafił wyjać, ale chciałbym wiedzieć czy łożyskach o tych numerach co w linku post powyżej tj.

NUMER ORYGINAŁU:

058 115 136

058 115 136A

058115136

058115136A

WYMIARY:

SZEROKOŚĆ 53,7 MM

ŚREDNICA WEWNĘTRZNA 10,8 MM

ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA 40 MM

będą pasować? Robił to ktos?
_________________
4ever3dom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: