Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne
Autor Wiadomość
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-02-17, 18:35   [A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne

Tak jak w temacie zastanawiam się nad zmianą koło dwumasowego na jednomasowe z 100 C4. Czy ktoś już takie coś próbował czy w ogóle podejdzie? Rozmawiałem dzisiaj w osobą, która twierdzi, że na 99% powinno się dać przełożyć, tymbardziej, że on w swoim byłym AELu też miał jednomas...
Czy zmiana na jednomas mocno obniży komfort przy niskich prędkościach? Jakie są ewentualnie minusy takiej zmiany jeżeli faktycznie jest to możliwe?
Dzięki za wszelkie odpowedzi
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-17, 18:50   

fakinek napisał/a:
Czy zmiana na jednomas mocno obniży komfort przy niskich prędkościach? Jakie są ewentualnie minusy takiej zmiany jeżeli faktycznie jest to możliwe?


Ja akurat jeździłem passatem z kołem jednomasowym i nie zaobserwowałem zmiany.
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-02-17, 19:28   

elmi_k napisał/a:

Ja akurat jeździłem passatem z kołem jednomasowym i nie zaobserwowałem zmiany.


No to już jedna dobra wiadomość. Ciekawi mnie czy ktoś rzeczywiście dokonał już takiej wymiany??
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-02-17, 19:32   

Gdy padnie mi dwumas bez zastanowienia zakładam jednomas.
Większość ludzi mówi, że nie odczuję różnicy.
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-02-17, 20:33   

tylko problem jest taki, że nie ma żadnych zamienników nowych jak np do afn, więc zostaje podpasowanie jakiejś używki z innego. Stąd też mój post czy ktoś już to robił...
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
ryba80 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 88
Skąd: warm-maz Działdowo okolice
Wysłany: 2011-02-17, 21:40   

Znalazłem takie coś na Auto Centrum http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954
Cyt. Z powodu chip-a nie mam już dwu masy koszt nowej to cena z kosmosu na szczęście pasuje jedno masa od starszej setki c4 2,5 tdi aat koło do znalezienia wyłącznie na szrocie nie martwcie się brakiem sprzęgła w intercarsie zamawiajcie od setki AAT (według intercarsu nie było w setkach jedno masy)wiem bo przechodziłem to sam:)Fakt faktem wibracje trochę większe w dolnym zakresie obrotów do 1500 obr/min odczuwalne tylko do 3 biegu powyżej ich nie ma:P I nie sugerujcie sie wypowiedziami ze koło jedno masowe niszczy skrzynie i układ napędowy ono tłumi tylko wibracje.Porównywanie jazdy z jedno masa do jazdy jakim zetorem bez zawieszenia i synchronizatorów w skrzyni biegów jest jakim pomyleniem wiem bo sam mam Ursusa C360 a to jest to samo co zetor więc.Miałem okazje jeździć paroma dieslami bez koła dwu masowego min KIA PROCEED 1,6 CRD czy Ducato 2.8 i.d.td gdzie biegi wchodzą lepiej niż w VW Lt 2,5 TDI z dwu masa.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-02-17, 22:25   

no i o takie cosik mi chodziło. Aczkolwiek trochę mnie martwią te większe wibracje do 1500 rpm, ponieważ szczególnie w mieście to zwykle jeżdżę na mniej niż 2000 rpm (zimny silnik). No ale z drugiej strony oszczędność kosztowa ogromna...
Czy ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Dzięki

[ Dodano: 2011-03-02, 20:36 ]
piszę tego posta dla potomnych, którzy mogą stanąć przez koniecznością wymiany dwumasy, szczególnie w zawirusowanych AELu...

Dzisiaj właśnie odebrałem samochód po orginalnego sprzęgła z kołem zamachowym dwumasowym, na sprzęgło z kołem pełnym. Idelanym zamiennikiem jest kompletne sprzęgło z A100 C4 2.5 TDI, które ma takie same wymiary i nic nie trzeba kombinować przy wymianie.

Po wymianie mam mieszane uczucia, ponieważ wymiana wyeliminowała jedne problemy, zastępując innymi, ale po kolei:
- zaraz po wyjeździe od mechanika sprzęgło w ogóle nie dawało rady, przy mocniejszym depnięciu widziałem tylko szybko ruszającą się wskazówkę obrotomierza, bez zbytniego przespieszania. W związku z tym, że sprzegło kupiłem używane od kolegi z AKP (to jest jeden z powodów moich mieszanych uczuć, ponieważ pierwszy raz w życiu wsadziłem do swojego auta używaną część), które kilka lat przeleżało, więc było już z lekka pordzewiałe.
- w związku z tym konieczne stało się pokonanie jakichś ok. 30 km na zasadzie palenia sprzęgła. Sprzegła była dużo więcej niż w tym co zostało wyciągnięte, więc bez oporów się trochę pobawiłem przy okazji ustanawiając mój osobisty rekord w zużyciu paliwa w R5 TDI, które wyniosło 14l :]
- w trakcie trasy smród palonego sprzęgła nawet przez nawiew dostawał się do środka :)
- po tej trasce ślizganie sprzęgła praktycznie ustało, aczkolwiek przy ostrym ruszaniu z jedynki, widzę że wskazówka obrotomierza rośnie szybciej niż prędkość... Na następnych biegach problem ślizgania praktycznie ustępuje, aczkolwiek mam cały czas wrażenie, że na dwumasie zbierał się trochę lepiej. Może jeszcze jednak trochę sprzegło się ślizga i potrzebuje trochę wiecej km przejechanych, żeby się wyrównać, po kilka latach odpoczynku...
- największy problem dwumasy, czyli wibracje w okolicy 2000 rpm przy 'średnim' przyspieszaniu całkowicie ustąpiły
- pojawiły się nowe wibracje w okolicy do 1400 rpm, odczuwalne szczególnie na biegach 1,2,3, które to również powodują moje mieszane uczucia, ponieważ nie lubię jak coś mi wibruje w aucie. Jednakże wibracje te są zdecydowanie mniejsze od tych przy uszkodzonym dwumasie
- przy mocniejszym przyspieszaniu odgłosy dobiegające ze skrzyni/sprzęgła/podwozia są takie zdecydowanie bardziej metaliczne niż wcześniej. Zastanawiam się czy mechanik nie za bardzo gdzieś usztywnił wydech jak go zakładał z powrotem. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy się 'ułoży'.

Podsumowując:
Gdyby nowy dwumas kosztował do 1000 pln, zakładałbym go bez wahania, jednak cena prawie 3000 pln jest już zabójcza, gdyż stanowi 20% wartości auta. W związku z tym odczucia może i mam mieszane, ale kupę kasy w portfelu zostało, więc to mnie nastawia optymistycznie.

Co do kosztów, do sprzęgło z A100 kupiłem od kolegi z AKP za 300, całe kompletne z kołem pełnym, używane, ale w dobrym stanie. Wymiana kosztowala 520 pln (jednakże było robione jeszcze przy okazji sporo innych rzeczy jak wymiana oleju w moście, naciąg ręcznego, ogarnięcie wycieku oleju z IC i płynu chłodniczego z tyłu bloku silnika, wymiana świecy żarowej nr 1, czyli najbardziej problematycznej, wymiana rolek i paska na pompie paliwa, które to już dokonywały żywota).
Czyli suma summarum zmieściłem się w kwocie poniżej 1000 pln razem z wymianą, więc chyba jednak warto troszkę pomęczyć się z wibracjami, ale cieszyć się kaską w portfelu... :)
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-03, 18:03   

Jeśli chodzi o używane graty to za 350 zeta można kupić kompletne sprzęgło do AEL-a.
http://allegro.pl/audi-a6...1441970258.html
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-03, 19:55   

że można kupić to ja wiem, sam oglądałem, jednakże biorąc pod uwagę, że mój AEL jest po kuracji wzmacniającej, to miałem wielkie obawy, iż taki używany dwumas też zbyt długo nie pochodzi... Na razie pojeżdżę trochę i się zobaczy czy się 'ułoży', a mam więlką nadzieję, że tak. W przeciwnym razie za jakiś czas skrzynia pójdzie znowu w dół, tylko mam spore obawy przed używką, a po regeneracji też się obawiam, że zbyt długo może nie pochodzić...
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-03, 19:58   

Spoko fakinek.
Tak czytam i rozmyślam co sam zrobię gdy będę musiał to naprawiać.
Pozdro.
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-03, 20:00   

no najlepiej założyć nowy...tylko cena za takie kółko jest po prostu kosmiczna. Jakby chociaż kosztowało tyle co to 1.9 TDI to jeszcze w miarę, a tak człowiek kombinuje :(

[ Dodano: 2011-03-05, 20:53 ]
minęło kilka dni jazdy na jednomasie i już nie mam mieszanych uczuć...
Po prostu ponad 1k poszedł w błoto, a w przyszłym tygodniu zmieniam z powrotem na dwumas, bo teraz autem nie da się jechać na wyższych prędkościach. Czuć jak cały układ napędowy nie dogaduje się z jednomasem i wszystko drży, nawet pedał gazu. Nawet po wrzucenia na luz sytuacja w ogóle się nie poprawia.
Może jest to wina używanego sprzęgła z jednomasem, ale po rozmowie z kolegą TO_JA z AKP dochodzę do wniosku, że problemem nie jest dwumas (problemem w orginalnej konfiguracji) tylko źle zrobiony soft, który ma za duży strzał na zbyt niskich obrotach.
W związku z tym zakładam z powrotem swoje stare sprzęgło i jadę na korekty softu z wielkimi nadziejami poprawy.
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
DJ_Mouse 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 92
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-13, 01:02   

fakinek napisał/a:
Nawet po wrzucenia na luz sytuacja w ogóle się nie poprawia.


Więc co ma soft do tego?

robak26 napisał/a:
Jeśli chodzi o używane graty to za 350 zeta można kupić kompletne sprzęgło do AEL-a.
http://allegro.pl/audi-a6...1441970258.html


Przyjrzyj się na fotke, dmumas do kosza, duże widoczne ślady przegrzania na płaszczyźnie styku z tarczą, bardzo możliwe że posiada jakieś pęknięcia itp. a to raczej wyklucza DM do ponownego montażu.
_________________
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-13, 12:50   

co do problemów przy wyższych prędkościach sytuacja została rozwiązana - okazało się, że myślać cały czas o sprzęgle, w ogóle nie przyszło mi do głowy tak prozaiczna przyczyna jak niedokręcone koła, które na szpilkach trzymały się już raczej siłą woli :| Oznacza to, że mechanik, który za poprzedniego właściciela wymieniał drążki kierownicze zapomniał dokręcić porządnie koła, bo ja w nich jeszcze nie mieszałem. W sumie całe szczęście, że tylko po mieście jeździłem, ponieważ z jednej strony nie czułem za bardzo bicia, a z drugiej nie zdążyły się odkręcić...
Suma summarum poszukiwania przyczyn drgań nadal trwają...
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
DJ_Mouse 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 92
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-13, 21:48   

No to fajny mechanik... Ale z drugiej strony, dlaczego u Ciebie do założeniu JKZ zaczęły się dgrania, skoro w 100/A6 są takie same skrzynie, a u mnie nie ma nic takiego, zakładam że mam JKZ chociaż jeszcze nie wyjmowałem skrzyni..

Czy w setkach też były montowane DKZ z silnikami 2.5TDI czy były wprowadzone dopiero z modelem A6?
_________________
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-03-14, 00:20   

Dwumasa w setkach nie było <okok>
I chwała im za to <rotfl>
_________________
TDI +
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: