Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne
Autor Wiadomość
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-14, 07:14   

z zasłyszanych opinii wiem, że w 100 były tylko jednomasy, natomiast w A6 C4 bywa różnie...
Jazda na jednomasie może była prawidłowa, bo przypominała mi jazdę moim starym B3 1.6 TDI, w którym nie można było jechać na trójce mniej jak 40km/h, no i to samo miałem na jednomasie w A6 i taka jazda zdecydowanie mi nie odpowiada, bo nie lubię na niskich obrotach czuć wstrząsów (pewnie za bardzo przyzwyczaiłem się do ich braku w AATeku).

W związku z powyższym zaryzykowałem ponownie: założone zostało stare sprzęgło z dwumasą i wybrałem się na wycieczkę do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu i .... drgania ustąpiły <radocha>
Przy okazji jednomas, który mam jest całkowicie dobry, nie ma żadnych drgań, zużyty zostal równomiernie, zatem faktycznie największym nieprzyzwyczajonym był Pan Kierownik, a nie sam jednomas :)

Tyle szukania, tyle nie potrzebnej kasy wydanej, a okazało się, że soft, który był wsadzony za poprzedniego właściciela, w ogóle nie był przystosowany do charakterystyki AELa.
Muszę przyznać, że teraz soft mi się dużo bardziej podoba, ponieważ moc przybywa dużo bardziej harmonijnie (co wcala nie oznacza, że wolniej się zbiera, rzekłbym nawet, iż powyżej 3000rpm zbiera się dużo lepiej niż wcześniej) no i jest ładny wzrost momentu przy 3000rpm :]
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-03-14, 08:47   

Wg mnie to na dwumasie nie mozna jeździć na niskich obrotach z butem w podłodze bo dwumas się szybciej zużywa, a przy jednomasie wszystko jedno, ale na temat wibracji potwierdzam ;)
_________________
TDI +
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-14, 10:08   

wiadomo, że nie ma co pałować od najniższych obrotów, chociaż z drugiej strony i tak nie jedzie poniżej 2000rpm, więc chyba aż tak mocno dwumas nie dostaje. Mimo wszystko zdecydowanie wolę spokojniej jeździć na niskich obrotach, żeby oszczędzać dwumas, niż czuć wibracje na jednomasie na niskich obrotach.
A soft podoba mi się coraz bardziej, bo efekt biturbo bezcenny <lol>
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-03-14, 10:29   

fakinek napisał/a:
Mimo wszystko zdecydowanie wolę spokojniej jeździć na niskich obrotach, żeby oszczędzać dwumas,

To się wyklucza <okok>
Chyba że programowo jest to dobrze dograne więc może być niejagorzej :)
_________________
TDI +
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-14, 17:27   

jakoś damy radę myślę :)
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
4r3k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 187
Skąd: Smołdziński Las
Wysłany: 2011-03-14, 17:30   

Hincó napisał/a:
Wg mnie to na dwumasie nie mozna jeździć na niskich obrotach z butem w podłodze bo dwumas się szybciej zużywa


to prawda, siedziałem kiedyś na forum forda mondeo, w mk3 dwumas wymienia się ... często, sporo awarii wynika właśnie z niewłaściwej eksploatacji
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-19, 20:49   

no i koledzy winowajca znaleziony :)
Tak jak wspominałem wybrałem się do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu, no i faktycznie to był winowajca całego zamieszania i zbędnych wydatków.
Po zmianie softu autem dużo przyjemniej się jeździ. Jest dużo spokojniejszy przy niskich obrotach (co wcale nie oznacza, że wolny), nie ma takiego strzału przy 2000rpm - w tym zakresie jest minimalnie wolniejszy, ale za to efekt biturbo przy 3000 rpm jest zajefajny i właśnie powyżej 3000rpm jest dużo szybszy niż przy poprzednim sofcie.
Ogólnie praktycznie wszystkie drgania zniknęły, zmniejszyło się kopcenie, lepiej zapala no i soft dużo bardziej pasuje do charakteru auta (zmienione sterowanie pedałem gazu, ustawiony BC, aby pokazywał spalanie prawidłowo).

Jeżeli ktoś ma chęć na zmianę softu to zdecydowanie polecam, szczególnie że Tomek sam jeździ takim samochodem i się po prostu na tym zna...

Szkoda tylko, że niepotrzebnie wydałem tyle kasy na zabawy z jednomasem, a okazało się iż soft był zrobiony 'na chama'!!
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 665
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-03-19, 20:57   

to ile teraz masz KM seria czy coś lepiej?
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-03-19, 21:08   

do 2000 rpm zapewne seria :)
Auto kupiłem już zaczipowane i prawdę mówiąc nie miałem okazji jechać AELq bez zmienionego softu, więc nie mam tak do końca porównania. Na pewno jest sporo więcej niż seria, ale nie jest zhamowany, więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć.
W każdym razie jest fajnie, bo program idzie na granicy wibracji (a nie poza nią jak miał zrobiony wcześniej), dzięki czemu jest jedynie minimalnie wolniejszy do 3000 rpm, ale za to bez wstrząsów, za to powyżej tej prędkości obrotowej stary program nie ma żadnych szans, po prostu ten nowy to taki mały rzeźnik <cwaniak>
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zwierzu47 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Łukasz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-03-07, 21:46   

Witam kolegów:)
Chciałbym zauważyć ze post użyty z auto centrum należał do mnie.Od tamtego czasu zrobiłem 50 tyś na kole jednomasowym i nic sie nie dzieje z układem przekazania napędu dopiero w tym tygodniu zauważyłem dziwne wibracje karoserii na czwartym biegu w w zakresie obrotów 2400-2600 przy pełnym wdepnieciu gazu w podłoge. Ale to chyba wina któregoś z przegubów wewnętrznych.
Natomiast skąd sie biorą wibracje na niskich obrotach pierwszego drugiego i trzeciego biegu trudno powiedzieć, być moze setka miała inne poduszki pod silnikiem i skrzynią, sam silnik różni sie szczegółami technicznymi samo narastanie momentu w aat nie jest tak gwałtowne ponieważ sam moment jest mniejszy po za tym skrzynia biegów tez jest poddana lekkim modyfikacją min zastosowano mechanizm torsen.

Co do kół jedno masowych w setkach to słyszałem ze były montowane tylko przez pierwsze dwa lata produkcji:)

Warto pamientać ze jesli dwu masa jest sprawna to nawet po w graniu softa na katologowe 173 km i 345 Nm nie ma prawa być żadnych wibracji. I fakt cena nowej to kosmos
 
 
automoto 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AAN
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: gorzow wlkp
Wysłany: 2012-03-20, 15:23   http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954

http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954
 
 
harcio 


Model: 80 B3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1
Napęd: FWD
Rok: 1989
Skrzynia: Manual
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 16
Skąd: warmia
Wysłany: 2012-04-08, 11:35   

witam mam podobny problem audi a6 <c4> silnik 2,6 abc strasznie drgania ktore przechodza na karoserie wymienione wszytskie poduszki chyba pozostaje dwwumas i chciał bym zastosowan sztywne kolo pytanko cz bedzie pasowac od audi 100 c4 silnik 2,8 wraz ze sprzeglem z tego modelu?? pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
wmario77 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Mariusz
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 2
Skąd: Kudowa Zdrój
Wysłany: 2014-02-13, 10:56   

fakinek, jestem zainteresowany softem jaki masz u siebie jak skontaktowac się z kolegą TO-JA?
_________________
wmario77
 
 
fakinek 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2014-02-20, 21:39   

Hej,
na akp poszukaj użytkownika TO_JA! i wyślij mu PW to na pewno się odezwie. Niestety nie posiadam już do niego telefonu, bo gdzieś zaginął przy zmianach telefonów...
_________________
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
 
 
Kliku 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-24, 21:03   

tel. wysłałem Ci wiadomoscia prywatna. Również mam ten program (polecam), powiedź, że jesteś od klubowicza o nicku KLIKU
_________________
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: