Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4] 2.5 TDI Vacum Pompa
Autor Wiadomość
mamut 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 52
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: KOZIN 3 ; 77-116
Wysłany: 2009-03-22, 11:45   

Witam,
Miałem podobny problem z pompą "waku" - stukała, łomotała, itd.
Wszystkie wydumki typu podkładki, a nawet wymiana sworznia, którą zaliczyłem są rozwiązaniem na krótko.
Udało mi się znależć pompę "podróbę" za 500,00zł !!
Pracuje już dobry rok i jest cisza "jak po śmierci organisty".
Mogę podać namiary na sklep w Bytowie woj. pomorskie - bardzo sprawnie działają tam młodzi ludzie.
Pozdrawiam - mamut
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
jarominek44 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 56
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2011-02-04, 10:26   

Wracam do tematu czy ktoś z forumowiczów testował tą pompe Vacum http://moto.allegro.pl/va...1425798109.html za te pieniądze,2 lata gwarancji może warto :mrgreen:
_________________
Leon
 
 
mariusz_wierz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Mariusz
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-02-04, 11:31   

jarominek44 napisał/a:
Wracam do tematu czy ktoś z forumowiczów testował tą pompe Vacum http://moto.allegro.pl/va...1425798109.html za te pieniądze,2 lata gwarancji może warto :mrgreen:


Pieniądze faktycznie niewielkie, ale ten producent to wg mnie do najlepszych nie należy. Swego czasu kupiłem koło pasowe (to, które pracuje na wale korbowym) właśnie tej firmy i nie wytrzymało nawet roku :roll:. No, ale może w przypadku vacum pompy nie będzie tak źle.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mati_A6 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 119
Skąd: Żary
Wysłany: 2011-02-04, 17:05   

jarominek44, Kupiłem jakis czas temu taka pompę ale od kogoś innego na allegro. Jedyne co mnie denerwowało to to stukanie :roll: Wymieniłem oryginalną Pierburga na właśnie taka no name, i co? I stukało jeszcze bardziej :mrgreen: Postanowiłem zmienić popychacz (kupiłem w serwisie) ale do nowego popychacza założyłem starą oryginalną pompę i dalej stukało... masakra :-/ Zostawiłem w takim zestawieniu i tak jeżdżę. Ostatnio wymieniłem olej na Motul 4100 Turbolight 10W40 i od tej pory raz na jakiś czas tam klepnie sobie :D Ogólnie to chcę za jakis czas sprawdzić co bedzie zakładając tą nową vacu (no name) na ten nowy popychacz no i plus Olej Motul, może będzie ok. pzdr.
 
 
jarominek44 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 56
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2011-02-04, 19:48   

Cytat:
Ostatnio wymieniłem olej na Motul 4100 Turbolight 10W40 i od tej pory raz na jakiś czas tam klepnie sobie


mati_A6 jak kupilem swój czołg też vacum klepnęła od czasu do czasu.Nie wiem jak poprzednik ale ja mam fioła na punkcie oleju i filtrów tzn.olej i filtry ani godziny dłużej i dobrej jakości(żadnych wynalazków).powiem tak że po kilku wymianach oleju pompa ucichła i tak jest do dziś.Inna sprawa mnie niepokoi wspomaganie jest marne,hamulec jest twardy,poprostu nie tak powinno byc.Tzn pierwsze uderzenie na pedał jest w miarę ok drugie już twardy.Na zewnątrz układ jest szczelny tzn,że pompa ma marną wydajność lub zaworki w pompie nie trzymają lub...?poza tym w poprzednim moim aucie też diesel w chodziłeś do auta np. po 3 dniach nie zapalasz naciskasz hamulec i jest wspomaganie czyli cały uklad był szczelny,w tym aucie gaszę silnik za parę minut naciskam hamulec twardy czyli brak podciśnienia w układzie,chyba ze Audi tak ma....proszę sprawdzić u siebie.
_________________
Leon
 
 
mati_A6 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 119
Skąd: Żary
Wysłany: 2011-02-06, 12:10   

jarominek44 napisał/a:
w tym aucie gaszę silnik za parę minut naciskam hamulec twardy czyli brak podciśnienia w układzie

też tak mam.... myślę, że to problem nieszczelności w podciśnieniu lub tak jak mówisz zaworki w pompie nie trzymają... U mnie wspomaganie jest w miarę ok ale przy hamowaniu "pulsacyjnym" po drugim, 3 wciśnięciu hebla pedał robi się twardszy. Sprawdzę tą vacu nieori to dam znać, jeśli będzie też lipa to powymieniam zaworki w tej oryginalnej <ok> pzdr
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
uszaty2222 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-02-07, 10:47   

tez mi zaczyna stukac ale jeszcze tragedi nie ma chociaz jak ostatnio robilem dluzszy dystans to klepalo jak mlotkiem podczas jazdy wiec to juz chyba ostatni oddechy tej pompy
_________________

 
 
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-02-07, 19:41   

Ja wymieniłem zaworki.
Dużo to nie dało.
Chyba główną rolę gra tłoczek.
Za drugim wciśnięciem pedału nie twardnieje, ale za trzecim. He,he...
 
 
robsonsuper 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Robert
Wiek: 42
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-07, 20:44   

Panowie podobny problem dotknął moją poprzednią maszynę a6c4 2.5 tdi. Mechanik jak wsiadł do auta to powiedział że tak padniętej pompy vacum dawno nie widział. Ja tak jeżdziłem z czasem się przyzwyczajając do twardego pedałka. Jednak mobilizacja pomogła, zakup na szrocie pompy z anglika i jak to powiedział mechanik jednym palcem u nogi auto się zatrzymywało a wcześniej w ekstremalnych przypadkach mocne naciśnięcie nie dawało zbytniego efektu. Więc jeśli ktoś ma za 2, 3 naciśnięciem hamulca lub na wolnych obrotach twardy pedał to radzę zacząć od sprawdzenia wyjścia przewodu powietrza od pompy VACUM, guma może być popękana, pod zaciskiem zbytnio nie widać. Trzeba zdemontować i sprawdzić, jeśli układ jest szczelny to pozostaje kupno pompy bo z tym nie ma zabawy. W sytuacji podbramkowej brak ciśnienia VACUM spowoduje wjechanie kopmuś w d.... :-P Zaworki do pompy ponoć podchodzą z pompy paliwa LUBLIN lub jakiś inny dostawczy.
_________________
TRAKTOREK TO DOBRY MOTOREK. były: c4 avant 2.5 AAT, c5 avant 1.9 AFN, teraz c6 avant 2.0 BRF
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
robak26 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 503
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-02-07, 21:21   

U mnie weszły od New Holland
 
 
zbyszek_be2


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 39
Skąd: gd
Wysłany: 2011-02-15, 15:30   

zaworki do Vacum Pompa wg. zasłyszanej informacji pasują od pompy paliwa ?uk podkreślam zasłyszane a uszczelki są do dostania w zeszłym roku był u mnie znajomy i posiadał taki kpl naprawczy
 
 
leonulim 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Lechu
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: 2011-02-16, 22:46   

Tu temacik dobrze opisany mażna sie podłączyć .

http://www.a6klub.pl/c4-n...-r5-vt19906.htm
_________________
Wróciło A6 i trzeba będzie pomodzić.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
anton 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 37
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-02-27, 10:52   

Jest sposób na stukajace vacum przyczyna jest wyrobiona tulejka mosiężna prowadzaca trzpien do którego przykrecone jest tłoczysko koszt u tokarza to ok 10 zł i wszystko dalej chodzi zrobiłem juz na swojej ok 60 tys po naprawie i dalej wszystko ok. Kazde vacum jestesmy w stanie zregenerowac chyba ze peknie nam uszczelniacz na wałku wtedy lipa jest nie do dostanie zdrowa vacum daje podcisnienie rzedu 0.8
 
 
jarominek44 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 56
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 2011-02-27, 19:48   

Może zrobiłeś fotki jak miałeś rozebraną wtedy byłoby jasne o co chodzi....bo co orginał to orginał :)
_________________
Leon
 
 
anton 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 37
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-02-28, 21:33   

nie zrobiłem fotki ale jest tylko jedna mosierzna tulejka w srodku nie ma innej
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: