Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
Autor Wiadomość
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-03-10, 11:04   [A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Ostatnio EGR w moim aucie zaczął sie zawieszać - oznakami tego sa chwilowe zmulenie oraz dymienie . Przeczytałem uważnie forum golfa i tam dosłownie 90% użytkowników zaślepia z powodów pokazanych na fotach w linku http://forum.vwgolf.pl/vi...er=asc&start=90
Jednak to tyczy sie silników 1,9tdi
Większość widzi w zaślepieniu tylko same pozytywy ,ale jest też jakies 5 % które uważa że egr poprawia nagrzewanie silnika i nie należy go zaślepiać tylko wyczyścić .

Primo -jak sie sprawa ma w 2,5 tdi r5 - AAT i AEL ?
Robił ktos takie operacje jakie sa wasze odczucia - --- spalanie , moc , dymienie, nagrzewanie silnika . - Jak zmieniają sie te wartości przy zaślepionym EGR a jak tylko w wyczyszczonym ?

Secundo- czy warto czyścić też kolektor dolotowy ?
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2010-03-10, 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-03-10, 12:38   

W tym wątku dyskutowałem z Kolegą Lechem o zaślepianiu EGR, możesz przeczytać:

http://www.a6klub.pl/a6-c...001-vt18865.htm

Konkludując jak już tam napisałem, w naszych motorach napewno nic złego to nie zrobi a tylko na plus może wyjść - działanie EGRa tylko zasyfia kolektor ssący. Pisałem już że w silnikach 1T (czyli pierwszy 2.5 TDI 120KM R5 w Audi C3) nie ma wogóle EGRa! A podobno kolektor ssący jest czyściutki i lśniący w środku.

EGR karmi tylko silnik spalinami i zasyfia wszystko, kolektor jest brudny a wiec i przepływ powietrza gorszy.

Po cholere pieścić się i dbać o wymianę filtrów powietrza jak EGR do tego czyściutkiego powietrza po filtrze wpakuje w dolot kupe syfu i cząstek stałych??? (widać co tam sie dzieje zaglądając do EGRa)?

W nowocześniejszych motorach sprawa jest bardziej skaplikowana i nie można sobie ot tak zaślepić EGR.
 
 
Valery 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-10, 16:40   

Ja zaślepiłem EGR już ponad pół roku temu.
Odczucia: w dolnym zakresie obrotów lepiej się zbiera, momentalna reakcja na gaz, wcześniej pół sekundy było jakieś opóźnienie.
Polecam zaślepienie, sprawdzone na własnej skórze <ok>
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-03-10, 20:43   

Lechu napisał/a:
A ja nie polecam. I uważam za "druciarskie" rozwiązanie problemu.


Lechu szanuje Twoje zdanie :)

Ale uważam że nie jest to żadne druciarskie rozwiązanie problemu, mi EGR sprawnie działał, nie był jakoś tragicznie zabity syfem. Raczej sam EGR przez fabryke jest druciarskim rozwiązaniem zeby ponownie spalać spaliny zamiast powietrza....

Jak już pisałem, mi znacząco spadło dymienie, praktycznie zero kopcenia w normalnej jeździe, jest też taka jakby lepsza elastyczność/reakcja na gaz, po prostu silnik cały czas ma świeże powietrze a nie jest karmiony syfem ze spalin. Takie objawy po zaślepieniu EGRa podaje wielu ludzi więc nie jest to nic wydumanego.

Jak ktoś chce to może sobie sam zrobić test, nie trzeba na początku zaslepiać EGRa samego, tylko zdjąć weżyk od podcisnienia i go zaślepić i odrazu można samemu sprawdzić różnice, ja już wtedy czułem, potem zaślepiłem na stałe. Pozatym jest to operacja w pełni odwracalna.

W naszych motorach nie ma żadnych technicznych agrumentów za EGRem, wymyslili to tylko po to żeby spełniać odpowiednie normy spalin.

Jak ktoś chce może sobie spróbować zaślepić, ja nie namawiam, ale żadnych racjonalnych technicznych argumentów nie ma na to żeby w naszych motorach nie zaślepiać EGRa.

Jeszcze pare fotek co robi EGR w kolektorze....


http://pics2.tdiclub.com/...TAKEMAN101b.htm
http://www.stealthtdi.com/TDI-Problems.html


Dyskusja na AKP gdzie WIELE osób czuje różnice na PLUS (chociaz czesc ludzi nie widzi, być może kolektor mają tak zasyfiony że to że teraz EGR nie działa nie ma znaczenia bo objętość kolektora jest mocno zmniejszona)

http://www.audiklub.org/p...t=61781&start=0
Ostatnio zmieniony przez golob 2010-03-10, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-03-10, 20:50   

Mam działający EGR ale go zaślepiłem, drugi raz kolektora raczej czyścił nie będę, a rok temu widać było skąd idzie syf, od strony EGR było naprawdę grubo, cząstki ze spalin w połączeniu z minimalnymi ilościami oleju z turbo(zawsze coś tam sie dostanie) i z wilgocią robią taką 'smołę' i to idzie do silnika.
Z drugiej strony, gorące spaliny poprawiają nagrzewanie się silnika(nie całe ciepło leci w wydech), i sam proces spalania z racji podwyższenia temperatury powwietrza docierającego do cylindrów.
Sprawny EGR nie ma większego wpływu na dynamike silnika <ok>
Co do Twojego pytania Dodek, przy zaślepionym EGR wzrasta ilość czystego powietrza jaka dostaje się do silnika na wolnych obrotach czy przy 'niepełnym' bucie.
Jak Ci egr działa i nie zamierzasz czyścić kolektrora to olej sprawe. Chyba że EGR przepuszcza Ci spaliny to jak nie jesteś 'zielonym' wiesz co zrobić :lol:
_________________
TDI +
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-03-10, 21:19   

po zaślepieniu zmieniło sie wam może jakoś spalanie i szybkość nagrzewania sie silnika ( czujecie jakby dłużej sie nagrzewał ?)
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-03-10, 22:08   

Dodek napisał/a:
po zaślepieniu zmieniło sie wam może jakoś spalanie i szybkość nagrzewania sie silnika ( czujecie jakby dłużej sie nagrzewał ?)


Ja żadnej różnicy w spalaniu nie zauważyłem, ani też w nagrzewaniu, poza tym EGR działa dopiero od pewnej temperatury, na zimnym nie działa.
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-03-10, 22:18   

generalnie myslałem pod EGR wstawic odpowiednio wycięta i wymodelowaną blache i nie zaslepiać zadnych węzyków idących do EGR'a czy zadnymi śrubkami czy czymkolwiek w razie czego moge szybciutko wrócić do starego . -Czy dobrze rozumuje?

btw macie może momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2010-03-10, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rico C4 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 114
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-03-10, 22:19   

Ja zaślepiłem EGR różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna :-D ze spalaniem i nagrzewaniem nie odczułem żadnej.
_________________
było C4 AEL quattro
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-10, 23:40   

Dodek napisał/a:
generalnie myslałem pod EGR wstawic odpowiednio wycięta i wymodelowaną blache


wytnij takie blachy jak jest uszczelka/podkladka i takie przykrec. ja niedlugo u siebie też wywale EGR.

i zobacze co sie nazbieralo w "ssaku" - wczesniej juz czyscilem w innym aucie... i naprawde duzo tego bylo :/
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-03-11, 08:34   

elmi_k napisał/a:


wytnij takie blachy jak jest uszczelka/podkladka i takie przykrec. ja niedlugo u siebie też wywale EGR.

i zobacze co sie nazbieralo w "ssaku" - wczesniej juz czyscilem w innym aucie... i naprawde duzo tego bylo :/


Polecam blaszkę z listów in-post :mrgreen: tylko lekko dociąć i pasuje idealnie, grubość też ma dobrą.
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2010-03-11, 09:11   

napisał/a:
macie może jakie są momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?
???
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-11, 22:52   

golob napisał/a:
Polecam blaszkę z listów in-post :mrgreen: tylko lekko dociąć i pasuje idealnie, grubość też ma dobrą.


ja prawdopodobnie pojde w coś takiego :)



Dodek napisał/a:
macie może momenty przykrecania śrub od kolektora dolotowego?


kolektor dolotowy - 20Nm
kolektor wydechowy - 25Nm
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
ralf30 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 111
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-03-14, 18:11   

Rico C4 napisał/a:
Ja zaślepiłem EGR różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna :-D ze spalaniem i nagrzewaniem nie odczułem żadnej.

Musze to sprawdzic u siebie :-P Ciekawe czy odczuje różnice
 
 
columb 



Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 161
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-03-21, 22:22   

No Panowie ja dzisiaj wlasnie na próbe zaslepilem EGRa. Narazie jaka roznice widze to ze nawet przy ostrym bucie nie puszcza dymka. Bede teraz obserwowal inne roznice, ale moja żonnka ktora dzis powozila nbryczka stwierdzila ze tak jakby troszke lepiej sie znbierala w dolnym zakresie obrotow niz wczesniej. Np: na 5 biegu od 60km/h. Glosnosc pracy silnika nic sie nie zmienila.
_________________
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: