Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
Autor Wiadomość
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 318
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-04-07, 08:21   

a ja ostatnio rozkręciłem EGR celem wyczyszczenia i zaślepienia i okazało się, że rdza spoiła wewnętrzne elementy zaworu i w sumie nie trzeba go zaślepiać bo sam się zaślepił
a wygląda tak
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
pedros 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-12, 19:01   

może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/
_________________
<--- Mój Avant ]
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 269
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-05-12, 20:32   

pedros napisał/a:
może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/


 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
pedros 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-12, 23:00   

ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic
_________________
<--- Mój Avant ]
 
 
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 318
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-05-13, 08:22   

pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora
_________________

 
 
ralf30 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 111
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-05-13, 09:28   

pedros napisał/a:
ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic

Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/
_________________
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !! ! :D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 318
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-05-13, 09:50   

ralf30 napisał/a:

Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/


dokładnie, sam próbowałem wykręcić kolektor, ale odpuściłem, tragiczny dostęp do śrub imbusowych, których kompletnie nie widać
_________________

 
 
Mietek286 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-05-13, 17:05   

ja też sie długo męczyłem z odkręceniem kolektora ale jakos odkręciłem długą przedłuzką i z lusterkiem :mrgreen:
 
 
uszaty2222 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-05-13, 17:59   

jak ktos potrfai odkrecac srubki i chce to zrobic to nie ma problemu ja tez ostatnio odkrecalem i wiekszych problemow nie bylo z dostepem gedora przedluzka koncowka imbusowa i jazda <ok>
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 419
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-13, 22:38   

FA?DZIK napisał/a:
pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora


wystarczy dobry klucz. gorzej jest z jedna sruba od kolektora wydechowego przy turbo jezeli ktos musi odkrecac.
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 269
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-05-14, 12:01   

Lechu napisał/a:
golob masz silnik od audi 100 :-P



nie, to zdjęcie zaczerpnięte z allegro, przy AEL zwykle jest pokrywa i EGRa nie widać, a chciałem koledze pokazać
 
 
pawelos 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 14:09   EGR sprawa jednak nie jest taka prosta

witam wszystkich, uszczelniałem pompę paliwową bo ciekła a jednoczesnie strasznie zaczął dymić mi pojazd na czarno jakiś czas temu więc posuzkaliśmy przycyzny.

Okazało się iż zrobiłą sie dziura w gumowej rurze dolotowej do kolektora turbiny, Pan który mi robił pompę i znalazł przyczynę dymienia sprawdził także EGR i ponoć jest w nim jakaś membrana (AEL 140KM) i własnie uszkodzenie EGR spowodowało ponoć uszkodzenie rury gdyż podobno bardzo podnosi się temperatura w kolektorze i "przepaliło" rurę. Obecnie rura została załatana (do czasu aż kupię nowa) i przewód dolotu do EGR zaślepiony. Owszem dymienie całkowicie ustało jednak pamietajmy ze dymił bo miał zły skąłd mieszanki bo zasysało dodatkowe powietrze przez "dziure". Tak wiec osobiście jednak zainwestuję w zawór EGR i go naprawie lub zamontuje nowy a napewno nie będę zaślepiał , zaznaczam opieram to na słowach Pana mechanika że przy uszkodzonym EGR rośnie temperatura w kolektorze turbiny co jak mniemam wcale wskazane ani dobre nie jest.

Reasumując dymienie waszych "lalek" to raczej to że turbina a dokąłdniej jej ukłąd jest nieszczelny a nie EGR natomiast nieszczelność ukłądu intercool może być spowodowana niewłaściwie działającym EGRem.
Jako zainteresowany tematem oczywiscie będe informował jak to u mnie się rozwija i moze wyjasnimy do końca ten temat.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mkfryzjer 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 142
Skąd: Zachodnipomorskie
Wysłany: 2010-07-11, 01:21   

golob napisał/a:
FA?DZIK napisał/a:
ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?



napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest


oj zmienia zmienia..... Zaślepiając EGR. zmieniamy prędkość przepływu spalin, a co za tym idzie prędkość turbiny a tym samym ilość powietrza zasysanego. Doskonale widać to w odczytach z Vaga jeśli auto ma seryjny soft...
 
 
owcy 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 33
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 2010-07-30, 15:59   

pytanko jak zaślepić, tak jak na foto



_________________
Owca
 
 
uszaty2222 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-07-30, 17:35   

zaslepiasz na laczeniu z kolektorem
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: