Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
Autor Wiadomość
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-04-07, 08:21   

a ja ostatnio rozkręciłem EGR celem wyczyszczenia i zaślepienia i okazało się, że rdza spoiła wewnętrzne elementy zaworu i w sumie nie trzeba go zaślepiać bo sam się zaślepił
a wygląda tak
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
pedros 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-12, 19:01   

może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/
_________________
<--- Mój Avant ]
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-05-12, 20:32   

pedros napisał/a:
może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/


 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
pedros 


Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-12, 23:00   

ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic
_________________
<--- Mój Avant ]
 
 
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-05-13, 08:22   

pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora
_________________

 
 
ralf30 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 111
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-05-13, 09:28   

pedros napisał/a:
ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic

Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/
_________________
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !! ! :D
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
FAŁDZIK 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-05-13, 09:50   

ralf30 napisał/a:

Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/


dokładnie, sam próbowałem wykręcić kolektor, ale odpuściłem, tragiczny dostęp do śrub imbusowych, których kompletnie nie widać
_________________

 
 
Mietek286 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-05-13, 17:05   

ja też sie długo męczyłem z odkręceniem kolektora ale jakos odkręciłem długą przedłuzką i z lusterkiem :mrgreen:
 
 
uszaty2222 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-05-13, 17:59   

jak ktos potrfai odkrecac srubki i chce to zrobic to nie ma problemu ja tez ostatnio odkrecalem i wiekszych problemow nie bylo z dostepem gedora przedluzka koncowka imbusowa i jazda <ok>
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
elmi_k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Elmo
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 421
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-13, 22:38   

FA?DZIK napisał/a:
pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora


wystarczy dobry klucz. gorzej jest z jedna sruba od kolektora wydechowego przy turbo jezeli ktos musi odkrecac.
_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-05-14, 12:01   

Lechu napisał/a:
golob masz silnik od audi 100 :-P



nie, to zdjęcie zaczerpnięte z allegro, przy AEL zwykle jest pokrywa i EGRa nie widać, a chciałem koledze pokazać
 
 
pawelos 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 14:09   EGR sprawa jednak nie jest taka prosta

witam wszystkich, uszczelniałem pompę paliwową bo ciekła a jednoczesnie strasznie zaczął dymić mi pojazd na czarno jakiś czas temu więc posuzkaliśmy przycyzny.

Okazało się iż zrobiłą sie dziura w gumowej rurze dolotowej do kolektora turbiny, Pan który mi robił pompę i znalazł przyczynę dymienia sprawdził także EGR i ponoć jest w nim jakaś membrana (AEL 140KM) i własnie uszkodzenie EGR spowodowało ponoć uszkodzenie rury gdyż podobno bardzo podnosi się temperatura w kolektorze i "przepaliło" rurę. Obecnie rura została załatana (do czasu aż kupię nowa) i przewód dolotu do EGR zaślepiony. Owszem dymienie całkowicie ustało jednak pamietajmy ze dymił bo miał zły skąłd mieszanki bo zasysało dodatkowe powietrze przez "dziure". Tak wiec osobiście jednak zainwestuję w zawór EGR i go naprawie lub zamontuje nowy a napewno nie będę zaślepiał , zaznaczam opieram to na słowach Pana mechanika że przy uszkodzonym EGR rośnie temperatura w kolektorze turbiny co jak mniemam wcale wskazane ani dobre nie jest.

Reasumując dymienie waszych "lalek" to raczej to że turbina a dokąłdniej jej ukłąd jest nieszczelny a nie EGR natomiast nieszczelność ukłądu intercool może być spowodowana niewłaściwie działającym EGRem.
Jako zainteresowany tematem oczywiscie będe informował jak to u mnie się rozwija i moze wyjasnimy do końca ten temat.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mkfryzjer 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 142
Skąd: Zachodnipomorskie
Wysłany: 2010-07-11, 01:21   

golob napisał/a:
FA?DZIK napisał/a:
ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?



napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest


oj zmienia zmienia..... Zaślepiając EGR. zmieniamy prędkość przepływu spalin, a co za tym idzie prędkość turbiny a tym samym ilość powietrza zasysanego. Doskonale widać to w odczytach z Vaga jeśli auto ma seryjny soft...
 
 
owcy 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 33
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 2010-07-30, 15:59   

pytanko jak zaślepić, tak jak na foto



_________________
Owca
 
 
uszaty2222 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 76
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-07-30, 17:35   

zaslepiasz na laczeniu z kolektorem
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: