Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.7 tdi] co to za silnik
Autor Wiadomość
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-09, 14:42   [2.7 tdi] co to za silnik

nie mogę nic znaleść na ten temat, same 2.5 i 1.9 lub 3.0
mam parę pytan i prosiłbym nie tłuc piany tylko konkretne odpowiedzi

1. co to za jednostka
2. koszty wymiany ewentualnie rozrządu w niej
3. awaryjność

to na razie tyle z pytan, jak się narodzą dalsze będe pisał.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-10, 10:09   

Użytkownik, dowcip ci sie wyostrzył, widze ze sie trzyma kolegi

1. co to za ejdnostka - miałem na mysli co to za motor, czy tak awaryjny jak 2.5 V6 czy moze mniej
2. wiek 81 nie ma znaczenia, i nie martwić sie prosze o moja sprawność bo to nie forum fitnes, miałem na mysli koszt wymiany takiego rozrządu, w 1.9 znam, w 2.5 V6 też wiem więc chciałem dowiedzieć sie ile tu kosztuje.
3 dziekuje za odpowiedz.
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2008-12-11, 00:04   

:) nie mam pojęcia czy 2.7tdi audi to awaryjna jednostka.... jest dość podobny z zewnątrz do 3.0tdi (ale ostatnio miewam kłopoty z oczami).
Jakoś tam jeździ i daje dużo frajdy z owej jazdy. No i potrafi być NAPRAWDę oszczędny. Ja już odnotowałem trasę ze zużyciem 5.8 l/100km (fakt, że ani mi się nie śpieszyło, ani nie można było jechać szybciej, niż 90-100km/h).
Co do "cen rozrządu" - to w aso audi w PL zalecają wymianę przy zdaje się dopiero 150-160k km. Cena za usługę z wymianą filtrów i oleju to ca. 3k pln.
Generalnie - motor z dobrymi recenzjami w Niemczech, dość dynamiczny i tani w eksploatacji. Do rajdów nadaje się jak całe a6 c6 :) (taniej i efektowniej wychodzi zakup golfa II z jakimś silnikiem benz i bańki nitrometanu).
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-11, 07:47   

Cytat:
2.Cena jest uzalezniona od miejsca wymiany i od mechanika,jezeli znajomy to normalne ze zrobi Ci taniej(dlatego napisalem zebys podjechal do P.Romka z serwisu na ulicy Stysia rog z Zielinskiego i on poda Ci cene wymiany(a jest najl;epszy od Audi we Wroclawiu i ja tylko tam robilem swoje Audice)
znam też dobry serwis AUD(I we Wrocłąwiu na Nowodworskiej 19 :) i tam robie swoje dotychczasowe autko.
ale oki

tmr, dziękuję bardzio za wypowiedz, no i parę procent wzrosło że jednak 2.7 TDi
 
 
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-12, 00:46   

Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.
 
 
capsi 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 05:27   

Adam84 napisał/a:
Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.


owszem, silnik 2,7 TDI jest na łańcuchu, wystęuje też problem z napinaczami(w sumie dość często) ale wcale nie trzeba do tego wyciągać silnika. Odkręca się parę klamotów, delke rozrządu i wymienia napinacze. Trochę roboty z tym jest ale nie jest najgorzej. Poza tym jeśli ktoś sam chciałby wymieniać olej w takim silniku, trzeba pamiętać aby bezwzględnie zalewać filtr oleju gdyż po starcie silnika może przeskoczyć rozrząd. Znam takie przypadki.
_________________
Audi Forever!!!
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-17, 00:37   

Mam pytanie do Ciebie capsi - jaki jest koszt wymiany tych napinaczy bez demontowania silnika. Chodzi mi o całkowity koszt naprawy razem z częściami.
 
 
sebbie 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Rochester/UK
Wysłany: 2008-12-22, 21:42   

W 2.7TDI montowanych w C6 lancuch rozrzadu nie jest przeznaczony do wymiany i (jak to okreslaja w salonie) jest life-time, tzn. przeznaczony jest na cale zycie auta.

2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.

Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0 :)
_________________
sebbie

Code so clean you could eat off it!
 
 
Jaszczur-gl 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: G-ce /Śląskie
Wysłany: 2008-12-27, 14:01   

2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
_________________
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-27, 17:33   

Jaszczur-gl napisał/a:
2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie


Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.
 
 
Jaszczur-gl 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: G-ce /Śląskie
Wysłany: 2008-12-27, 17:45   

Adam84 napisał/a:
Jaszczur-gl napisał/a:
2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie


Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.


hmm nie chce się kłócić ale Audi od 2007 roku wprowadziła we wszystkie diesle Common Rail. A pierwsze 3.0 Tdi były na pompo wtryskach. Podobnie jak silniki 2.0 miały 140KM na Pompowtryskach a teraz na Common Rail mają 170KM.
_________________
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu
 
 
sebbie 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Rochester/UK
Wysłany: 2008-12-27, 19:08   

2.7 tak i 3.0 są zasilane piezoelektrycznymi wtryskiwaczami (podobnymi do tych z TDI GT). Polecam też:

http://en.wikipedia.org/w...6_TDI_165-177kW
_________________
sebbie

Code so clean you could eat off it!
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-28, 02:53   

Właśnie o tym wcześniej pisałem:
''Fuel system
Bosch EDC 16, common rail direct diesel injection, separate high-pressure pump and rail for each row of cylinders, maximum injection pressure of 1600 bar, piezo injectors, up to five injection cycles, seven holes''
 
 
empire20


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec/Banbury UK
Wysłany: 2009-01-14, 17:33   

Witam!!!
Wczoraj oglądałem tę oto niunię http://search.autotrader....cleRegLetter=05

Autko ma prawie 80tys mil czyli jakies 130000 km usiadłem sobie wygodnie w środku naprawde fajna ale po odpaleniu silnika doznałem zawodu silnik chodził głośno obok stała taka sama a6 tylko z silnikiem 3.0tdi ale z przebiegiem o połowe mniejszym i silnik chodził ciszej dużo ciszej i równiej. Do tego wyświetlacz nie działał poprosiłem goscia z komisu aby mi go to włączył bo w mojej a4 b5 takiego nie ma i klops przyszedł jeden który nie zabardzo wiedział ( ale nie mam mu za złe bo ciapaty) ale drugi koleś który był bardziej rozgarnięty w temacie stwierdził ze nie działa. Nie wiem czy tak ma być ale na biegu jałowym z wydechu leciało dość sporo białego dymku może przez to że stał nie odpalany przez dłuższy czas ale ten 3.0tdi nie wydał z siebie ani jednego dymka , druga sprawa to po dodaniu gazu na jałowym biegu tak do 2.5tys obr wszystko było O.K ale gdy obroty spadały i dochodziły do 1000ob było słychać charakterystyczne kliknięcie tak jakby silnik gazł potem kliick i znowu słyszalna praca silnika wszystko to w ułamku sekundy.

Dziwie się bo Audi jest naprawdę super marką widzę to po moim starym poczciwym afn ale przy takim przebiegu nawet jeśli ktoś o to auto nie dbał zabardzo takie rzeczy nie powinny wystąpić. Pojechałem tam z myślą żeby kupić a6 c6 avant a wróciłem w przekonaniu że będzie to e61 525d :cry:
_________________
w poszukiwaniu a6 vant 2.7 tdi
 
 
-Misiek- 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 93
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 19:52   

Jaszczur-gl to, że dołożyli common rail nie znaczy, że nagle ma 170KM, po prostu są 2 wersje 140KM i 170 KM po zmianie na common rail 140 ma 143 a 170 to 170 :-P
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: