Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.7 tdi] co to za silnik
Autor Wiadomość
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-09, 14:42   [2.7 tdi] co to za silnik

nie mogę nic znaleść na ten temat, same 2.5 i 1.9 lub 3.0
mam parę pytan i prosiłbym nie tłuc piany tylko konkretne odpowiedzi

1. co to za jednostka
2. koszty wymiany ewentualnie rozrządu w niej
3. awaryjność

to na razie tyle z pytan, jak się narodzą dalsze będe pisał.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-10, 10:09   

Użytkownik, dowcip ci sie wyostrzył, widze ze sie trzyma kolegi

1. co to za ejdnostka - miałem na mysli co to za motor, czy tak awaryjny jak 2.5 V6 czy moze mniej
2. wiek 81 nie ma znaczenia, i nie martwić sie prosze o moja sprawność bo to nie forum fitnes, miałem na mysli koszt wymiany takiego rozrządu, w 1.9 znam, w 2.5 V6 też wiem więc chciałem dowiedzieć sie ile tu kosztuje.
3 dziekuje za odpowiedz.
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 875
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2008-12-11, 00:04   

:) nie mam pojęcia czy 2.7tdi audi to awaryjna jednostka.... jest dość podobny z zewnątrz do 3.0tdi (ale ostatnio miewam kłopoty z oczami).
Jakoś tam jeździ i daje dużo frajdy z owej jazdy. No i potrafi być NAPRAWDę oszczędny. Ja już odnotowałem trasę ze zużyciem 5.8 l/100km (fakt, że ani mi się nie śpieszyło, ani nie można było jechać szybciej, niż 90-100km/h).
Co do "cen rozrządu" - to w aso audi w PL zalecają wymianę przy zdaje się dopiero 150-160k km. Cena za usługę z wymianą filtrów i oleju to ca. 3k pln.
Generalnie - motor z dobrymi recenzjami w Niemczech, dość dynamiczny i tani w eksploatacji. Do rajdów nadaje się jak całe a6 c6 :) (taniej i efektowniej wychodzi zakup golfa II z jakimś silnikiem benz i bańki nitrometanu).
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Sigma_74 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Wiek: 90
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-11, 07:47   

Cytat:
2.Cena jest uzalezniona od miejsca wymiany i od mechanika,jezeli znajomy to normalne ze zrobi Ci taniej(dlatego napisalem zebys podjechal do P.Romka z serwisu na ulicy Stysia rog z Zielinskiego i on poda Ci cene wymiany(a jest najl;epszy od Audi we Wroclawiu i ja tylko tam robilem swoje Audice)
znam też dobry serwis AUD(I we Wrocłąwiu na Nowodworskiej 19 :) i tam robie swoje dotychczasowe autko.
ale oki

tmr, dziękuję bardzio za wypowiedz, no i parę procent wzrosło że jednak 2.7 TDi
 
 
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-12, 00:46   

Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.
 
 
capsi 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 05:27   

Adam84 napisał/a:
Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.


owszem, silnik 2,7 TDI jest na łańcuchu, wystęuje też problem z napinaczami(w sumie dość często) ale wcale nie trzeba do tego wyciągać silnika. Odkręca się parę klamotów, delke rozrządu i wymienia napinacze. Trochę roboty z tym jest ale nie jest najgorzej. Poza tym jeśli ktoś sam chciałby wymieniać olej w takim silniku, trzeba pamiętać aby bezwzględnie zalewać filtr oleju gdyż po starcie silnika może przeskoczyć rozrząd. Znam takie przypadki.
_________________
Audi Forever!!!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-17, 00:37   

Mam pytanie do Ciebie capsi - jaki jest koszt wymiany tych napinaczy bez demontowania silnika. Chodzi mi o całkowity koszt naprawy razem z częściami.
 
 
sebbie 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Rochester/UK
Wysłany: 2008-12-22, 21:42   

W 2.7TDI montowanych w C6 lancuch rozrzadu nie jest przeznaczony do wymiany i (jak to okreslaja w salonie) jest life-time, tzn. przeznaczony jest na cale zycie auta.

2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.

Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0 :)
_________________
sebbie

Code so clean you could eat off it!
 
 
Jaszczur-gl 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: G-ce /Śląskie
Wysłany: 2008-12-27, 14:01   

2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
_________________
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-27, 17:33   

Jaszczur-gl napisał/a:
2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie


Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.
 
 
Jaszczur-gl 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: G-ce /Śląskie
Wysłany: 2008-12-27, 17:45   

Adam84 napisał/a:
Jaszczur-gl napisał/a:
2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie


Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.


hmm nie chce się kłócić ale Audi od 2007 roku wprowadziła we wszystkie diesle Common Rail. A pierwsze 3.0 Tdi były na pompo wtryskach. Podobnie jak silniki 2.0 miały 140KM na Pompowtryskach a teraz na Common Rail mają 170KM.
_________________
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu
 
 
sebbie 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Rochester/UK
Wysłany: 2008-12-27, 19:08   

2.7 tak i 3.0 są zasilane piezoelektrycznymi wtryskiwaczami (podobnymi do tych z TDI GT). Polecam też:

http://en.wikipedia.org/w...6_TDI_165-177kW
_________________
sebbie

Code so clean you could eat off it!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2008-12-28, 02:53   

Właśnie o tym wcześniej pisałem:
''Fuel system
Bosch EDC 16, common rail direct diesel injection, separate high-pressure pump and rail for each row of cylinders, maximum injection pressure of 1600 bar, piezo injectors, up to five injection cycles, seven holes''
 
 
empire20


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec/Banbury UK
Wysłany: 2009-01-14, 17:33   

Witam!!!
Wczoraj oglądałem tę oto niunię http://search.autotrader....cleRegLetter=05

Autko ma prawie 80tys mil czyli jakies 130000 km usiadłem sobie wygodnie w środku naprawde fajna ale po odpaleniu silnika doznałem zawodu silnik chodził głośno obok stała taka sama a6 tylko z silnikiem 3.0tdi ale z przebiegiem o połowe mniejszym i silnik chodził ciszej dużo ciszej i równiej. Do tego wyświetlacz nie działał poprosiłem goscia z komisu aby mi go to włączył bo w mojej a4 b5 takiego nie ma i klops przyszedł jeden który nie zabardzo wiedział ( ale nie mam mu za złe bo ciapaty) ale drugi koleś który był bardziej rozgarnięty w temacie stwierdził ze nie działa. Nie wiem czy tak ma być ale na biegu jałowym z wydechu leciało dość sporo białego dymku może przez to że stał nie odpalany przez dłuższy czas ale ten 3.0tdi nie wydał z siebie ani jednego dymka , druga sprawa to po dodaniu gazu na jałowym biegu tak do 2.5tys obr wszystko było O.K ale gdy obroty spadały i dochodziły do 1000ob było słychać charakterystyczne kliknięcie tak jakby silnik gazł potem kliick i znowu słyszalna praca silnika wszystko to w ułamku sekundy.

Dziwie się bo Audi jest naprawdę super marką widzę to po moim starym poczciwym afn ale przy takim przebiegu nawet jeśli ktoś o to auto nie dbał zabardzo takie rzeczy nie powinny wystąpić. Pojechałem tam z myślą żeby kupić a6 c6 avant a wróciłem w przekonaniu że będzie to e61 525d :cry:
_________________
w poszukiwaniu a6 vant 2.7 tdi
 
 
-Misiek- 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 93
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2009-01-14, 19:52   

Jaszczur-gl to, że dołożyli common rail nie znaczy, że nagle ma 170KM, po prostu są 2 wersje 140KM i 170 KM po zmianie na common rail 140 ma 143 a 170 to 170 :-P
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: