Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
2,5tdi AKE na 1,9 AWX
Autor Wiadomość
woyciech555 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 39
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-12-06, 21:55   2,5tdi AKE na 1,9 AWX

Witam wszystkich :)

Dopadła mnie bolączka 2,5tdi czyli pompa wtryskowa padł nastawnik i tłoczek od kąta.

Pomyślałem żeby wsadzić silnik 1,9tdi awx do mojej budy c5 manual 6 biegów quattro i mam pare pytań

-czy awx po chipie na 160-170km będzie dorównywał przyśpieszeniem seryjnemu 2,5 ake?

-o ile się zmniejszy spalanie?

-Jak z kulturą pracy silnika 1,9 (Głośność w kabinie)?

Wiem że 1,9tdi nie wychodziły w quattro ale dla mnie to bez znaczenia i po zmianie silnika zmieniłbym pojemnośc silnika w dowodzie rejestracyjnym na 1,9 a co za tym idzie mniejsze opłaty OC a te ostatnio nieźle podskoczyły eh
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Damolka89 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Damian
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 269
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-12-06, 22:29   

Witaj Kolego <luzik>
Tu masz odpowiedzi na swoje pytania pod tym linkiem
http://www.a6klub.pl/-a6-...tdi-vt39147.htm

Moim zdaniem..., ale to tylko moje zdanie to lepiej ogarnąć pompę i cieszyć się jazdą i tą pracą V6 <okok> jeżeli poza pompą nic się nie działo, niż inwestować przekładać i też nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam <luzik>
_________________
Jak samochód, to tylko Audi;)
 
 
woyciech555 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 39
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-12-12, 23:12   

Już siedzi 1,9 AWX <lol> pozostało tylko podłączyć kabelki i obniżyć jakoś przód bo uniusł się do góry o jakieś 8cm heh.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
chris1987 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Krzychu
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 161
Skąd: Sz-N
Wysłany: 2016-12-13, 18:33   

duza różnica w komforcie, dynamice?

Jutro u siebie moge przetrzeć szmatką sprężyny i sprawdzić jakie mam kropki przy zawieszeniu 1BE. Ułatwi Ci to poszukiwanie ori sprężyn do 130stki :)
_________________
173KM/376NM
 
 
woyciech555 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 39
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-12-18, 22:20   

Podłączyłem wszystkie kostki na podszybiu i auto odpaliło.jeszcze nie podłączyłem kompa wiec nie wiem czy są jakies błedy ale check sie nie świeci :) .Autem jeszcze nie jeździłem wiec nie wiem jak z dynamika ale mówią że 1.9 po chipie na 160-170km lepiej jedzie niż zdrowe 2,5tdi.Ja robie moją a6 na 200km wiec troche czasu mi zleci ale nie spieszy mi się bo doposażam ją w pare dodatkowych bajerów (grzane siedzenia,webasto,pamieć foteli,tempomat,navi+ itd).Dzięki za oznaczenie spreżyn ale mam całego anglika na rozbiórkę więc mam ori sprężyny od 1,9tdi :)
 
 
adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 67
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-01-04, 16:59   

woyciech555 napisał/a:
Podłączyłem wszystkie kostki na podszybiu i auto odpaliło.jeszcze nie podłączyłem kompa wiec nie wiem czy są jakies błedy ale check sie nie świeci :) .Autem jeszcze nie jeździłem wiec nie wiem jak z dynamika ale mówią że 1.9 po chipie na 160-170km lepiej jedzie niż zdrowe 2,5tdi.Ja robie moją a6 na 200km wiec troche czasu mi zleci ale nie spieszy mi się bo doposażam ją w pare dodatkowych bajerów (grzane siedzenia,webasto,pamieć foteli,tempomat,navi+ itd).Dzięki za oznaczenie spreżyn ale mam całego anglika na rozbiórkę więc mam ori sprężyny od 1,9tdi :)



Mi poszedł o 3,5 cm do góry, ale też zmieniłem sprężynki i siedział już równo, w moim odczuciu 1.9 avf manual odpychał sie tak samo jak 2.5 163km w multi, jeśli chodzi o głośność to jest głośniej bo to 1.9 ale tragedii nie ma, zmieniałeś skrzynie na manual czy zostawiłeś tip ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
woyciech555 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 39
Skąd: Leszno
Wysłany: 2017-01-13, 23:39   

mhm musze zmienic jeszcze te sprezyny.u mnie 1,9 jedzie praktycznie tak samo jak 2,5 ale tak do 120km/h powyzej tej predkosci raczej 2,5 bylo by szybsze no i predkosc maxsymalna 2,5 mialo znacznie wieksza.ale mi to nie przeszkadza bo i tak podnosze moc na okolo 200-210km a wtedy zadne 2,5 po chipie nawet tak nie pojedzie :) ,2,5 w porownaniu z 1,9 slabo jechalo z niskich obrotow moim zdaniem.byl tip ale zmienilem na manuala jakis czas temu i po miesiacu padla pompa w 2,5 heh wiec zrobilem swapa :p .teraz jest auto lzejsze a hamulce zostaly z 2,5 wiec jak podniose moc to bedzie pasowac bo bedzie czym zahamowac :)
 
 
adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 67
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-01-14, 09:30   

Tak dokładnie, hamulce od razu masz gotowe pod moc i przy montażu 1.9 można spasować IC od 2.5 ten centralny i też będzie gitara. Jest jeszcze taki myk ze w zbiorniku od 1.9 siedzi pompka która tłoczy paliwo do pompy vacum a w 2.5 jest tyko przelewowa i jedni twierdzą że 1.9 z ta pompka na wyższych obrotach jest żwawszy a inny nie widzą różnicy, ale gdzieś czytałem że przy takim swapie niektórzy dodają pompkę na przewodzie paliwowym żeby zastąpiła tą w zbiorniku ale musiał bym pogrzebać w necie bo na pewno gdzieś to widziałem
 
 
niemy88 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-15, 11:15   

adasko185 napisał/a:
woyciech555 napisał/a:
Podłączyłem wszystkie kostki na podszybiu i auto odpaliło.jeszcze nie podłączyłem kompa wiec nie wiem czy są jakies błedy ale check sie nie świeci :) .Autem jeszcze nie jeździłem wiec nie wiem jak z dynamika ale mówią że 1.9 po chipie na 160-170km lepiej jedzie niż zdrowe 2,5tdi.Ja robie moją a6 na 200km wiec troche czasu mi zleci ale nie spieszy mi się bo doposażam ją w pare dodatkowych bajerów (grzane siedzenia,webasto,pamieć foteli,tempomat,navi+ itd).Dzięki za oznaczenie spreżyn ale mam całego anglika na rozbiórkę więc mam ori sprężyny od 1,9tdi :)



Mi poszedł o 3,5 cm do góry, ale też zmieniłem sprężynki i siedział już równo, w moim odczuciu 1.9 avf manual odpychał sie tak samo jak 2.5 163km w multi, jeśli chodzi o głośność to jest głośniej bo to 1.9 ale tragedii nie ma, zmieniałeś skrzynie na manual czy zostawiłeś tip ?


A jakie sprężyny wrzuciłeś? Amory też od 1.9? Muszę to zrobić u siebie i nie wiem jakie kupic
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 67
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-01-15, 12:43   

Miałem całego angola więc zmieniłem sprężyny razem z amorami tak jak było skręcone i od razu auto sie wyrównało a i prowadzenie się zmieniło na plus bo na tych wysokich jakoś dziwnie mi sie jechało
 
 
sash997 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: piotr
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 193
Skąd: wieluń
Wysłany: 2017-01-15, 22:56   

mam pytanie wam też po swapie tak lekko kierownica sie kręci? normalnie u mnie chodzi jak w wózku widłowym

[ Dodano: 2017-01-15, 23:00 ]
jak patrze w etka to są różne maglownice dla V6 i dla R4 może dla V6 jest mocniejsza z racji większej wagi silnika?
_________________
pomoc w sprawie pieców webasto
 
 
adasko185 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 67
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-01-15, 23:36   

Dokładnie, jest inna maglownica dla mnie też sie kiera lżej kręciła i z tego rozmawiając z innymi usłyszałem to samo
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
sash997 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: piotr
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 193
Skąd: wieluń
Wysłany: 2017-01-15, 23:54   

mi każdy tego zazdrości :) nie ma problemów kręcić palcem na postoju :)
_________________
pomoc w sprawie pieców webasto
 
 
damian77-d1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-01-16, 22:14   

woyciech555, woyciech5[b]woyciech555, 55[/b], woyciech555, witaj , jestem rowniez po przekladce silnika z 2,5 na 1,9 awx i mam takie pytanie , o pompke paliwa w zbiorniku , powinna dzialac tylko przy przekreceniu zaplonu przez kilka sekund , a umnie pracuje caly czas nawet przy odpalonym aucie , co nia steruje co moze byc nie tak ?
 
 
chris1987 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Krzychu
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 161
Skąd: Sz-N
Wysłany: 2017-01-16, 22:56   

Mam ori awx i pompka pracuje cały czas.
_________________
173KM/376NM
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: