Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 v6 Ustawienie rozrządu
Autor Wiadomość
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 18:09   2.4 v6 Ustawienie rozrządu

Witam,

Koledzy mam pytanie czy w kanale 93 na vagu w 3 i 4 kratce powinna byc wartosc zero?
Pytam gdyż poprawiam po partaczu rozrzad i zastanawiam sie czy wartosciami z vaga konkretnie z tego kanalu sie sugerowac. Ja mam wartosc 5 i 3 st. KW. Silnik nie rowno pracuje lekko drzy.
Dodatkowe pytanie. Czy blokada wałków rozrzadu powinna wchodzic delikatnie w otwory na motylkach?
Zastanawiam czy wlasnie tu mi sie nie wkradl blad i z tego powodu te wartosci.
Wczesniej gosc zmontowal na luzny pasek strach pomyslec co moglo sie wydarzyc.
Prosze o pomoc. Dzieki.
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-19, 20:02   

5 i 3 to jeszcze nie tak źle, raczej nie to jest przyczyną nierównej pracy silnika. Ustawić jednak nie zawadzi :)

Co rozumiesz pod pojęciem "delikatnie"? Porządna blokada jest tak spasowana z otworami w motylkach, że wchodzi lekko, ale nie zostawia praktycznie żadnego luzu.
Blokada wału była wkręcana podczas ustawiania rozrządu?
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 20:35   

Jesli chodzi o blokade walu korbowego to byla wkrecona. Robilem zgodnie z instrukcja z Elsy ktora tez pokrywa sie z instrukcja na stronie contitech.
Delikatnie, to rozumiem przez to że przystawiajac blokade do motylkow wszystkie otwory idealnie pasuja do wypustów w blokadzie. Innymi słowy to czy otworki w motylkach muszą być idealnie w linii poziomej?
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-19, 20:44   

Tak - muszą być w poziomie.
Nie bardzo rozumiem, co znaczy że przykładasz blokadę wałków. Chyba, że do kontroli ustawienia, bo do składania rozrządu to ona ma być założona cały czas, a kółka luźne. Jak napniesz pasek to dopiero skręcasz koła (moment bodajże 55nm).

Potem można zdjąć blokady, obrócić kilka razy wałem, ponownie wkręcić blokadę wału i dopiero wtedy przykładając blokadę wałków sprawdzić poprawne ich ustawienie. Blokada powinna wchodzić bez jakiegokolwiek "siłowania" się z nią. Dodatkowo można sprawdzić samą blokadę, czy ma kołki idealnie w poziomie - po prostu powinna idealnie pasować po obróceniu jej o 180 stopni. Po takim złożeniu rozrządu możemy być pewni, że zrobiliśmy to OK :)
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 21:28   

Ok. Czyli ustawiam tak rozrzad zeby w kanale 93 bylo 0 0.
Motylki maja byc w poziomie a jesli nie sa? Mozna je skorygowac obracajac nimi?
Zaraz pojde i sprawdze poziomica ta moja blokade.
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-19, 21:43   

matikemk napisał/a:
Ok. Czyli ustawiam tak rozrzad zeby w kanale 93 bylo 0 0.


Nie - ustawiasz na blokadach. Blokady ustawiają wałki wydechowe. Pomiar jest na wlotowych. Jak jesteś pewny ustawienia wydechowych, to dopiero można wyciągać wnioski co do odczytów z vag'a. Powinno być jak najbliżej zera. U Ciebie nawet to co masz teraz, to nie jest źle.

matikemk napisał/a:
Motylki maja byc w poziomie a jesli nie sa? Mozna je skorygowac obracajac nimi?

A jak chcesz nimi obrócić? Najpierw trzeba "zluzować" koła na wałkach rozrządu.

matikemk napisał/a:
Zaraz pojde i sprawdze poziomica ta moja blokade.

Nie ma potrzeby - jak Ci mówiłem, dobra paduje do ustawionego rozrządu niezależnie, jak ją obrócisz. Innej bym nie używał <okok>
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 23:07   

Chodzi o to że nie wiem czy jest dobra. Patrzylem ja nie dawno z poziomica. Nie ma sie czego w niej czepic jest z grubej blachy nie ma zagiec. Blokada nazywa sie Asta - A2425TDI.

Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?

Dobra z reszta rozbiore jeszcze raz i ustawie dokladniej. Sprobuje tak jak mowisz ze obroce ja.Mam jeszcze taki pomysl.
Moge po ustawieniu wstepnie zlozyc przod silnika i uruchomic bez plynu chlodniczego na kilka sekund zeby vag zapisal wartosci w kanale 93? Nastepnie je odczytam i jak cos to rozbiore i poprawie.
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-19, 23:15   

matikemk napisał/a:
Co do krecenia motylkami. Chodzi mi o to że jak jest zle lub nie dokladnie ustawiony rozrzad to co? Luzuje kola i motylki ustawiam na rowno? Mozna tak?


Jeżeli pod pojęciem "luzuje kola" rozumiesz lekkie odkręcenie śrub i następnie użycie ściągacza do zdjęcia koła ze stożka, to tak - w ten sposób można "spoziomować" motylki. Potem, nadal z założoną blokadą, dokręcasz śruby, a potem to już procedura jak pisałem wcześniej <okok>

Cały czas należy oczywiście pamiętać o blokadzie wału korbowego.
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 23:18   

A co myslisz na temat tego sprawdzenia na vag?
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-19, 23:59   

Nie robiłem tak, ale wydaje mi się, że powinno się udać. Natomiast nie za bardzo widzę sens takiego ustawiania. Jak pisałem - ustawia się wałki wydechowe i jeżeli nadal odczyty w vag'u będą daleko rozbieżne od "0", to trzeba zrzucać pokrywy zaworów i sprawdzić, łańcuchy i fazatory. Tam są kolejne znaki do ustawienia rozrządu - poszukaj na forum, jest o tym w kilku wątkach.

Jeszcze jedno mi się przypomniało - zanim ściągniesz koła to wykręć całkowicie śruby i zobacz, czy te motylki nie są już przypadkiem "przeciągnięte", co jest możliwe, jeżeli już ktoś "siłowo" próbował ustawić rozrząd.
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
tomolo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Tomek
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2014-07-20, 10:31   

matikemk, sory, że w Twoim temacie ale szybkie pytanie.
U mnie na polskim vag-u w bloku 93 3 i 4 kratka wartość niezmiennie 130. Silnik pracuje ale mam wrażenie , że nie do końca prawidłowo. Sprawdziłem w opisie bloków , że powinno być od -6 do +6 st. Czy takie dane wskazują na źle ustawiony rozrząd lub awarie fazatorów?
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4058
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-07-20, 19:24   

tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-20, 21:59   

tomolo napisał/a:
że powinno być od -6 do +6 st


Apropo tych wartości to znalazłem na forum obcokrajowym

+/- 4 on each bank but also BETWEEN each bank

Some examples:

-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!!

Także ja postaram sie ustawić rozrząd jak najlepiej na blokadzie i dodatkowo sprawdze warotści w kanale 93.
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-21, 09:17   

To daj znać, jak wyszło ;)

U mnie jest obecnie +2 / +2 , więc wg powyższego <okok>
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-23, 09:11   

Wczoraj działałem przy rozrządzie. Rozebrałem i poprawiłem ustawienie. Blokada wchodziła luźno w motylki wałków. Wcześniej było troche źle ustawione - trzeba było troche naciągać blokadę podczas wkładania. Teraz blokada wchodzi luźno i po odwróceniu o 180st tak samo. Przekręciłem kilka razy wał po ustawieniu na znaki blokada nadal wchodziła luźno.

Uruchomiłem silnik i na VAG odczytałem kanał 93 jest 0 i 0. Także jest ok. Silnik pracuje ładnie. Teraz pozostało doprowadzić do ładu LPG. Dziękuję za rady. :)
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: