Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: 0x4B25A
2015-01-22, 11:14
1.8 T AWT Passat B5FL 2001
Autor Wiadomość
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 10:20   1.8 T AWT Passat B5FL 2001

Witam!
Mam na imię Piotr i szukam pomocy;)
Co prawda to nie Audi. Pacjent to Passat B5FL 2001 rok 1.8t AWT Variant manual.
Problem to duże spalanie ok 10.5l/100km w trasie przy 100-110km/h - mało dynamicznie.
W samochodzie wymieniłem pompę paliwa na nową VEMO (ciśnienie przy teście pod obciążeniem 4,5 bara do odcięcia i nie spada). Świece nowe NGK. Wymienione wszystkie filtry. Brak wypadających zapłonów. Nowy ori regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Wczoraj wymieniłem zawór powietrza wtórnego z tyłu głowicy wraz z łączeniami i opaskami.
Wyrzuciłem katalizator i wspawałem rurę. Z wydechu czuć niespalone paliwo. Pierwsza sonda NGK wymieniona niecały rok temu. Druga wyłączona programowo(choć w tej chwili wgrałem oryginalny program w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok i tak jeżdżę)
Oto co się dzieje na wolnych obrotach:
http://vaglog.pl/log_200928.html
Przepływkę wymieniłem na ori używkę i teraz mierzy lepiej (ale czy na pewno?). Do odcinki:
http://vaglog.pl/log_200929.html
Przejazd w koło komina:
http://vaglog.pl/log_200930.html

Dolot jest szczelny. Przy teście szczelności jedyna droga ucieczki to bagnet. Zatykam palcem i przewody twardnieją.

Proszę o wszelkie sugestie bo nie znalazłem podobnego tematu na forum passata ani audi :( Dziękuje serdecznie za dużą pomoc forumowiczom z forum passata;)
Dzięki

P.S.
Silnik jest po remoncie góry bo wydmuchał uszczelkę pod głowicą. Nowe uszczelki, rozrząd i planowanie głowicy. Zalany olejem MOTUL 8100 X-CESS 5W40.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2117
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-01-22, 12:55   

Podrzuć log dynamiczny 118, ew. 115
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 13:04   

http://vaglog.pl/log_198139.html
Z przed 20 dni, ale są ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2117
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-01-22, 13:24   

Zapach niespalonego paliwa może być po części efektem braku katalizatora.
Logi wyglądają OK. Rozumiem, ze auto tylko na benzynie pomyka?
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 13:27   

Tak tylko na PB.
I jest dość żwawe.
Skąd takie skoki korekty lamdy w kanale 33? I przy jeździe i co gorsza na postoju?
Niecały rok temu wsadziłem nową NGK.
Jakiej używki szukać dla sprawdzenia? Jakie nr i ile biegunów?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2015-01-22, 18:39   

Warto sprawdzić wskazania czujnika temp g62 i do sprawdzenia wszystkie podciśnienia pod kątem szczelności jak i zawór dv.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 21:05   

Zawór dv mam nowy ori - pol roku.
Gdzie sprawdzić zawór g62?
Jak sprawdzam szczelność(zgodnie z tym: http://www.a4mods.com/ind...tml&category=5) to ciśnienie ucieka jedynie przez bagnet. Zatkam palcem i nic nie syczy.
Gdzie jeszcze sprawdzać szczelność?
Na dodatek coś takiego
http://zapodaj.net/7524576ce774b.jpg.html
http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html
Co dalej ? Jakieś sugestie koledzy?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2015-01-22, 21:26   

Fejb napisał/a:
Gdzie sprawdzić zawór g62?

Nie zawór tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego. Trzeba sprawdzić jakie wartości podaje gdy silnik wystudzony i w trakcie nagrzania. Możesz sprawdzić jego wskazania w grupach 004, 006 silnika. Czy po wystudzeniu będzie pokrywał się z temp otoczenia a po nagrzaniu silnika około 90 stopni.
Fejb napisał/a:
Gdzie jeszcze sprawdzać szczelność?

Wszystkie podciśnienia, czy nie ma jakichś przetarć lub spróchniałych przewodów z układem sai włącznie gdyż jest razem połączony.
 
 
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 22:23   

Ok zastosuję się;)
A co z tym fantem? http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html skąd te błędy na czerwono?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
DCC 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARS
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 52
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2015-01-22, 22:27   

robiłeś już ten test szczelności??
_________________
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Car/558007140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
 
 
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-22, 22:32   

Robiłem ten test http://www.a4mods.com/ind...tml&category=5 już kilka razy. Jak zatkam palcem bagnet to przewodu pęcznieją więc jest szczelnie.
Co sądzicie o pierwszej sondzie? Dobrze działa czy nie? Podmieniać na próbę? Sonda ma niecały rok NGK.
Dziś byłem w trasie i n każdym skrzyżowaniu czuć niespalone paliwo;/ Ostatnio sprawdzałem wydech zatykając końcówki tłumika i nic nigdzie nie uciekało.
Korekty z grupy 32 po trasie ~200km.
http://zapodaj.net/9e287c5240fb0.jpg.html

Czyli jak rozumiem przez układ SAI może być zaciągane lewe powietrze przez co sonda może wariować i robić korekty na + ?
 
 
schiller 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Peter
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 790
Skąd: Hessen
Wysłany: 2015-01-22, 23:16   

Co pokazuje czujnik temp.?
_________________
Mody

zrobione:
chip (162 g/s), tip, wentylowane nadkole kulera, CLH i DRL na LEDach w halo, PDC, ori chromowane nakladki na koncowki wydechu z C7, bluetooth i mp3 usb w radiu symphony2, ori lampki rejestracji LED z A5, inteligentne kierunki, tylna wycieraczka areo z tourana, ori rolety przeciwsloneczne, galka s-line, navi RNS-D, Heble 312

do zrobienia:
oswietlenie wnetrza LED, ... cos sie jeszcze wymysli
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-23, 07:59   

http://vaglog.pl/log_201121.html
Coś długo wchodzi na 90 stopni, których nie osiąga.
W chwili gdy pokazuje 70 to na zegarach jest już 90. Czekałem i czekałem i nie idzie do góry.
Auto stało w garażu, w którym było 6 stopni po nocy.
Jak to wygląda?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2015-01-23, 15:08   

Fejb napisał/a:
W chwili gdy pokazuje 70 to na zegarach jest już 90. Czekałem i czekałem i nie idzie do góry.

Trzeba go wymienić gdyż do ecu idzie błędna wartość i dolewa
 
 
Fejb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Piotr
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-01-23, 16:40   

Na jakiej podstawie to stwierdzasz ?:)
Za długo się grzeje wg czujnika? Rozumiem, że 3 kolumna w bloku 4 pokazuje temp cieczy? A 4 kolumna powietrze w dolocie?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: