Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.
Autor Wiadomość
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-16, 18:56   [ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.

Witam koledzy,

jak w temacie -- moja A6 C5 2.8Q z TIP'em przy 70 km/h i najbardziej na 5-tym biegu i obrotach ok 1-1.5k wpada w wibracje, które najbardziej czuć w tyle auta.

Wymieniony dyfer, podpora wału, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne tylnych półosi, zawieszenie z przodu zrobione, z tyłu zrobione (łączniki stabilizatora, simmerbloki) - w 2 warsztatach byłem na diagnozie i nie mieli się do czego przyczepić a wibracje jak są tak są.

Wróciłem właśnie z prewencyjnej wymiany oleju w mojej ZF5HP19FLA.

Spece od skrzyni mówili że może to być konwerter. A ja się Was pytam -- może to być konwerter który nie do końca załapuje albo nie eliminuje drgań? No w końcu na 5-tym biegu przy takich obrotach chyba jest duży moment, prawda?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mrporpoise 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Lechu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 325
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 22:51   

Ja mam takie może oczywiste i głupie pytanie... ale czy sprawdzałeś wyważenie kół? Podjedź do dobrej stacji gdzie robią tzw. test drogowy i są w stanie wykonać optymalizacje kół - czyli odpowiednie ustawienie opony względem felgi.

Bo to co opisujesz to dla mnie brzmi na zgubiony ciężarek, względnie skrzywioną felgę. Mhm
 
 
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-16, 23:11   

Niestety nie opisalem sprawy na 100%. Z problemem borykam sie juz 5k km. Drugi komplet kol - zimowe na innych alufelgach, wywazane. Poza tym jak problem powstal w cieple dni to byly przekladane kola z nowej Skody. Tak samo bylo bicie piast sprawdzane.

Samochod na podnosniku wibruje -- caly wal napedowy, caly tyl.. Tak jakby zaczynalo sie to na skrzyni wlasnie.

Ale drzy lekko przy 35 kmh i przyspieszani, mocno przy 70 kmh - najmocniej, potem jeszcze przy 140 kmh.

Gubie sie czy to konwerter czy rezonans wiewywazonego czegos -- tak, wibracje powstaly a potem wywaalem wal i byl on na regeneracji krzyzaka.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mrporpoise 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Lechu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 325
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 23:48   

No to jak masz sprawdzone wszystko od skrzyni do kół, czyli wał, piasty itd. To pozostaje szukać dalej - czyli skrzynia. Jeśli wał masz wyważony poprawnie.
 
 
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-28, 10:43   

Właśnie spróbuję ogarnąć jeszcze raz wyważenie wału. Problemy zaczęły mi się od wibracji przy 120 km/h -- jednoznacznie wskazanie -- podpora do wymiany. A po wymianie podpory zaczęły się wspomniane wcześniej wibracje przy 60-80 km/h i 120-140 km/h. Wał był na wyważaniu i ogólnej regeneracji cardana, po wymianie podpory, ale nie wiem czy z podporą czy bez było wyważanie (jeszcze laikiem jestem w tematach niektórych).

Tak się zastanawiam czy nie trzeba tego jeszcze raz przeanalizować i to najlepiej na samochodzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: