Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.
Autor Wiadomość
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-16, 18:56   [ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.

Witam koledzy,

jak w temacie -- moja A6 C5 2.8Q z TIP'em przy 70 km/h i najbardziej na 5-tym biegu i obrotach ok 1-1.5k wpada w wibracje, które najbardziej czuć w tyle auta.

Wymieniony dyfer, podpora wału, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne tylnych półosi, zawieszenie z przodu zrobione, z tyłu zrobione (łączniki stabilizatora, simmerbloki) - w 2 warsztatach byłem na diagnozie i nie mieli się do czego przyczepić a wibracje jak są tak są.

Wróciłem właśnie z prewencyjnej wymiany oleju w mojej ZF5HP19FLA.

Spece od skrzyni mówili że może to być konwerter. A ja się Was pytam -- może to być konwerter który nie do końca załapuje albo nie eliminuje drgań? No w końcu na 5-tym biegu przy takich obrotach chyba jest duży moment, prawda?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mrporpoise 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Lechu
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 324
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 22:51   

Ja mam takie może oczywiste i głupie pytanie... ale czy sprawdzałeś wyważenie kół? Podjedź do dobrej stacji gdzie robią tzw. test drogowy i są w stanie wykonać optymalizacje kół - czyli odpowiednie ustawienie opony względem felgi.

Bo to co opisujesz to dla mnie brzmi na zgubiony ciężarek, względnie skrzywioną felgę. Mhm
 
 
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-16, 23:11   

Niestety nie opisalem sprawy na 100%. Z problemem borykam sie juz 5k km. Drugi komplet kol - zimowe na innych alufelgach, wywazane. Poza tym jak problem powstal w cieple dni to byly przekladane kola z nowej Skody. Tak samo bylo bicie piast sprawdzane.

Samochod na podnosniku wibruje -- caly wal napedowy, caly tyl.. Tak jakby zaczynalo sie to na skrzyni wlasnie.

Ale drzy lekko przy 35 kmh i przyspieszani, mocno przy 70 kmh - najmocniej, potem jeszcze przy 140 kmh.

Gubie sie czy to konwerter czy rezonans wiewywazonego czegos -- tak, wibracje powstaly a potem wywaalem wal i byl on na regeneracji krzyzaka.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mrporpoise 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Lechu
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 324
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-16, 23:48   

No to jak masz sprawdzone wszystko od skrzyni do kół, czyli wał, piasty itd. To pozostaje szukać dalej - czyli skrzynia. Jeśli wał masz wyważony poprawnie.
 
 
WodaPL 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Imię: Piotr
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków / Włodawa
Wysłany: 2016-12-28, 10:43   

Właśnie spróbuję ogarnąć jeszcze raz wyważenie wału. Problemy zaczęły mi się od wibracji przy 120 km/h -- jednoznacznie wskazanie -- podpora do wymiany. A po wymianie podpory zaczęły się wspomniane wcześniej wibracje przy 60-80 km/h i 120-140 km/h. Wał był na wyważaniu i ogólnej regeneracji cardana, po wymianie podpory, ale nie wiem czy z podporą czy bez było wyważanie (jeszcze laikiem jestem w tematach niektórych).

Tak się zastanawiam czy nie trzeba tego jeszcze raz przeanalizować i to najlepiej na samochodzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: