Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h
Autor Wiadomość
kosmat21 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-05-25, 10:19   [ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h

Witam Panowie i Panie.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Niedawno stałem się posiadaczem A6 C6 3.2 FSI Quattro ze skrzynią Tiptronic. Sprowadza mnie do Was kilka pytań i może uda mi sie dzięki Wam uzyskac odpowiedź na chociaż jedno :)
1) Zauważyłem taki myk, że jak samochód stoi na P lub N i wciskam pedał hamulca to z tunelu środkowego w okolicach dźwigni zmiany biegów słychać jedno stuknięcie. Każde naciśniecie pedału to jeden stuk w tunelu. Brzmi to tak jak jakiś elektrozamek, elektrozawór, jakaś załączająca się blokada. Czy w tunelu jest jakieś takie urządzenie, które może się poluzować i stukać? Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca? Wydaje mi się (ale pewien nie jestem), że przed wymianą klocków tego nie było. Nie wiem czy to ma znaczenie ale magik w warsztacie wymieniając klocki podnosił samochód podpierając podnośnik gdzieś pod silnikiem co spowodowało, że zawieszenie (zwykłe) mocno się opuściło. Może taki mocny wychył silnika spowodował, że puściło jakieś mocowanie.. Rozebrałbym tunel i zajrzał do środka ale jak na niego patrzę to nie wiem z której strony się zabrać.
https://youtu.be/YsTKKyGlRgs
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś taki, może było to już przerabiane na forum?

2) Przy zakupie auta miałem komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych (kontrolka żółta na FIS-ie) co też poczyniłem. Po wymianie klocków zauważyłem, że kontrolka od hamulców już się nie świeci ale kilkanaście sekund po odpaleniu auta wyskakuje komunikat Service (bez żadnej ikonki itp-sam napis.), który po kilku sekundach znika i FIS normalnie wyświetla radio, spalanie itp. Po wciśnięciu CHECK na desce nie pokazuje żadnych komunikatów a wcześniej w przypadku klocków pokazywał "Brake Pads". Podjechałem do dwóch magików z kompami do diagnostyki i obaj nie widzą żadnych błędów. Co może oznaczać ten komunikat? Czy może jakaś inspekcja serwisowa czy olejowa?
http://images77.fotosik.p...e80637e7med.jpg

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Gość.
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-25, 10:31   

Kupiłes audi to zacznij studiowac forum. Puknięcie to prawidłowy normalny dzwięk zwalnianej blokady wybieraka biegów.
Service skasuj sobie vagiem bo to się pojawia co 10-30tys jak przychodzi pora zmiany oleju. tak to jest inspekcja. W zalezności jak było ustawione.
Wszystko to juz tu mamy dawno obgadane...
 
 
kosmat21 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-05-25, 11:24   

Dzięki za informacje. Dobrze, że się dowiedziałem o tym wybieraku jednak i tak w wolnej chwili i w przypływie weny tam zajrzę bo ten dźwięk nie brzmi normalnie (może w aucie typu Dacia ;) ale nie w A6) a raczej tak jakby się coś poluzowało bo drganie czuć na całym tunelu. Wybierak jakoś jest przykręcony/zamocowany i tu bym upatrywał przyczyny. Co do kasowania inspekcji to znalazłem już procedurę kasowania i ogarnę temat. Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź! :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2305
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-05-25, 18:08   

Stuknięcie może być tylko wyczuwalne na gałce zmiany biegów. Czuć jak zwalniana jest blokada, ale nie ma mowy o żadnych odgłosach typu pukanie.
 
 
Gość.
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-25, 18:17   

Może sie blokada wyrobiła nie wiem ale to nic innego jak ta blokada.
 
 
Dean2 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-12-01, 19:16   

Podbijam temat.. rozwiazales jakos problem tego pojedynczego stuknięcia w tunelu przy wciskaniu hamulca?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
remont5 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 298
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-12-06, 00:53   

polecam się przyzwyczaić :)
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? Pisz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: