Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje
Autor Wiadomość
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 20:08   [ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje

witam. nie dawno zostałem posiadaczem a6c6 2,7 Quatrro. Jak to na początku postanowiłem wymienić olej w skrzyni + aktualizacja softu. Po tych zabiegach skrzynia nie zapina lock up-a na żadnym aż do przejechania kilku km. nie wiem czy jest to spowodowane nowym softem (gdzieś na forum czytałem o czymś takim jak "Cold Driving Mode 241") czy może po wymianie oleju przytkało któryś zawór w skrzyni ? bardzo proszę o każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 156
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-05-16, 20:23   

wydaje mi się, że jest tak jak mówisz, czyli silnik musi złapać odpowiednią temperaturę. A jesteś pewny, że tego wczesniej nie miałeś?
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 20:29   

Przed wymiana i aktualizacja tego nie było. Zapomniałem dodać w pierwszym poście ze podczas jazdy bez lock up jadąc nawet na 6-tym biegu i puszczając nogę z gazu obroty silnika spadają do jałowych, co chyba nie jest zbyt "zdrowe" dla skrzyni czy może się mylę ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2305
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 20:32   

Zacznijmy od tego jaki olej został wlany?
Czy aktualizacja przebiegła prawidłowo? Wygląda jakby ktoś wrzucił uszkodzony soft :( .
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 20:43   

Pytałem mechanika zanim zawiozłem na wymianę i mówił że wlewają olej ZF. Soft aktualizowałem sam skrzynia z ori softu o numerze 4F1910156R 0050 do softu 4F1910156R 0060 . aktualizacja przebiegła bez problemu. zastanawia mnie tylko dlaczego i czy to może być przyczyna że po aktualizacji identyfikacja w skrzyni zmieniła sie z 2,7 TDI 132 na 2,7 TDI 120 ? czy wsad nie był odpowiedni do skrzyni ?

trans.png
Plik ściągnięto 14 raz(y) 52,2 KB

 
 
dziii 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BSG
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 183
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-05-16, 20:50   

Wystarczy, że sobie podepniesz kompa i sprawdzić kiedy Ci się zapina Lock UP

Albo jeśli nie masz takiej możliwości to wystarczy, że dodasz filmik tutaj na forum np. po porannym starcie auta: nagraj zegary a dokładniej obrotomierz oraz prędkościomierz i będzie wszystko wiadomo :) POZDRO !
_________________
project by dziii
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2305
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 20:53   

Napisał, że jadąc na szóstym biegu i puszczając gaz, obroty spadają, więc na 100% lock-up nie jest zapięty.
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 21:07   

dokładnie tak, że na każdym biegu po puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych aż do momentu aż silnik złapie jakąś temperaturę (mam zamiar sprawdzić jaka to temp.) lub może olej w skrzyni się zagrzeje nie wiem dokładnie od czego to zależy. czy zmiana oznaczenia po aktualizacji nie ma nic do tego ? to normalne że oznaczenie zmieniło się ze 132 na 120 (myślę że to KW).
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2305
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 21:32   

Według mnie winna jest zła aktualizacja softu. Bez powodu nie zmieniła się moc z 132 na 120 KW, czyli z silnika BPP zrobił się BSG.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-17, 18:24   

wczoraj o godzinie 22 nie dawało mi to spokoju i wgrałem poprzednią wersję softu czyli 0050, dzisiaj czy to zimny czy ciepły silnik , skrzynia lock up zapina się za każdym razem. teraz moje pytanie czy potrzebna jest jazda adaptacyjna czy skrzynia zaadaptuje się podczas normalnej jazdy ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2305
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-17, 22:30   

Skrzynia w ciągu kilku tysięcy kilometrów sama zaadaptuje się, czyli nauczy się na nowo wszystkich zachowań. Jeśli wykonasz jazdę adaptacyjną, to przyspieszysz ten proces, ale skrzynia i tak będzie nadal się uczyć. Z czasem nauka trwa coraz dłużej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: