Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BDW 2.4 177 KM] Wymiana wadliwego rozrządu, zaworów i popy
Autor Wiadomość
likols 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: lubsko
Wysłany: 2014-09-07, 09:00   [ BDW 2.4 177 KM] Wymiana wadliwego rozrządu, zaworów i popy

Ignorowałem krótkie klekotanie po porannym starcie silnika, no i mam za swoje.
Auto jezdziło normalnie, choć czasem wyłączał się któryś cylinder.
Zdarzało się że katalizator rozgrzewał się do czerwoności, paląc kable.
VAG sugerował usterki cewek lub elektroniki.
Mechanicy obwiniali też instalkę LPG
Trwało to ponad rok.

Do wymiany głowica i winowajca - napinacz łańcucha rozrządu.
Ktoś dobrze opisał temat, cytuje:

Wszystkie audi widlaste po 2004r. mają wadliwe obydwa górne napinacze rozrządu.
Bez względu czy to jest benzyna czy diesel, V6 czy V8 (rozrządy są bardzo podobne i znajdują się z tyłu silnika). Wadliwe są plastikowe okleiny tych napinaczy po których ślizgają się łańcuchy. Te okleiny to takie małe paski plastiku naklejone na wierzch napinacza one mają dostawać na wierzch olej i dawać ślizg łańcuchowi.
Przyczyny ich uszkodzenia są dwie. Po pierwsze paski plastiku są zbyt słabo przytwierdzone do elementu metalowego a na dodatek za cienkie co powoduje że ślizgający się po nich łańcuch w końcu odrywa je od napinacza i mieli. Łańcuch skacze i jest problem. Druga przyczyna to Longlife czyli interwał wymiany oleju w serwisie Audi co 30 tys. km. Powoduje to że stary olej przy tak długim czasie pracy nie smaruje już dokładnie tych pasków (film olejowy jest zbyt cienki) i nie daje dobrego ślizgu łańcuchom co przyspiesza zerwanie plastikowej okleiny. Często ta okleina przed zerwaniem pęka i odrywa się po kawałku. Stary olej powoduje też, że samo napinanie się napinaczy z czasem przestaje być efektywne co powoduje, że nie napięty łańcuch tłucze się o ślizgi i obudowę. Dolny napinacz i ślizgi są w miarę ok. Pierwsze zawsze poddają się dwa napinacze górne. Chyba po 2008r. Audi poprawiło ten błąd i górne napinacze mają porządne grube paski, które nie tylko są przyklejone ale też przytwierdzone na zatrzaski, tak że ciężko je uszkodzić. Ponadto poprawili też dolny napinacz i ślizgi.
Niestety każdego kto ma taki silnik przed 2008r. prędzej czy później czeka wymiana rozrządu. Teoretycznie da się ją przeprowadzić poprawnie bez wyjmowania silnika, ale w praktyce jest to bardzo trudne. Czytałem, że doświadczony warsztat potrafi to zrobić. Ale z drugiej strony jeżeli warsztat jest doświadczony to zaleci wyjąć silnik i zrobić naprawę porządnie. Potrzebne są do tego specjalistyczne blokady typowo do tych silników. Komplet rozrządu (z tego co pamiętam 3 napinacze, 3 ślizgi, i 4 łańcuchy + różne uszczelki) dostępny jest tylko w serwisie i kosztuje obecnie ok 3 tys. zł. Na plus jest to, że nowe części są już poprawione i pozbawione wad. Dodatkowo zalecam wymianę oleju nie jak pisze książka co 30 tyś ale co 12 tys.
Audi zaprojektowało te nowe rozrządy w silnikach widlastych jako niewymienne i mające wytrzymać do końca żywota samochodu. Dlatego umieściło je z tyłu, że nie przewidziało ich wymiany. Faktem jest, że po wymianie rozrządu na nowy, z poprawionymi napinaczami, i częstej wymianie oleju nie zdarzają się już jego awarie.

U mnie tłok górnego napinacza zaciął się zupełnie, pozostawiając luzny łańcuch.
Ten z łatwością przeskoczył.
Potem "posypały" się zawory ssące, od strony kierowcy.

Każdy napotkany mechanik odradzał naprawę mojego silnika.
Używany silnik to koszt około 7 tys. :(

Jednak mimo zapewnień sprzedawcy zawsze będzie to "kot w worku", a w dodatku z tymi samymi, starymi napinaczami.

Głowicę używaną dostałem od znajomego za "flaszkę" wezmę z niej tylko zawory ssące i popychacze.
Napinacze w niemieckim ASO kosztują 170 euro za sztukę, uszczelka 30 euro. Wymienić trzeba obie strony wiec około 370 euro.

Mechanik wyciągnie i włoży naprawiony już silnik za 700zl :)

Mam go już na palecie w swoim garażu.

Co o tym wszystkim sądzicie ?
Czy ktoś już robił takie rzeczy ?
Potrzebuje tez książkę serwisowa do ustawienia wałków i momenty dokręcenia śrub.
Jeśli ktoś ma link, to bardzo proszę :)

[ Dodano: 2014-09-13, 11:00 ]
Nikt nie chce pomóc? Panowie nie ma co się bać. Głowica już zdjęta. Wszystkie zaworki ssące lekko krzywe. Będę wymieniał same zawory i popychacze z innej głowicy.
Kupiłem już
blokady wałków i wału

Nie mogę tylko znalezć informacji, jakiej siły użyć do dokręcenia śrub.
Może ktoś ma książkę ?? ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
3siek 



Model: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Eindhoven
Wysłany: 2014-09-13, 19:55   

Przed montażem wskazówki serwisowe:
-Wymienić śruby mocujące głowicę silnika.
-Podczas prac montażowych wymieniać nakrętki samozabezpieczające i śruby.
-Wymienić śruby, dokręcane o kąt obrotu, jak również pierścienie uszczelniające i uszczelki.
-W przypadku naprawy głowicy silnika i bloku silnika usunąć ostrożnie pozostałości uszczelki. Zwrócić uwagę, aby nie powstały żadne długie rysy ani zadrapania.
Starannie usunąć opiłki i resztki pozostałe po szlifowaniu.
-W otworach na śruby mocujące głowicę silnika w bloku silnika nie może znajdować się olej ani płyn chłodzący.
-Nową uszczelkę głowicy silnika wyjąć z opakowania dopiero bezpośrednio przed montażem.
- Z uszczelką obchodzić się niezwykle ostrożnie. Uszkodzenia warstwy silikonowej i powierzchni rowkowanych prowadzą do nieszczelności.
-Nałożyć uszczelkę głowicy silnika na tuleje pasowane. Oznaczenie „góra (oben)“ lub numer części muszą być zwrócone w kierunku głowicy silnika.
-Przy montażu zregenerowanej głowicy silnika z zamontowanymi wałkami rozrządu, naoliwić po montażu powierzchnie współpracujące między popychaczami rolkowymi a krzywkami wałka rozrządu.
-Cokoły z tworzywa sztucznego chroniące otwarte zawory można usunąć dopiero bezpośrednio przed nałożeniem głowicy silnika.
-W przypadku wymiany głowicy silnika lub uszczelki głowicy silnika należy wymienić płyn chłodzący i olej silnikowy.
- Po zakończeniu prac przy układzie rozrządu, obrócić ręcznie wał korbowy silnika o co najmniej 2 obroty, w celu upewnienia się że przy rozruchu nie dojdzie do zetknięcia się żadnego zaworu z tłokami.
-Przed osadzeniem głowicy silnika ustawić wał korbowy i wałki rozrządu w położeniu GZP, w tym celu zamontować na obu głowicach silnika blokadę wałków rozrządu -T40070- i dokręcić momentem 20 Nm.

– Włożyć nowe śruby mocujące głowicę silnika i dokręcić je mocno ręką.
– Dokręcić głowicę silnika w 3 etapach w następującej kolejności dokręcania:
1. Dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego momentem 40 Nm.
2. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).
3. Obrócić dalej sztywnym kluczem o 90° (1/4 obrotu).

(źródło - ELSA silnik BDW)

Reszta śrub 9Nm. (Podaj e-mail na priv to podeślę to Ci całość).
 
 
likols 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: lubsko
Wysłany: 2014-09-14, 11:18   Witam. Dzięki za odpowiedz.

Z podesłanego materiału zaskoczeniem jest dla mnie konieczność zakupu nowych śrub oraz sposób ich dokręcania.
Kiedyś wystarczyło dokręcić tylko z pewną siłą :)
Nie wiem teraz, czy najpierw dokręcić wszystkie dynamometrycznym, a potem kolejno każdą po ćwiartce obrotu x2.
Czy wszystkie te czynności za jednym razem na każdą śrubę? :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2014-09-14, 11:27   

mechanikiem nie jest ale na logikę najpierw wszystkie według kolejności 40 nm potem wszystkie o 90 stopni itd. - a nie jedną na raz
 
 
likols 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: lubsko
Wysłany: 2014-09-23, 20:59   ciag dalszy

Też tak myślałem, lecz kierować się logiką jest bardzo niebezpiecznie :)
3siek coś nic nie dostałem na priva :(
Znalazłem niezłą instrukcje montażu napinaczy z USA
Całkiem podobna przygoda do mojej, a do tego ze szczęśliwym zakończeniem :)

Kliknij

Faktycznie tłoczki napinaczy maja jakieś zapadki wewnątrz i raz się wysuwają, a raz nie.
Nawet te nowe, które kupiłem oryginalne.
Mam obawy ze się to badziewie znowu zablokuje.
Audiki A6 C6 bardzo się lubią popsuć, a materiału o naprawach wcale nie można znalezć.
Po 3 tygodniach przerwy jestem na etapie docierania zaworów.
Potem biorę się do składania wszystkiego w całość :|
 
 
3siek 



Model: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysiek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Eindhoven
Wysłany: 2014-09-29, 19:50   

likols napisał/a:
3siek coś nic nie dostałem na priva


nie sprawdzaj priva , tylko e-mail jaki mi podałeś.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
likols 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: lubsko
Wysłany: 2014-11-03, 18:54   

Po długiej przerwie, jestem z powrotem. Łączne 3 wieczory kręcenia śrub za mną. Silnik złożony do kupy. Zabawne są wyniki śledztwa. Bowiem winę legendarnych FELERNYCH NAPINACZY ponosi centymetrowy filterek. Jego krucha siatka wpada centralnie do tłoczka napinającego rozrząd. W starszych rocznikach C6 zrobiony z plastiku i bardzo delikatny. Nowy jest metalowy o rzadszych oczkach. Taka drobnostka, a rozwala silniki.
To jest stary filterek. Już zaczynał gubić kawałki. Choć nie zablokował jeszcze napinacza. Zrobił to jego blizniak z drugiej strony silnika.

Ten jest nowy, już poprawiony przez Audi. Pewnie zrobiliby akcje serwisową, gdyby nie konieczność wyjmowania silnika do jego wymiany

[ Dodano: 2014-11-03, 19:32 ]


<lol> <lol> <lol>
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7095
Skąd: Warszawa/Nowy Sącz
Wysłany: 2014-11-03, 20:56   

likols, gratuluję wytrwałości <brawo>
 
 
likols 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 27
Skąd: lubsko
Wysłany: 2015-02-28, 20:42   

To była czysta przyjemność. Małomiasteczkowi mechanicy nie dawali szans na złożenie tego z powrotem do kupy ;) Przejechałem dopiero tysiąc km bo ciągle mnie nie ma. Autko sprawuje się dobrze. Dzięki wszystkim za pomoc. W szczególności "3siek" <okok>
Pozdrawiam forum <rotfl>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
5intel5 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-05, 10:59   

3siek, witam w moim a6 c6 2,4 BDW wypadają zaplony na jednym z cylindrów. Albo pierścienie tłokowe albo hydraulik od zaworu sie zaciąl. Ale żeby zdjąć głowice to muszę zablokować rozrząd i walki. Moje pytanie jak to zrobić ?

Pozdrawiam :)
_________________
Pawko
 
 
blazej25 


Model: Inne
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Automat
Imię: Błażej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 51
Skąd: Odolanów
Wysłany: 2015-05-05, 20:21   

Potrzebne są blokady rozrządu do silnika BDW.
 
 
KiVi747 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: niedzwiedz wlkp
Wysłany: 2015-06-10, 22:23   

Witam Szanownych Klubowiczów :) Likols mógł byś konkretniej sprecyzować ten stukot? Od niedawna zalewaczem odczuwać minimalne drgania(wibracje) w kabinie kierowcy. Po otwarciu maski i długich oględzinach zauważyłem, że jedna głowica ma większe drgania od drugiej po przyłożeniu ucha i głębszemu wsłuchaniu słychać wyróżniający się metaliczny stukot. Po wizycie u diagnosty na komputerze wykazało tylko błąd czujnika stukowego po wykasowania ów błędu silnik przestał palić na kopa, zapala dopiero po 3 bądź 4 przekręceniu kluczyka :| Nie wiem jak będzie z próba gdy będzie zimny sprawdzę rano <stres> Auto posiada 120tys przebiegu, potwierdzonym po nr VIN. Nie wiem czy szykować się na najgorsze... Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Dawid6971 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Dawid
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-10-13, 20:44   

Witam, jest ktoś w stanie wrzucić instrukcje jak wymienić rozrząd w silniku BDW i na co zwrócić uwagę ?
Prosiłbym jeszcze o wrzucenie dokładnych zdjęć blokad do tego rozrządu :)

Pozdrawiam,
Dawid
 
 
mirmek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: RWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: mirek
Wiek: 41
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: banff
Wysłany: 2015-12-10, 19:39   

witam klubowiczow nieszczesnego audi c6 :[ niestety jestem posiadaczem,nieszczesnym posiadaczem tegosz auta,mialem dokladnie takie same objawy jak panowie opisujecie na forum,poranne metaliczne stuki,najpierw jedna strona po roku druga strona i po pul roku znowu lewa strona,a pytanie dlaczego ?? ???otusz jesli ktos kupuje napinacze uwarzajcie i sprawdzcie filterek,w magazynach sprzedajacych tego typu rzeczy zalegaja jeszcze stare,nie poprawione napinacze i poprostu pozbywaja sie tego i to mnie spotkalo, :[ ,teraz kupilem caly komplet rozrzadu ,cztery napinacze i cztery lancuchy,i rurznily sie filterki w gornych napinaczach no i napinacz od pompy oleju tez jest zupelnie zmieniony,a co do gornych napinaczy,nowe maja rzadszy filterek,stery jest bardzo gesty ,chodzi mi o ta siatke filterka,i po wymianie oleju cisnienie zwieksza sie i ten nieszczesny filterek rozrywa i kawalki tegorz filterka morzna znalesdz w rurznych czesciach silnika ale najpierw wpada do tloczka napinacza i blokuje go no i logiczne tloczek nie pracuje to nie napina lancucha,ja wymienilem caly rozrzad u siebie zrobilem to sam mozna powiedziec w stodole hehehe <figielek> i smiga ,jak mi sie uda to wstawie kilka fotek tu ,nic ciekawego tylko roboty durzo,gdzies na forum czytalem ze tego silnika po rozlorzeniu nie da sie zlorzyc hehe,nic prostrzego,nie ma sie czego bac ten silnik jest prosty do naprawy pod warunkiem ze ma sie czym silnik wyjac bo jest ciezkawy,ja wyciagalem wuzkiem widlowym <rotfl> jesli ktos potrzebuje pomocy chetnie podpowiem ,ja oczywiscie zdjelem obie glowice zeby dotrzec zawory byly w strasznym stanie przeciekaly wszystkie,uszczelniacze na zaworach tez wymienione ,a dlaczego?????dlatego ze bral olej ,czytalem na forum dlaczego mam czarne zakopcone sadza koncowki tlumnika,odpowiedz znalazlem hehe umyc je,,,,,,,bral mi olej niby nie duzo,miescil sie w normie fabrycznej ,a jednak za duzo i zawory sie zniszczyly ale jeszcze nadawaly sie do dotarcia,to chyba by bylo na tyle ,pozdrawiam .

[ Dodano: 2015-12-10, 19:12 ]
apropo,,,,,do wymiany gurnych napinaczy nie trzeba wyciagac silnik,mozna to zrobic bez wyciagania i wcale nie jest to trudne ,nie dajcie sie nabic w butelke mechanikom bo mnie tez chcieli nabic ale sie nie dalelem,wiadomo wyjecie silnika to podwujne koszty naprawy,a napinacze gurne oba to jest szesc godzin pracy,,,,moze i przesadzilem <figielek>
 
 
RafGar 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Rafał
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Gończyce
Wysłany: 2016-02-09, 19:50   

Witam. Chyba rozsypal mi się rozrząd...cos stuka, puka, ogromnie grzechocze... Czy do wymiany rozrządu wystarczy kupić 4 łańnuchy, 4 napinacze, prowadnice?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: