Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
Autor Wiadomość
Vlad 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Artur
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: Olecko
Wysłany: 2015-01-28, 09:13   [ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący

Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Koner 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michał
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-30, 17:12   

Podpinam się pod temat, wymieniłem parę dni temu rozrząd i od razu po odpaleniu zaczęło stukać, ustalili że to kolektor. Mam identyczne pytanie jak kolega wyżej. Natomiast dziś w ASO usłyszałem że można wymienić samą 'gruszkę' na której jest jakieś cięgno i podobno najczęściej to wystarcza bo sam kolektor nie wysiada tylko to cięgno. Przynajmniej takie teorie podało ASO, że częściej wystarcza wymiana tej gruszki. Zna się ktoś na tym żeby coś podpowiedzieć ? Ewentualnie zna ktoś może numer katalogowy tej 'gruszki' ?

Różnica jest dość znacząca, koszt całego kolektora w ASO to 4500zł, koszt tej gruszki to 1100zł.
 
 
Vlad 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Artur
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: Olecko
Wysłany: 2015-01-30, 17:51   

Chyba nikt nie wie, dlatego żadnych odpowiedzi. O samej gruszce nie słyszałem żeby było można wymienić, ale to by było dobre rozwiązanie i znacznie mniej kosztowne.
Jak byłeś w ASO mogłeś zapytać o numer :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
michalwruszak 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 126
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2015-01-30, 18:08   

Gruszka jest wymienna oczywiście z plastikowym uchwytem - numer czesci dla BDW to
06E 133 619 A
 
 
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 35
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-02-10, 18:04   

Witam. Czy ktoś próbował wymieniać tą gruszke czy szkoda zachodu i pieniędzy ?? ?
 
 
Bawół1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARS
Imię: Daniel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 313
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2015-02-10, 18:47   

ale Gruszka tylko porusza wałkiem , natomiast jeśli klapy pękły to wymiana gruszki nie załatwi sprawy.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 35
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-02-10, 20:05   

Czemu myślisz ze klapy pękły skoro dużo ludzi twierdzi ze się luzuja ? Może ktoś się orientuje ile kosztuje kolektor w Niemczech albo w UK w porównaniu z Polską ?
 
 
kori 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Dominik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-10, 21:07   

Tam zacierają się łożyskowania wałka klap i je urywa czy co innego ?
 
 
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 35
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-02-10, 21:27   

Niby tylko się luzuja klapki i klekocza. Ja założyłem 2 używany kolektor zakupiony z allegro za 1500 zł i tez zaczął klekotac. Nie wiem teraz czy kupując nowy Czy bawić się w próby naprawy starego. Ale chcę się zorientować czy w innym państwie nie będzie taniej. Może ktoś coś wie ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
rado251 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 22
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2015-02-10, 22:33   

Zależy od serwisu. W Berlinie 1017 Euro, w Görlitz 870 Euro. W PL od 4000 PLN do 4500 PLN. Cena jakby był ze złota.
_________________
Jest: A6 C5 2.4 ALF, A6 C6 2.4 BDW
 
 
Koner 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michał
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-11, 09:33   

Ja swój odebrałem w poniedziałek, w sumie z uszczelkami (bo nie ma w zestawie) i uszczelką z tyłu na rurę zapłaciłem 3900PLN ale to już ze zniżkami. A kolektor jest raczej nienaprawialny, chociaż jak dostanę swój stary to podrzucę do jednego magika być może coś wymyśli. U mnie ewidentnie jedna prowadnica na której są zawieszone klapki miała luz który powodował słyszalne stukanie gdy silnik wchodził w wibracje. Podobno te które są teraz sprzedawane to już 4 generacja tych kolektorów i podobno są poprawione, chociaż to dalej jest plastik.
 
 
michalwruszak 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 126
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 2015-02-11, 09:48   

Aktualnie w sprzedaży jest kolektor po zmianach fabrycznych - poprzedni kolektor został wycofany w 2011r i został zastępiony ulepszoną wersją .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 35
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-02-11, 16:39   

Ok. A teraz kto mi powie czy można jeździć na odlaczonym podciśnieniu aby klapki nie stukaly ?? ?
 
 
Koner 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michał
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-12, 10:07   

Można, pozostaje kwestia - jak długo ? Ja bym wolał nie sprawdzać. Gdyby te klapki nie były potrzebne w kolektorze to dałoby się je usunąć jak w dieslu, a niestety się nie da bo auto straci moc zwłaszcza na niskich obrotach. Ja nie czytałem ani nie słyszałem czy ktoś tak jeździł i jak długo i sam wolałem na własnym przykłądzie nie sprawdzać, nie swędzi mnie 7k na nowy motor.
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7095
Skąd: Warszawa/Nowy Sącz
Wysłany: 2015-02-12, 10:17   

Kolektor w benzynach pełni rolę doładowania dynamicznego... więc bez niego silnik traci pewną sprawność... ale czy to szkodliwe, to już jakiś fachowiec musi się wypowiedzieć... <mysli>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: