Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju
Autor Wiadomość
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-12-22, 13:32   [ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju

Witam szanowne grono
Gdyby ktoś z użytkowników posiadających silnik 4.2 BAT próbował usunąć wyciek oleju to mogę podpowiedzieć od czego zacząć. Ubytek oleju był u mnie dosyć spory, rzędu 1l na 1000 km wiec problem nie bagatelny. A więc do rzeczy
1. zacząłem do uszczelnienia pokryw od wałków rozrządu 2 uszczelki po 75 zł - efekt zmniejszony wyciek ale to niestety nie to
2. wymiana uszczelki pod miska olejową - okazało się ze tam nie ma uszczelki jest to składane fabrycznie na sylikon no to go kupiłem 11 zł - efekt olej dalej wycieka
3. stwierdziliśmy, że to uszczelniacz na wale każdy kto posiada ten motor wie że palca sie z przodu nie da wcisnąć więc przód do zdjęcia wymiana paska napinacza bo wszytko pływało w oleju a po zdjęciu koła pasowego z wału sucho czyli to nie to ale i tak uszczelniacz wymieniłem.
4. i to już ostatni punkt wyciek okazał się pod kolektorem ssącym jest tam pokrywa do której jest przykręcony uchwyt filtra olejowego i tam był spory wyciek do usunięcia którego potrzebna jest uszczelka za 35 zł.
Dorzucam kilka zdjęć jak silnik wyglądał przed a jak po
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt


 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
sir KENnY XVIII 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 211
Skąd: Londyn
Wysłany: 2011-12-24, 14:59   

po taki uszczelnieniu spokuj na pare lat <okok>
_________________
The Red Beast... Got The Horsepower???
Mody:
BiXenon RS6 AFS
Front Grill RS6
Milltek Exhaust
Rear Diffuser Audi Sport
Wing Mirrors RS6 Matt Chrome Ori
Tinted Windows
AMI
Digital TV
Tuner DAB
Rear view camera
V8 Side Badges
and more...
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-25, 16:48   

A co to za dziwny rozdzielacz gazu, to czarne rozdzielające gaz na obie strony?
Czy dobrze widzę czy zasilanie gazu idzie tylko z jednego węża?
Tylko jeden reduktor?
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-12-29, 08:17   

Witam
Mam nadzieje ze uszczelnienie na parę lat pojeździmy zobaczymy.
Jeżeli chodzi o gaz to rzeczywiście jest jeden reduktor i iplusy jako wtryskiwacze samochód chodzi bardzo dobrze na gazie kickdown i cały czas bogato wiec myślę ze problemu nie ma, i 5 lat gwarancji pozdrawiam
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-30, 00:14   

A co to jest za instalacja i jaki to jest reduktor?
No i ciekawe czy po tym kickdownie nadal jedzie na gazie.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-12-30, 09:56   

Witam
Kolego reduktor do isport, instalacja elpigazu
Pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-30, 16:59   

Do mocy ponad 300KM praktycznie nie ma reduktora, który dobrze zaopatrzyłby układ w odpowiednią ilość gazu, no może po za reduktorem Prinsa.
Po za tym uważam, że błędem jest zrobienie zasilania z jednego węża (podejrzewam 12mm) w silniku o mocy 335KM.
Na jednym wężu takiej średnicy to powiedzmy max 200-220KM.
Niestety ale jeśli auto nie jest wyposażone w fabryczne sondy szerokopasmowe to taki montaż grozi ubogą mieszanką przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach,
jeśli jest wyposażone w takie sondy to grozi rozjechaniem adaptacji benzynowych dla wysokich obciążeń.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-12-30, 22:11   

Witam
Kolego bardzo dziękuje za cenne rady, przed zakładaniem lpg do mojej niuni bardzo wnikliwie badałem temat jaki lpg żeby być świadomym czym jeżdżę. Widać temat zbadałem za mało wnikliwie :[ . Nie bardzo wiem co w tej sytuacji zrobić czy kazać facetowi dołożyć jednego isporta czy w która stronę pójść. Musze bez bicia się przyznać, że samochód przy kick down przełącza mi się ostatnio na paliwo i byłem z tym u gościa stwierdził, że sterownik gubi jakiś sygnał dlatego to się dzieje. Instalację montowałem z polecenia faceta bardzo sensownie rozmawiał ze mną wiec wydał mi się ok. Podaje link do strony http://www.gascar.pl/
Pozdrawiam
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-30, 23:03   

A jednak coś w trawie piszczy.
Podejżewam że to najprościej ciśnienie gazu spada poniżej dopuszczalnego progu i wtedy przełącza na benzynę.
Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę, ale w to jednak wątpię.
Każ mu siadać z laptopem w auto i w drogę i niech Ci pokaże dlaczego przełącza na benzynę
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
tomek maz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 19
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-12-31, 02:50   

fassi1 napisał/a:
Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę,

Kolego,możesz w skrócie wyjaśnić o co chodzi?
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-31, 11:32   

tomek maz napisał/a:
fassi1 napisał/a:
Inny możliwy powód to utrata sygnału obrotów, bez którego instalacja będzie przełączać się na benzynę,

Kolego,możesz w skrócie wyjaśnić o co chodzi?

Sterownik gazowy potrzebuje sygnał obrotów i zazwyczaj pobierany on jest z sygnału cewki zapłonowej. Jeśli sygnał obrotów dla sterownika gazowego jest podłączony nie tam gdzie powinien lub nie poprawnie wybrane jest napięcie sygnału obrotów to sygnał ten może zanikać w pewnych momentach i sterownik gazowy będzie przełączał na benzynę.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
tomek maz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 19
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-12-31, 14:50   

fassi1, i wszystko jasne,dzięki ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-01-18, 10:37   

Witam
Po chwilowej przerwie mam następujące problemy z moją niunią, a mianowicie wyskakuje mi czek a tam błąd knock sensor i katalizatory poniżej progu. Wydaje mi się że błędy pojawiają sie na gazie ale jestem w fazie testów wiec jak będę wiedział to dam znać. I jeszcze jeden bardzo duży moim zdaniem problem mi się pojawia jak jeżdżę na gazie to mi skrzynia głupieje po wykasowaniu błędów i jeździe na paliwie pracuje w miarę normalnie. Czy zła praca silnika na gazie może wpływać na pracę skrzyni?
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-18, 20:21   

Masz źle wyregulowaną instalację.
Przy poprawnie działającej instalacji nie powinno być żadnej różnicy w pracy silnika czy skrzyni biegów.
Kasując błędy kasujesz korekty benzynowe a widać się rozjeżdżają skoro po wykasowaniu ich jest różnica na gazie.
Co do knock sensor to trzeba uważać przy ściąganiu kolektora bo wtyczki od tych czujników spalania stukowego są podwieszone na przedniej stronie kolektora a tam jest kiepskie dojście no i trzeba spokojnie żeby nic nie pourywać.
Po za tym tych czujników się nie rusza, czasami ich się nie odkręca bo jak montuje się je nowe to bardzo ważny jest moment dokręcenia śruby mocującej czujnik.
Najlepiej pojeździć na benzynie trochę i sprawdzić czy błędy wracają.
Zrób logi na benzynie i potem na gazie i wżuć do tematu to popatrzymy jak wystrojona jest ta instalacja.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
pawlosso 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-01-27, 11:00   

Nie ma problemu zloguje go dzisiaj tylko bym musiał wiedzieć jakie ciebie grupy interesują pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: