Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BAT 4.2 334 KM] rozrząd czy wariator
Autor Wiadomość
Tuiko 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-08-30, 10:31   [ BAT 4.2 334 KM] rozrząd czy wariator

na samym początku chciałem się przywitać z wszystkimi <rotfl> moje cudo to A6 C6 końcówka bo 12 miesiąc roku 2004 czyli praktycznie 2005 ;) autko posiadam od ok 3 miesięcy przyjechało z DE od pierwszego właściciela ogólne stan był dobry kosmetyka wnętrza i parę drobnych spraw wersja sedan ;) w późniejszym czasie pochwalę się w osobnym temacie tym co mam technicznie autku nic nie dolegało i jeździło bardzo dobrze silnik 4.2 + tip odgrywał dobrze swoją rolę <lol>

ale jak to wiadomo szybciej czy później za dobrze być nie może coś się musiało podziać :(

auto ogólnie jeździ ale zaczęły delikatnie falować obroty np na postoju widać jak wskazówka delikatnie drga co też jest delikatnie odczuwalne w kabinie. Po podpięciu vcds wywala błąd położenia wałka/wału oraz wczoraj wypadanie zapłonu na 1,2,3 cylindrze po wyłączeniu i ponownym włączeniu było ok.

Auto ma aktualnie przejechane 177000 km przebieg autentyczny przy 120000 było coś w DE robione z rozrządem przypuszczam wymianę. W tym iż nie wiem co było mienione bo nie był to autoryzowany serwis tylko jakiś hmmm lokalny ;p i tylko jest fv odnośnie naprawy i szacując po cenie był to rozrząd i wariatory. Co naprawiali nie wiem ale pewnie coś spaprali co jakiś czas 1 na 5 uruchomień na 1-2s rozrząd zatrzeszczy czyli klasyk a w ostatnim czasie po rozgrzaniu słyszeć że coś tam się dzieje niedobrego. Podłączyłem Vaga sprawdziłem kanały 90-95 i z tego co doczytałem wygląda to katastrofalnie <stres>

tak to wygląda na kanałach

patrząc po odchyłach dochodzę do wniosku że albo składali to na oko albo pękł dolny ślizg co myślicie ? da jakoś radę sprawdzić czy to tak czasem nie któryś wariator ? czy nie ma opcji sprawdzenia tego bez demontażu ? chodziarz raczej wariatora nie zakładam gdyż nie sądzę by nie wytrzymał 50tyś

Kolejne pytanko jak już o serwisówce mowa ma ktoś może do tego rozrządu i chciał by się podzielić za browarka :]
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Cin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASG
Imię: Marcin
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 370
Skąd: LLB, SK, WA
Wysłany: 2016-08-30, 11:52   

Obstawiam przestawiony rozrzad przez pekniety slizg na łanuchu posrednim ( przerabialem to w BBK)
Bardzo łatwa diagnostyka,
Spuszczas olej, odkrecasz srube do włozonenia blokady, krecisz kołem zamachowym ( w dobrym kierunku bo inaczej sie mozesz zdzwiwic jak sie napinacze schowaja)
Jak masz wyciecie na wale na blokade, sciagasz najpier jeden dekiel zaworowy i wszystko widac po wycieciach na wałkach.

Uwazaj bo jak Ci sprzeszkoczy dalej to silnik szrot.

PS: chyba ze sterowanie wariatorami sie skonczyło, lub same wariatory sie nie blokuja.
_________________
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
 
 
Tuiko 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-08-31, 18:45   

Też właśnie myślę że to rozrząd lecz chyba będzie lepiej wyciągnąć ten motor i namacalnie sprawdzić co i jak z tym się dzieje :| kolego po demontażu da jakoś sprawdzić te wariatory lub ich sterowanie czy nie ma takiej możliwości ?

blokady wiem że masz ;) a powiedz mi serwisówkę do wymiany tego rozrządu masz ?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Cin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASG
Imię: Marcin
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 370
Skąd: LLB, SK, WA
Wysłany: 2016-09-01, 07:41   

Nie mam sensu wyciagania silnika, bez sprawdzenia tego co napisałem wyzej.
Mam gdzies ale po angielsku i do BBK,
Fazatory mozna sprawdzic tak :
https://www.youtube.com/watch?v=z3EagRJN8sc
_________________
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
 
 
Tuiko 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-09-01, 22:09   

w sumie masz rację jutro sprawdzę :) dziś już porozbierałem co trzeba jutro odziwo udało mi się wypożyczyć z lokalnego Audi blokady lecz na jeden dzień <uoee> dodatkowo mikrosonde będę miał zobaczymy czy da się coś podejrzeć :] jak sprawdzę dam znać
 
 
Cin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASG
Imię: Marcin
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 370
Skąd: LLB, SK, WA
Wysłany: 2016-09-02, 06:01   

Pamietaj aby krecic w dobra strone, bo mozesz naprawde musiec wyciagac silnik.
_________________
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Tuiko 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-09-05, 21:12   

No wiec małem napisać do jakiego wniosku dobrnołem więc tak blokada na wał ok natomiast blokad na wałki rozrzadu już nie dało sie założyć... sonda potwierdziła iż jest pęknięty ślizg więc tak czy siak trzeba rwać motor... miał być sobotni wyjazd a skończyło się postojem w garażu... wracam 11 i bedę wyjmował silnik a jak już będą wszystkie części itp odezwę się kolego by blokady wypożyczyć :-) ps dzięki za filmik o wariatorach już wiem przynajmiej jak je sprawdzić :-)
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: slask
Wysłany: 2016-12-04, 20:36   

[b]Tuiko[/b], jak tam zakonczyła sie pzygoda z twoim rozrządem? Wymieniony, robułem sam? Ile cie wyszła ta impreza i co dokładnie wymieniałeś?
Mam u siebie coraz bardziej niepokojące objawy i zastanawiam sie co z tym fantem zrobić.
Troche mnie dziwi że u mnie klekot słychać przewarznie przy rozruchu ciepłego silnika.
Ostatnio nawet podczas jazdy po zatrzymaniu na światłach usłyszałem niepokojące klekotanie, zgasilem, po ponownym odpaleniu cicho. może to nie rozrząd?
Kanał 93 pokazjuje -4 KW i -8KW.pozostałem kanały nie wiem co mają wskazywać.
Jeśli ktoś był by chętny mi pomoć to moze zrobie logi, ktoś z teog może cos wywnioskuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: