Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BAT 4.2 334 KM] (film) Dziwny dzwiek silnika + mialczenie
Autor Wiadomość
stachu666 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Stasiu
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-10-30, 14:58   [ BAT 4.2 334 KM] (film) Dziwny dzwiek silnika + mialczenie

Witajcie Kochani,

od kilku miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem A6 C6 2005 4.2 V8 z instalacja LPG (PRINS). Auto ma na liczniku teraz 155.000 km (sam przejechalem nim ok. 10.000 km).
Jakis czas temu zauwazylem, ze czasami rano przy odpalaniu silnik dziwnie warknie i pozniej jest normalnie. Dzisiaj nie wytrzymalem i poszedlem to nagrac :)
Oto rezultat:

https://youtu.be/HHDWnO5bJGw

Tak przy okazji: czy to normalne, ze w trakcie nagrzewania z silnika dobiega tak jakby mialczenie / buczenie wiatrakow (jak w drugiej czesci filmiku)? Mialem tak od poczatku, ale lepiej zapytam.

Dzieki za pomoc!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elwarka1 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 170
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-10-30, 15:11   

Wszystko wskazuje, że kończy się rozrząd. Zwykle wytrzymuje około 200 tysi, a są przypadki, że wcześniej. Jak zdecydujesz się na naprawę, to zaprowadź samochód do kogoś kto się zna na tych silnikach. Tam są 4 łańsuchy i napinacze, a sama wymiana jest dość skomplikowana i wymaga użycia odpowiednich blokad. Oczywiście tanio nie będzie.
 
 
stachu666 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Stasiu
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-10-30, 15:20   

Ok, dzieki za szybka odpowiedz.
Mozna jakos oszacowac ile jeszcze na tym moge przejechac? W sensie: to juz trzeba natychmiast, czy do wiosny pociagnie (jeszcze ok 10k km)?

Czy mozesz ew. polecic kogos dobrego?
Jak zobaczylem ceny, to az mi sie niedzielnego rosolu odechcialo :(
A mialo byc tak pieknie...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
elwarka1 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 170
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-10-30, 15:38   

Najlepiej za długo na tym nie jeździć, bo słychać już dość mocno. Nie znam nikogo w Twojej okolicy, popytaj na forum. Najlepiej jak mechanik Ci to zweryfikuje na żywo, bo po filmie moge się też mylić.
 
 
stachu666 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Stasiu
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-10-30, 15:43   

Ok, w takim razie oficjalnie pytam: kto podjalby sie naprawy (z okolicy Leszna lub pobliskich woj.)?
Prosilbym o kontakt na PW.

Jeszcze dopytam: to "mialczenie" jest normalne?
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 69
Skąd: slask
Wysłany: 2016-12-04, 22:09   

[b]stachu666[/b], znalazłeś dobry warsztat? Rozrząd wymieniony czy dalej jezdzisz?

PS. Co do miałeczenia to ja też tak mam więc chyba normalne. Wydaje mi sie że to tiptronic tak miałczy jak zimny.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stachu666 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Stasiu
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 2016-12-13, 22:14   

Hej,

nic nie robilem, bo okazalo sie, ze to normalne przy spadku temperatury. Dopoki nie bedzie trwalo dluzej niz teraz to nie musze tego robic. Bede obserwowac co sie bedzie dzialo i dam znac.

Stoje przed wymiana oleju - moze to tez cos da, bo nie ukrywam, ze czesto na autostradzie jade tak, jak ten samochod to lubi :-)

Co do mialczenia - po wymianie akumualtora i uzywaniu (nareszcie) webasto, to zdecydowanie ustaje. Bede wymienial na poczatku przyszlego roku olej w skrzyni to dam znac czy cos pomoglo.
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 69
Skąd: slask
Wysłany: 2016-12-14, 13:08   

[b]stachu666[/b], super ze to piszesz. Tez gdzies czytalem ze do poki nie grzechocze za dlugo i na cieplym to nie ma tragedi. No to jezdzimy, zobaczymy co czas pokaze.
 
 
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 156
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-01-09, 21:59   

Ja mam ponad 160 tys i tez czasem na zimnym warknie przez 1s lub 2s. No i do tego to miauczenie przy zimnych temperaturach. Ale mi sie wydaje, ze to dobiega z okolic silnika, a nie tipa. Dzwiek przypomina wyjacą pompę wspomagania, ale nie zmienia się przy kreceniu kierownicą i ustaje po nagrzaniu.
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
amisz 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-01-10, 00:23   

Mozesz jeszcze raz zapodac ten film ??
 
 
leon0376 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 101
Skąd: FR
Wysłany: 2017-01-10, 05:36   

elwarka1 napisał/a:
Wszystko wskazuje, że kończy się rozrząd. Zwykle wytrzymuje około 200 tysi, a są przypadki, że wcześniej. Jak zdecydujesz się na naprawę, to zaprowadź samochód do kogoś kto się zna na tych silnikach. Tam są 4 łańsuchy i napinacze, a sama wymiana jest dość skomplikowana i wymaga użycia odpowiednich blokad. Oczywiście tanio nie będzie.


Nie cztery a dwa.To w ramach sprostowania. ;)
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 294 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5187
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-10, 09:01   

hm....ja tu widzę 4 napinacze i 4 łańcuchy

_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: