Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AJM 1.9 115 KM] moja A6 traci moc :(
Autor Wiadomość
pepelublin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-05, 12:15   [ AJM 1.9 115 KM] moja A6 traci moc :(

Witam wszystkich użytkowników, mam problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny. To co potrafiłem zrobiłem :) ale zacznę od początku, w skrócie, moja A6 traci moc przy większych obrotach - zależny od biegu np na 3 powyżej 3tys na 4 3tys. ?eby wszystko "wróciło do normy" trzeba odpalić jeszcze raz auto ale to jest do najbliższego osiągnięcia w/w obrotów. Z raz może dwa mocy nie straciło. Czytałem na forach dużo o tym problemie dlatego podpiąłem się pod komputer i wyskoczył mi następujący błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
35-10 - - - Intermittent


Od czego mam zacząć, co sprawdzać - wymieniać...

myślałem że jakiś przewód od turbiny się odczepił czy pękł ale raczej nie - dziś zaglądałem a przewody kilka miesięcy temu wymieniłem...

co jeszcze po odkręceniu osłony zauważyłem wyciek oleju (nie wiem czy to może mieć związek z moim problemem)

proszę o porady :)

z góry dziękuję za udzieloną pomoc !

a6 Zdj?cie0262.jpg
Plik ściągnięto 985 raz(y) 126,43 KB

a6 Zdj?cie0264.jpg
Plik ściągnięto 1003 raz(y) 95,61 KB

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
neever 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BMK
Imię: Maciej
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 84
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2012-03-05, 17:18   

Sprawdz pompowtryskiwacze vagiem i pokaż na forum.
 
 
fenomenalny 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1188
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-05, 18:07   

pepelublin, A ja bym stawial na co inne. Przpelywka lub zaworek syterujacy turbina. Z tego co opisujesz wyglada to tak jakby auto wpadalo w tryb awaryjny bo np jest przeladowane i aby moc na nowo jezdzic normalnie trzeba je wylaczyc i ponownie odpalic. Jesli twoja turbina jest sterowana podcisnieniowo to zaczal bym od sprawdzenia zaworka ktory nia steruje. Poznije przeplywomierz.
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krzysiek1972 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: białystok
Wysłany: 2012-03-05, 18:58   

witam ja znowóż stawiał bym na zapieczone łopatki na turbinie najczęstsza usterka sprawdz w jakim zakresie porusza się sztanga turbiny
 
 
fenomenalny 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1188
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-05, 19:18   

krzysiek1972, tak tak o tym zapomnialem! pepelublin, Kup srodek doc zyszczenia turbo WYNSA gdzies w swoich tematach mam opisane wraz z filmikiem jak to stosowalem. mega roznica po czyszczniu koszt nie wielki 30zl
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
pepelublin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-06, 00:51   

dzięki za rady, na dniach będę z tym walczył...

a dziś jak wracałem do domu to już kręcił normalnie tzn nie zamulał jak łapał w/w obroty... raz jest okej a kilka razy źle...
czyli stawiać trzeba na początek na:
1. Przepływka
2. Zaworek sterujący turbiną
3. ?opatki turbiny
4. Pompo wtryskiwacze (sprawdzę pod vagiem i wtedy się stwierdzi)

w innych tematach piszą jeszcze o zaworze N75 lub EGR.

i jeszcze się odczytałem żeby sprawdzić czy nie ma dziury w grubym wężyku który idzie do Intercoolera...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
fenomenalny 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1188
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-06, 07:39   

Oj nie nie nie:-) teraz jak mowisz to stawial bym w takiej kolejnosci:
1. ?opatki turbiny
2.Zaworek sterujacy turbina
3 Przeplywka
4 pompowtryskiwacze- wogole bym wykluczyl bo od nich auto nie zlapie trybu awaryjnego.
zawor N75 to zawor sterujacy turbinka
Wez kup srodek do czyszczenia turbo to koszt 36zl z WYNSA i jak po tym ci juz nie poworoci problem to bedziesz znac odpowiedz.
Lopatki zapiekaja sie w autach od PSJ ( Piz....ty Styl Jazdy) czyli jak najszbsze przelaczanie biegu i trzymanie sie obrotow okolo 2tys. Auto ze zmienna geometria trzeba czasem dobrze przegonic(poprzeciagac do wysokich obrotow)
Kup ten preparat i wydaje mi sie ze bedzie po klopocie.
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
pepelublin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-06, 11:56   

czyli moje objawy tj.

- traci moc po osiągnięciu wyższych obrotów - pomaga wyłączenie i włączenie auta,

- zapomniałem dodać jeszcze że od 2tys. jak się turbina załącza to słychać dość głośny świst...

- od kiedy mam ten problem 2 może 3 razy nie zamuliło i co za tym idzie nie złapało błędu...

- na vag wyskakuje cały czas jeden błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
35-10 - - - Intermittent

http://www.a6klub.pl/a6-c...3opatki+turbiny
w tym temacie w pierwszej wiadomości przeczytałem że można ręcznie rozruszać nasmarować sztangę turbiny...


a co do PSJ :] to raczej nie ja :> chyba że poprzedni właściciel ja mam go od 6 msc :)))
 
 
fenomenalny 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1188
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-06, 12:25   

Ile razy mam pisać Kup preparat wynsa do czyszczenia turbo!!!! Nie masz 36 zł na niego czy jak???stawiam 90% na zapieczone łopatki lub zawód n75. Kup ten środek i wyjdzie wszystko w praniu!
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
crucer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Paweł
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-03-06, 12:30   

Też miałem ten problem przy 3600 obrotow auto wchodziło mi tryb awaryjny zgaszenie i ponowny zapłon likwidowało problem. Gdy robiłem swojej audicy virusa w Krakowie w V-tech tam podniesli zakres turbiny o jakieś 5% i przez kilka dni audicy dawałem dość mocno w kość i od tamtej pory mam spokój. Wszystkie te problemy robią się przez niewłaściwe użytkowanie tego samochodu bo jak sie gdzieś jedzie powinno się go dość mocno przegonić aby turbina mogła cały syf wydmuchiwać. Chociaż w Twoim wypadku gdy słychać już świst to raczej turbina do wymiany. Osobiście ja wymieniłbym na całkowicie nową bo regeneracja około 1200 zł a nówka 1900 zł .
 
 
pepelublin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-06, 12:48   

tak też zrobię na początek - kupię ten preparat :)

a jak i ile tego tam psikać :) znalazłem coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=pgbAorTjssw
 
 
fenomenalny 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1188
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2012-03-06, 14:22   

pepelublin, Robisz dokaldnie tak jak na instrukcji atu masz filmik z mojego stosowania

http://www.youtube.com/wa...=8&feature=plcp
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
banki7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska / Krotoszyn
Wysłany: 2012-03-06, 20:18   

Ja miałem coś podobnego. Dałem do elektronika i okazało się, że zapieczona była sztanga na turbinie. Mechanik wymontował turbinę , przeczyścił i jest ok. Kolega z pracy ma VW Borę z tym samym silnikiem AJM 115 KM i podobne objawy. Wysłałem go na początek do tego samego elektronika, który stwierdził u niego, że przepływka do czyszczenia, a nie turbina i sztanga. Jedź najpierw do jakiegoś kumatego elektronika to powinien ci odpowiedzieć co jest przyczyną. Zapłacisz za to może ok. 50-80 złotych i będziesz miał spokój. U innego mojego kolegi z podobnym silnikiem konieczna była przeczyszczenie przepływki i wymiana EGR.
_________________
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda
 
 
pepelublin 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-06, 23:06   

fenomenalny dzięki za filmik, jak mogę to jeszcze Ci zajmę trochę czasu... dziś jechałem do pracy w miarę spokojnie i nie łapało błędu (wcześniej przy takiej jeździe tak), a jak wracałem to przegoniłem moją a6 i też nie złapało błędu... wiesz może dlaczego ??

preparatem psiknę na 100% - jak ma oczyścić to warto :)

dziś było słychać tylko ten gwizd / świst / (coś takiego fffFFFFFF... :) ) tak jak by lewe powietrze łapało... nie jest to takie głośne że ludzie się odwracają ale przy otwartej szybie ja słyszę ;) gdzie szukać rozwiązania tego problemu ?


jeszcze raz wszystkim dziękuje za dotychczasowe porady !! !
 
 
dio 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Jarek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 312
Skąd: LTM/lubelskie
Wysłany: 2012-03-07, 21:25   

Jak słychać świst, to najprawdopodobniej masz nieszczelność. Posprawdzaj DOK?ADNIE przewody od i do turbo. Spróbuj wysłuchać gdzie gwiżdże.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: