Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AAT 2.5 115 KM] zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m
Autor Wiadomość
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-07-07, 14:01   [ AAT 2.5 115 KM] zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m

Witajcie,
Mam takie pytanie, może ktoś zorientowany będzie się mógł wypowiedzieć. Chciałbym podnieść moc silnika oraz wymienić skrzynię biegów. Wszystko w momencie, kiedy z tą ostatnią zacznę mieć problemy - w sumie to nie wiem kiedy, bo na razie jest OK.
Auto mam po regeneracji pompy, nowy rozrząd, nowe wtryski.

1. Z tego co wiem, AEL i AAT to ten sam blok. Stąd wniosek, że większa moc to inna pompa i wtryski, tak?
2. Turbina jest taka sama w AEL i AAT?
3. Czy są jeszcze inne elementy osprzętu (wiem, że rozrząd jest ten sam), które trzeba wymienić?
4. Co ze skrzynią? Tutaj jestem w całkowitej niewiedzy. Chciałbym mieć mniejsze spalanie w trasiem,głównie przy prędkościach >120. Na razie niestety przy 5-biegu w pewnym momencie (3000rpm) jest to już 7.5-7.7 litra w trasie bez klimy. Z 6 stopniową przekładnią powiniem mieć przy 150km/h gdzieś 2400-2500 rmp, tak?
Swoją drogą po poprawnym ustawieniu kąta, założeniu nowych wtrysków, regeneracji pompy auto co prawda przestało kopcić, ale zdecydowanie więcej pali - myślę ze prawie litr różnicy jest. Cały czas mnie to zastanawia.
_________________
4ever3dom
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Apophis 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 1337
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-07-07, 15:43   

Wprawdzie w Audi jest więcej zabawy jak w oplu ale sie da i jeżeli nie znajdziesz zadowalającej cie skrzynki pomyśl nad zmianą zebatek ostatniego biegu na dłuższe. W żony aucie zrobiłem ze sportowej skrzynki taka hybryde i teraz ma 4krótkie biegi do miasta i dłuższa piątke na trasę-rezultat to mniejsze o litr spalanie i predkośc max ale słabsze przyspieszenie na tej piątce.
_________________
Spalanie mojej A8
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-07-07, 22:57   

a takie grzebanie w poprawnie działającej skrzyni biegów może w dłuższym okresie spowodować problemy czy raczej jest to operacja o małym ryzyku?
_________________
4ever3dom
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Apophis 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 1337
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-07-08, 06:20   

Ujmę to najprościej. Jezeli masz powiedzmy mozliwośc nabyć nieuszkodzone czy nie zuzyte zębatki z bliźniaczej skrzyni ale o np innych przełożeniach to łatwo mozna sprawdzić po wartościach przełożeń poszczególnych biegów jak i przełożenia głownego co da sie zrobić. Ja np zmieniłem zębatki "piątki" z wartości ok 848(dokładnie nie pamiętam)na 707 i to spowodowało że obroty na tym piątym biegu przy np 100km/h spadły z prawie 3100 na ok 2300. I nie ma jeszcze dużej przepaści pomiedzy 4 a 5 biegiem. Wcześniej spokojnie wrzucałes piątkę przy 50 teraz robi sie to przy 60km/h jadąc po równej drodze.
Kombinacji jest wiele bo możesz samo przełożenie głowne zmienić co da inny efekt na wszystkich biegach(wydłużą sie lub skrócą) mozna pobawic sie poszczególnymi biegami np 4,5 lub jak ja tylko 5.
Dorwij specyfikacje przełożeń skrzyni swojej i jakiejs blizniaczej z innego motoru i poownaj co sie da. Ja nie wymieniałem skrzyni z tej sportowej na zwykłą z jednego powodu-zwykła ma dłuższe wszystkie biegi i wtedy w trasie bedzie ok a w miescie spalanie sie zwiekszy-tu widac bezsens.
przerobka miała miejsce dokładnie w aucie daewoo nexia coupe(czyli kadett FL :D) tam jest "AŻ" 75KM i auto śmiga już sobie z tym ze 3 lata.
_________________
Spalanie mojej A8
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-07-09, 17:19   

hmm a może taniej by wyszło zregenerować turbo, wymienić wąż turbo 4A0 145 746 C - czy ktoś się orientuje jaki jest najlepszy zamiennik, oryginalny wąż to chyba ponad 400 zł- cała reszta śmiga pięknie i po prostu pojechać na przelutowanie kości, zmianę map, powinno być więcej mocy no i spalanie w trasie też mogłoby się zmniejszyć, a przynajmniej tak twierdzą wszyscy co to robią.

Pytanie tylko czy w AAT z osprzętu - tj. turbo, pompy i 0.185 wtrysków da się coś wyciągnać, skoro AEL mający większe wtryski, inną pompę i inne turbo ma tylko 140KM.
_________________
4ever3dom
 
 
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 4180
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2015-07-09, 20:23   

kuki6,
Proszę nie wstawiać samych "linków" z serwisów aukcyjnych do: Forum techniczne oraz Tuning i stylizacja.
Tylko zdjęcia z opisem,
oraz ewentualnie
"link" jako uzupełnienie.


Temat zapełnimy krótkotrwałymi "linkami" - te wygasną i choćby był super cenny, zostanie przeniesiony przez to do śmietnika.
Foto oprócz linku zwiększa szansę na szybsza pomoc w problemie.

Proszę o PW po dokonaniu zmiany :)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-07-10, 01:17   

ok, zrozumiałe. za szybko pisałem wiadomość.

chciałem poprawić, ale nie mogę znaleźć przycisku "edytuj" nigdzie.

cytuję aukcję w związku z tym:
"
Wymiary przewodu:

- średnica wewnętrzna na końcach – 56/56 mm

- grubość ścianki – ok. 5-6 mm

- długość gabarytowa - 310 mm


Oferowany przeze mnie przewód jest wysokiej jakości zamiennikiem oryginału o nr 4A0 145 746 C

"
zdjęcie dołączone.

5483540688.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 63,67 KB

_________________
4ever3dom
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 144 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4024
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2015-07-10, 07:11   

kuki6 napisał/a:
nie mogę znaleźć przycisku "edytuj" nigdzie.


Na zdjęciu zaznaczyłam czerwoną strzałką:

_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
kuki6 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: G-ce/śląskie
Wysłany: 2015-07-10, 09:14   

poprawione, nie wiem jak to się mogło stać, że nie zauważyłem. jest spory ten przycisk ;)
_________________
4ever3dom
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 144 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4024
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2015-07-10, 17:43   

Spoko ;) Grunt, że już wiesz gdzie przycisnąć, aby edytować ;)
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
martino 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 110
Skąd: Góra Śląska
Wysłany: 2015-08-04, 21:05   Re: zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m

kuki6 napisał/a:
Witajcie,
Mam takie pytanie, może ktoś zorientowany będzie się mógł wypowiedzieć. Chciałbym podnieść moc silnika oraz wymienić skrzynię biegów. Wszystko w momencie, kiedy z tą ostatnią zacznę mieć problemy - w sumie to nie wiem kiedy, bo na razie jest OK.
Auto mam po regeneracji pompy, nowy rozrząd, nowe wtryski.

1. Z tego co wiem, AEL i AAT to ten sam blok. Stąd wniosek, że większa moc to inna pompa i wtryski, tak?
2. Turbina jest taka sama w AEL i AAT?
3. Czy są jeszcze inne elementy osprzętu (wiem, że rozrząd jest ten sam), które trzeba wymienić?
4. Co ze skrzynią? Tutaj jestem w całkowitej niewiedzy. Chciałbym mieć mniejsze spalanie w trasiem,głównie przy prędkościach >120. Na razie niestety przy 5-biegu w pewnym momencie (3000rpm) jest to już 7.5-7.7 litra w trasie bez klimy. Z 6 stopniową przekładnią powiniem mieć przy 150km/h gdzieś 2400-2500 rmp, tak?
Swoją drogą po poprawnym ustawieniu kąta, założeniu nowych wtrysków, regeneracji pompy auto co prawda przestało kopcić, ale zdecydowanie więcej pali - myślę ze prawie litr różnicy jest. Cały czas mnie to zastanawia.



Ja mam AEL i na 6 przy 3 tys.obr mam 155km\h...generalnie pomiedzy AAT a AEL nie ma dużej róznicy w spalaniu.Bardziej liczy się kondycja auta.
_________________
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"
 
 
krzysiekjx1 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 353
Skąd: dolnosląski
Wysłany: 2015-08-05, 08:49   Re: zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m

martino napisał/a:


Ja mam AEL i na 6 przy 3 tys.obr mam 155km\h...generalnie pomiedzy AAT a AEL nie ma dużej róznicy w spalaniu.Bardziej liczy się kondycja auta.


a w AAT na 5 przy 3tyś masz 140 ,także przkładka na 6 ma sens jak ktoś pokonuje dużo km z prędkościami autostradowymi :)
_________________
nikt za darmo ci nie da

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: